?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Curtis Clark: Filmy a seriály

  • Umělcova smlouva
    Umělcova smlouva (1982)
    Film

    Umělcova smlouva je první typicky greenawayovský celovečerní film, prostřednictvím kterého definoval tento solitérní tvůrce základní prvky své estetiky. V jednom z rozhovorů uvedl, že jeho filmy jsou z 90 % postaveny na výtvarných obrazech. Umělcova smlouva je první manifestací tohoto faktu, neboť výtvarné obrazy zde nevystupují pouze jako zarámované objekty či dekorace, ale vstupují v zásadní roli do dějové a výrazové struktury celého díla.
    Zápletka filmu je jednoduchá - arogantní malíř Neville po dlouhém naléhání souhlasí s vytvořením 12 kreseb jedné anglické usedlosti pod podmínkou, že dostane absolutní uměleckou svobodu a že mu bude paní Herbertová, majitelka nemovitosti, kdykoliv po vůli. Plyne den za dnem, Neville maluje a miluje a pan Herbert (odjel do Southamptonu) se nevrací a nevrací… Motiv svědectví o násilném činu ikonograficky zakódovaném do výtvarného obrazu se objevuje i v dalších Greenawayových dílech (Rembrandtova Noční hlídka/ Nightwatching, 2007), ale v lecčems může připomenout slavnou Antonioniho Zvětšeninu (Blow-Up, 1966).
    Ve snímku, který byl původně dlouhý tři hodiny (jen úvodní sekvence trvala 30 minut), je však klíčový především jeho styl. Greenawayovi se podařilo vytvořit unikátní obraz barokní zhýralosti, který je postaven na záměrně zjednodušené divadelní stylizaci, subverzivních motivech, kongeniální hudbě Michaela Nymana (čerpající především z anglického barokního klasika Henryho Purcella) a na principech kopírujících malířskou estetiku. Režisér kopíruje kompozice svých záběrů na základě kompozic (fiktivního) malíře Nevilla, který se v duchu perspektivy a renesanční tradice snaží centralizovat každou svoji kresbu a jehož základním cílem je vnutit kresleným objektům a prostorovým plánům pevný řád. Tento řád se mu však postupně rozpadá, v již hotových kompozicích se objevují nové tajemné objekty, tajemné postavy a důkazy o vraždě.
    Umělcova smlouva je první zastávkou na Greenawayově autorské cestě analyzující vztah výtvarného umění a filmu, jejich společné rysy a především jejich rozdílnost a spolehlivě rozpracovává témata, která se později objevují v celé režisérově filmografii (i přednáškové činnosti).

    Jan Jílek (LFŠ Uherské Hradiště 2014)

    72%

    Umělcova smlouva je první typicky greenawayovský celovečerní film, prostřednictvím kterého definoval tento solitérní tvůrce základní prvky své estetiky. V jednom z rozhovorů uvedl, že jeho filmy jsou z 90 % postaveny na výtvarných obrazech. Umělcova smlouva je první manifestací tohoto faktu, neboť výtvarné obrazy zde nevystupují pouze jako zarámované objekty či dekorace, ale vstupují v zásadní roli do dějové a výrazové struktury celého díla.
    Zápletka filmu je jednoduchá - arogantní malíř Neville po dlouhém naléhání souhlasí s vytvořením 12 kreseb jedné anglické usedlosti pod podmínkou, že dostane absolutní uměleckou svobodu a že mu bude paní Herbertová, majitelka nemovitosti, kdykoliv po vůli. Plyne den za dnem, Neville maluje a miluje a pan Herbert (odjel do Southamptonu) se nevrací a nevrací… Motiv svědectví o násilném činu ikonograficky zakódovaném do výtvarného obrazu se objevuje i v dalších Greenawayových dílech (Rembrandtova Noční hlídka/ Nightwatching, 2007), ale v lecčems může připomenout slavnou Antonioniho Zvětšeninu (Blow-Up, 1966).
    Ve snímku, který byl původně dlouhý tři hodiny (jen úvodní sekvence trvala 30 minut), je však klíčový především jeho styl. Greenawayovi se podařilo vytvořit unikátní obraz barokní zhýralosti, který je postaven na záměrně zjednodušené divadelní stylizaci, subverzivních motivech, kongeniální hudbě Michaela Nymana (čerpající především z anglického barokního klasika Henryho Purcella) a na principech kopírujících malířskou estetiku. Režisér kopíruje kompozice svých záběrů na základě kompozic (fiktivního) malíře Nevilla, který se v duchu perspektivy a renesanční tradice snaží centralizovat každou svoji kresbu a jehož základním cílem je vnutit kresleným objektům a prostorovým plánům pevný řád. Tento řád se mu však postupně rozpadá, v již hotových kompozicích se objevují nové tajemné objekty, tajemné postavy a důkazy o vraždě.
    Umělcova smlouva je první zastávkou na Greenawayově autorské cestě analyzující vztah výtvarného umění a filmu, jejich společné rysy a především jejich rozdílnost a spolehlivě rozpracovává témata, která se později objevují v celé režisérově filmografii (i přednáškové činnosti).

    Jan Jílek (LFŠ Uherské Hradiště 2014)

    1
  • Dominick a Eugene
    Dominick a Eugene (1988)
    Film
    Dominick a Eugene jsou dvojčata, ale Dominick je kvůli nehodě v mládí trochu pomalejší. Žijí spolu a Dominick pracuje jako popelář, aby Eugena protlačil na medicínu. Jejich vztah se napne, když se Eugene musí rozhodnout mezi oddaností svému bratrovi a potřebou odjet dokončit výcvik. Situaci neulehčuje ani Dominickův spolupracovník, ani Eugenův rozvíjející se románek.
    Žánry:Drama
    71%
    Dominick a Eugene jsou dvojčata, ale Dominick je kvůli nehodě v mládí trochu pomalejší. Žijí spolu a Dominick pracuje jako popelář, aby Eugena protlačil na medicínu. Jejich vztah se napne, když se Eugene musí rozhodnout mezi oddaností svému bratrovi a potřebou odjet dokončit výcvik. Situaci neulehčuje ani Dominickův spolupracovník, ani Eugenův rozvíjející se románek.
    Žánry:Drama
    2
  • Vítězství ducha
    Vítězství ducha (1989)
    Film
    69%
    3
  • The Beniker Gang
    The Beniker Gang (1984)
    Film
    64%
    4
  • Talent for the Game
    Talent for the Game (1991)
    Film
    Virgil Sweet už téměř ztratil svou práci vyhledávače talentů pro California Angels, když objevil Sammyho Bodeena, vesnického kluka bez zkušeností s baseballem, ale jak Virgil na první pohled poznal... tenhle kluk s figurou hráče se jednou stane hvězdou. Majitelé klubu chtějí vidět Sammyho hrát co nejdříve (a co nejdříve na něm vydělat), ale mladík nerad je středem pozornosti... chce jen hrát. A Virgil se stává mlýnským kamenem bez možnosti najít rychlé řešení.
    60%
    Virgil Sweet už téměř ztratil svou práci vyhledávače talentů pro California Angels, když objevil Sammyho Bodeena, vesnického kluka bez zkušeností s baseballem, ale jak Virgil na první pohled poznal... tenhle kluk s figurou hráče se jednou stane hvězdou. Majitelé klubu chtějí vidět Sammyho hrát co nejdříve (a co nejdříve na něm vydělat), ale mladík nerad je středem pozornosti... chce jen hrát. A Virgil se stává mlýnským kamenem bez možnosti najít rychlé řešení.
    5
  • Alamo Bay
    Alamo Bay (1985)
    Film
    • iTunes
    58%
    6
  • Made in U.S.A.
    Made in U.S.A. (1987)
    Film
    Snímek ve stylu Bonnie a Clyde o dvou mladících, kteří opouštějí ubíjející práci v pensylvánských dolech a odjíždějí do slunečné Kalifornie. Na cestě svezou atraktivní stopařku a brzy se všichni tři vrhají do zběsilého víru zločinu.

    Dva mladíci (Chris Penn a Adrian Pasdar) žijí v hornickém městečku Centralia v Pensylvánii, kterému dominuje chudoba a nezaměstnanost. Nevidí zde pro sebe budoucnost, proto se rozhodnou odjet do Kalifornie. Na cestě svezou stopařku (Lori Singer), neodolají svodům zločinu a v Novém Mexiku se dostávají do potíží. Zároveň se smutkem sledují různé ekologické pohromy; snímku celkově dominuje postindustriální pesimismus, který je typický pro mnohá díla z této doby. Vyznačuje se nadprůměrným soundtrackem od věhlasných Sonic Youth, World Party a Timbuk 3, za zmínku stojí také působivá kamera a vynikající herecké výkony, které značně umocňují celkové depresivní ladění filmu. Film by neměl být zaměňován se stejnojmenným snímkem Jeana-Luca Godarda z roku 1966. (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaKrimiRoad Movie
    54%
    Snímek ve stylu Bonnie a Clyde o dvou mladících, kteří opouštějí ubíjející práci v pensylvánských dolech a odjíždějí do slunečné Kalifornie. Na cestě svezou atraktivní stopařku a brzy se všichni tři vrhají do zběsilého víru zločinu.

    Dva mladíci (Chris Penn a Adrian Pasdar) žijí v hornickém městečku Centralia v Pensylvánii, kterému dominuje chudoba a nezaměstnanost. Nevidí zde pro sebe budoucnost, proto se rozhodnou odjet do Kalifornie. Na cestě svezou stopařku (Lori Singer), neodolají svodům zločinu a v Novém Mexiku se dostávají do potíží. Zároveň se smutkem sledují různé ekologické pohromy; snímku celkově dominuje postindustriální pesimismus, který je typický pro mnohá díla z této doby. Vyznačuje se nadprůměrným soundtrackem od věhlasných Sonic Youth, World Party a Timbuk 3, za zmínku stojí také působivá kamera a vynikající herecké výkony, které značně umocňují celkové depresivní ladění filmu. Film by neměl být zaměňován se stejnojmenným snímkem Jeana-Luca Godarda z roku 1966. (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaKrimiRoad Movie
    7

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.