Arduíno Colassanti: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Arduíno Colassanti: Filmy a seriály

  • Paměti z vězení
    Paměti z vězení (1984)
    Film
    V roce 1935 došlo v Brazílii k vojenskému povstání a antikomunistickým represím. Spisovatel Graciliano Ramos byl již dlouho trnem v oku fašistickým skupinám, které nyní využívají situace, jež jim umožňuje jeho uvěznění. Film byl natočen podle stejnojmenného autobiografického románu autora Vyprahlých životů.

    Premiéra filmu v roce 1984 znamenala velký úspěch pro Nelsona Pereira dos Santose. Návrat k formální vytříbenosti je ve Vzpomínkách z vězení doveden k dokonalosti. Kamera vyniká citlivým navozením autentické atmosféry a silnou expresivitou. Už jen nápad použít v úvodu a na závěr hudební variaci na národní hymnu je pro domácí obecenstvo strhujícím zážitkem. Tehdy již klasik brazilské kinematografie se vrací k svému tématu nejvlastnějšímu – obrazu země a jejího vývoje. Vzpomínky z vězení mají v sobě trochu ze všeho: obrazy z chudinských předměstí, ze života mulatů, migrujících dělníků nebo indiánů. Nicméně zatímco ve svých filmech z 50. a 60. let chtěl být režisér pozorovatelem, tudíž také vkládal do děje zcizující prvky, aby zabránil nežádoucí identifikaci diváka s individuálním hrdinou, zde je hlavní hrdina zřejmý – novinář Graciliano Ramos. Po třiceti letech ve svém čtrnáctém celovečerním filmu má režisér poprvé jasného mluvčího svých myšlenek. Nejde o autorovo alter ego, ale souhlas s postoji. Děj (v knize rozprostřen na pět set padesát stran) je citlivě zhuštěn, aby se uspokojivě vešel do „pouhých“ tří hodin a čtvrt. První hodina (první část knihy) je popisem cesty do vězení, druhá hodina se odehrává ve věznici v hlavním městě (odpovídá druhé a čtvrté části knihy) a třetí hodina (třetí část knihy) je vyplněna událostmi z vězení Ilha Grande, kde byli političtí vězni. Tyto změny oproti literární předloze prospěly dramatičtějšímu spádu. Graciliano Ramos sepsal vzpomínky v roce 1946, tedy deset let po svém zatčení. Poznámky si dělal již během věznění. Bohužel zemřel, aniž by napsal poslední kapitolu o propuštění na svobodu. Avšak Nelson Pereira dos Santos se rozhodl příběh dokončit. V kontextu jeho díla zaznamenal tento rozsáhlý opus nečekaně kladnou odezvu. Byl uveden na festivalu v Cannes, kde sklidil dlouhotrvající potlesk a cenu mezinárodní kritiky spolu s Paříž, Texas Wima Wenderse. Pro brazilského režiséra to znamenalo návrat do doby slávy Vyprahlých životů. Nyní byly opět okolnosti příznivě nakloněny a jejich výsledkem je silný film po stránce obsahové, ale i díky své okouzlující obrazové výmluvnosti.

    (David Čeněk, LFŠ 2007)
    Žánry:Drama
    75%
    V roce 1935 došlo v Brazílii k vojenskému povstání a antikomunistickým represím. Spisovatel Graciliano Ramos byl již dlouho trnem v oku fašistickým skupinám, které nyní využívají situace, jež jim umožňuje jeho uvěznění. Film byl natočen podle stejnojmenného autobiografického románu autora Vyprahlých životů.

    Premiéra filmu v roce 1984 znamenala velký úspěch pro Nelsona Pereira dos Santose. Návrat k formální vytříbenosti je ve Vzpomínkách z vězení doveden k dokonalosti. Kamera vyniká citlivým navozením autentické atmosféry a silnou expresivitou. Už jen nápad použít v úvodu a na závěr hudební variaci na národní hymnu je pro domácí obecenstvo strhujícím zážitkem. Tehdy již klasik brazilské kinematografie se vrací k svému tématu nejvlastnějšímu – obrazu země a jejího vývoje. Vzpomínky z vězení mají v sobě trochu ze všeho: obrazy z chudinských předměstí, ze života mulatů, migrujících dělníků nebo indiánů. Nicméně zatímco ve svých filmech z 50. a 60. let chtěl být režisér pozorovatelem, tudíž také vkládal do děje zcizující prvky, aby zabránil nežádoucí identifikaci diváka s individuálním hrdinou, zde je hlavní hrdina zřejmý – novinář Graciliano Ramos. Po třiceti letech ve svém čtrnáctém celovečerním filmu má režisér poprvé jasného mluvčího svých myšlenek. Nejde o autorovo alter ego, ale souhlas s postoji. Děj (v knize rozprostřen na pět set padesát stran) je citlivě zhuštěn, aby se uspokojivě vešel do „pouhých“ tří hodin a čtvrt. První hodina (první část knihy) je popisem cesty do vězení, druhá hodina se odehrává ve věznici v hlavním městě (odpovídá druhé a čtvrté části knihy) a třetí hodina (třetí část knihy) je vyplněna událostmi z vězení Ilha Grande, kde byli političtí vězni. Tyto změny oproti literární předloze prospěly dramatičtějšímu spádu. Graciliano Ramos sepsal vzpomínky v roce 1946, tedy deset let po svém zatčení. Poznámky si dělal již během věznění. Bohužel zemřel, aniž by napsal poslední kapitolu o propuštění na svobodu. Avšak Nelson Pereira dos Santos se rozhodl příběh dokončit. V kontextu jeho díla zaznamenal tento rozsáhlý opus nečekaně kladnou odezvu. Byl uveden na festivalu v Cannes, kde sklidil dlouhotrvající potlesk a cenu mezinárodní kritiky spolu s Paříž, Texas Wima Wenderse. Pro brazilského režiséra to znamenalo návrat do doby slávy Vyprahlých životů. Nyní byly opět okolnosti příznivě nakloněny a jejich výsledkem je silný film po stránce obsahové, ale i díky své okouzlující obrazové výmluvnosti.

    (David Čeněk, LFŠ 2007)
    Žánry:Drama
    1
  • El justicero
    El justicero (1967)
    Film
    Šokující a neuctivé pokračování venkovské strohosti snímku *Vyprahlé životy*, dos Santosova godardovská sociální satira více než jen pokyvuje na sebevědomé kousky francouzské nové vlny. Rozmazlený syn generála, El Justicero, je hipsterský playboy, který si o sobě myslí, že je městský hrdina ve stylu Jamese Bonda a Jeana Paula Sartra. „Archetypální“, a přesto „plný rozporů“, dohlíží na to, aby bylo dosaženo spravedlnosti pro znevýhodněné, a zároveň využívá určité buržoazní výhody. Jeho činy bedlivě sleduje a nakonec i režíruje jeho životopisec, který usoudí, že film je nejen lukrativnější než kniha, ale dává mu luxus revidovat předchozí scény. Na rozdíl od Bonda, El Jus nakonec zažije probuzení, které hrozí kompromitovat zábavnou hodnotu a půvab jeho životního příběhu.
    72%
    Šokující a neuctivé pokračování venkovské strohosti snímku *Vyprahlé životy*, dos Santosova godardovská sociální satira více než jen pokyvuje na sebevědomé kousky francouzské nové vlny. Rozmazlený syn generála, El Justicero, je hipsterský playboy, který si o sobě myslí, že je městský hrdina ve stylu Jamese Bonda a Jeana Paula Sartra. „Archetypální“, a přesto „plný rozporů“, dohlíží na to, aby bylo dosaženo spravedlnosti pro znevýhodněné, a zároveň využívá určité buržoazní výhody. Jeho činy bedlivě sleduje a nakonec i režíruje jeho životopisec, který usoudí, že film je nejen lukrativnější než kniha, ale dává mu luxus revidovat předchozí scény. Na rozdíl od Bonda, El Jus nakonec zažije probuzení, které hrozí kompromitovat zábavnou hodnotu a půvab jeho životního příběhu.
    2
  • Sonho de Valsa
    Sonho de Valsa (1987)
    FilmRole: Pai
    66%
    3
  • Leila Diniz
    Leila Diniz (1987)
    Film
    65%
    4
  • Minha Namorada
    Minha Namorada (1970)
    Film
    65%
    5
  • Quilombo
    Quilombo (1984)
    FilmRole: Blaer
    Quilombo dos Palmares byla skutečná demokratická společnost, která vznikla v Brazílii v 17. století. Tento neuvěřitelně propracovaný (a překvapivě málo známý) film sleduje vznik Quilomba, který začal jako komunita osvobozených otroků. Kolonie se stává bezpečným útočištěm pro další vyvržence světa, včetně Indiánů a Židů. Ganga Zumba (Toni Tornado) se stává prezidentem Quilomba, prvním svobodně zvoleným vůdcem na západní polokouli. Je jasné, že vládnoucí Portugalci si chtějí Zumba a jeho následovníky podmanit, ale obyvatelé Quilomba jsou na své budoucí utlačovatele připraveni. Konec tohoto "konce snů" není příjemný, ale stoupenci Zumba a jeho ideálů se uchylují do hor, kde dodnes uctívají jeho památku. Scenárista a režisér Carlos Diegues využívá každé příležitosti k porovnání vzestupu a pádu Quilomba se stavem věcí v současné Brazílii.
    Žánry:Drama
    64%
    Quilombo dos Palmares byla skutečná demokratická společnost, která vznikla v Brazílii v 17. století. Tento neuvěřitelně propracovaný (a překvapivě málo známý) film sleduje vznik Quilomba, který začal jako komunita osvobozených otroků. Kolonie se stává bezpečným útočištěm pro další vyvržence světa, včetně Indiánů a Židů. Ganga Zumba (Toni Tornado) se stává prezidentem Quilomba, prvním svobodně zvoleným vůdcem na západní polokouli. Je jasné, že vládnoucí Portugalci si chtějí Zumba a jeho následovníky podmanit, ale obyvatelé Quilomba jsou na své budoucí utlačovatele připraveni. Konec tohoto "konce snů" není příjemný, ale stoupenci Zumba a jeho ideálů se uchylují do hor, kde dodnes uctívají jeho památku. Scenárista a režisér Carlos Diegues využívá každé příležitosti k porovnání vzestupu a pádu Quilomba se stavem věcí v současné Brazílii.
    Žánry:Drama
    6
  • Jak sladký byl můj Francouz
    Jak sladký byl můj Francouz (1971)
    FilmRole: Francês
    62%
    7
  • Homem do Pau-Brasil, O
    Homem do Pau-Brasil, O (1982)
    FilmRole: Cristo
    62%
    8
  • Brasil Ano 2000
    Brasil Ano 2000 (1969)
    Film
    Rok 2000. Brazílie je částečně zdevastována Třetí světovou válkou. Do malého města, které si přezdívají "Zapomněl jsem", přijíždí rodina imigrantů. Tato trojice je naverbována místním zastáncem práv původních obyvatel, aby během návštěvy generála předstírali, že jsou domorodci. V dilematu, zda se integrovat do systému, nebo si zachovat osobní svobodu, se rodina rozpadá, zatímco se město připravuje na vypuštění vesmírné rakety.
    Žánry:Drama
    61%
    Rok 2000. Brazílie je částečně zdevastována Třetí světovou válkou. Do malého města, které si přezdívají "Zapomněl jsem", přijíždí rodina imigrantů. Tato trojice je naverbována místním zastáncem práv původních obyvatel, aby během návštěvy generála předstírali, že jsou domorodci. V dilematu, zda se integrovat do systému, nebo si zachovat osobní svobodu, se rodina rozpadá, zatímco se město připravuje na vypuštění vesmírné rakety.
    Žánry:Drama
    9
  • Fome de Amor
    Fome de Amor (1968)
    FilmRole: Felipe
    Rozsáhlá badatelská cesta po amerických univerzitních filmových programech seznámila dos Santose s americkými avantgardními filmaři, mezi nimiž byli Jonas Mekas a Stan Brakhage, kteří se stali přímou inspirací pro jeho formálně radikální adaptaci alegorické povídky o cizoložství a kolonialismu od Guileherme de Figueireda. Film Hlad po lásce, natáčený v Manhattanu i v Brazílii a zasazený do pozadí vietnamské války a protestů proti ní, využívá přísně abstraktní zvukový doprovod a narativní strukturu k evokaci silné paranoie období před vojenským pučem v prosinci 1968, který Brazílii nebezpečně přiblížil ke konzervativní diktatuře. Hlad po lásce, s ostrou kritikou dekadentních tendencí kontrakultury šedesátých let, je klíčovým vyjádřením sebeuvědomělé „ideologické“ fáze Cinema Novo.
    Žánry:Drama
    61%
    Rozsáhlá badatelská cesta po amerických univerzitních filmových programech seznámila dos Santose s americkými avantgardními filmaři, mezi nimiž byli Jonas Mekas a Stan Brakhage, kteří se stali přímou inspirací pro jeho formálně radikální adaptaci alegorické povídky o cizoložství a kolonialismu od Guileherme de Figueireda. Film Hlad po lásce, natáčený v Manhattanu i v Brazílii a zasazený do pozadí vietnamské války a protestů proti ní, využívá přísně abstraktní zvukový doprovod a narativní strukturu k evokaci silné paranoie období před vojenským pučem v prosinci 1968, který Brazílii nebezpečně přiblížil ke konzervativní diktatuře. Hlad po lásce, s ostrou kritikou dekadentních tendencí kontrakultury šedesátých let, je klíčovým vyjádřením sebeuvědomělé „ideologické“ fáze Cinema Novo.
    Žánry:Drama
    10
  • Azyllo Muito Louco
    Azyllo Muito Louco (1970)
    FilmRole: Porfírio
    54%
    11
  • Bela Donna
    Bela Donna (1998)
    FilmRole: Capitão
    41%
    12
  • Xuxa e o Tesouro da Cidade Perdida
    Xuxa e o Tesouro da Cidade Perdida (2004)
    FilmRole: Chefe dos Selvagens
    26%
    13

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.