?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Sandra Cheres: Filmy a seriály

  • Stand - by
    Stand - by (2000)
    Film
    Gérard a Heléne - pár v strednom veku sa rozhodne začať nový život a presťahovať sa za Gérardovou atraktívnou pracovnou ponukou do Buenos Aires. Na letisku Orly však Gérard Heléne nečakane opúšťa, povie jej, že ju už nemiluje a odlieta sám. Heléne je v šoku, nedokáže sa pohnúť z miesta ani sa vrátiť ku svojmu predošlému životu. Zostáva na letisku a aby sa uživila, začína prostituovať. Postupne sa zo zlomenej, opustenej a bezradnej ženy stáva sebaistý obyvateľ letiska. Nenápadný a citlivý príbeh o osobnom prerode, schopnosti začať odznova, ale aj o sile peňazí, sexu a slobody. Film bol ocenený na viacerých festivaloch ako najlepší debut (Montreal, Molodist) a hlavná predstaviteľka Dominique Blanc si za svoj výkon odniesla veľa ocenení, okrem iného i Cézara za najlepšiu herečku.
    Žánry:Drama
    69%
    Gérard a Heléne - pár v strednom veku sa rozhodne začať nový život a presťahovať sa za Gérardovou atraktívnou pracovnou ponukou do Buenos Aires. Na letisku Orly však Gérard Heléne nečakane opúšťa, povie jej, že ju už nemiluje a odlieta sám. Heléne je v šoku, nedokáže sa pohnúť z miesta ani sa vrátiť ku svojmu predošlému životu. Zostáva na letisku a aby sa uživila, začína prostituovať. Postupne sa zo zlomenej, opustenej a bezradnej ženy stáva sebaistý obyvateľ letiska. Nenápadný a citlivý príbeh o osobnom prerode, schopnosti začať odznova, ale aj o sile peňazí, sexu a slobody. Film bol ocenený na viacerých festivaloch ako najlepší debut (Montreal, Molodist) a hlavná predstaviteľka Dominique Blanc si za svoj výkon odniesla veľa ocenení, okrem iného i Cézara za najlepšiu herečku.
    Žánry:Drama
    1
  • Maladie de Sachs, La
    Maladie de Sachs, La (1999)
    FilmRole: Madame Calvino
    67%
    2
  • N'oublie pas que tu vas mourir
    N'oublie pas que tu vas mourir (1996)
    Film
    Xavier Beauvois zůstává až dodnes režisérem, jehož jedni zatracují a druzí obdivují. Ve svém celovečerním debutu otevírá téma nemoci AIDS. S pomocí citlivé kameramanské práce své kolegyně, vlastního scénáře, vlastní režie i hereckého výkonu se mu podařilo natočit vizuálně působivý snímek.

    Většina filmů od tvůrců, kteří získali Cenu Jeana Viga, je odrazem světa, ve kterém žijeme. Tato tendence je patrná také ve snímku Xaviera Beauvoise Nezapomeň, že zemřeš, natočeném deset let po výskytu nemoci AIDS ve Francii a během obléhání Sarajeva. V rozhovoru pro časopis Les Cahiers du cinéma v lednu roku 1996 režisér řekl: Zajímám se jednoduše o svět a chci točit filmy o současné době, nechci adaptovat Pagnola nebo Shakespeara. A nejsem koneckonců sám, stačí shlédnout filmy Desplechina, Kahna, Corsiniové, Lvovské a jiných filmařů mé generace. (pozn. autora: tři ze čtyř citovaných režisérů získali Cenu Jeana Viga).

    A film Xaviera Beauvoise je opravdu znakem své doby. Jeho podtitul Evropa 1995 odkazuje k filmu Evropa 51 Roberta Rosselliniho. Nezapomeň, že zemřeš je revoltující a nepředvídatelný snímek, stejně jako událost, která převrátí život naruby hlavní postavě. Benoît, jehož roli hraje sám režisér, je studentem dějin umění, který se chce jednou stát ředitelem muzea nebo profesorem. Tempo filmu se zrychluje, zabarvení a délky záběrů se střídají. Student, který byl dříve tak rozumný, má sebevražedné sklony po odhalení nemoci, která evokuje smrt a jejíž jméno zde vůbec není vysloveno, protože jak říká Xavier Beauvois: divák je inteligentní a chápe. Protože Benoît to nikomu neřekne. Protože to není téma filmu. Protože to slovo jsem nikdy nevyslovil ve společnosti těch, které jsem znal a kteří na tuto nemoc zemřeli.

    Xavier Beauvois, který je zároveň scénárista, tvůrce dialogů, režisér filmu i herec, měl po své ruce vynikající kameramanku Caroline Champetier, která pracuje jemně se stínem a světlem, které jsou rovněž průvodci člověka na cestě odchodu.

    (Luce Vigová, LFŠ 2007)
    Žánry:DramaLGBTQ+
    66%
    Xavier Beauvois zůstává až dodnes režisérem, jehož jedni zatracují a druzí obdivují. Ve svém celovečerním debutu otevírá téma nemoci AIDS. S pomocí citlivé kameramanské práce své kolegyně, vlastního scénáře, vlastní režie i hereckého výkonu se mu podařilo natočit vizuálně působivý snímek.

    Většina filmů od tvůrců, kteří získali Cenu Jeana Viga, je odrazem světa, ve kterém žijeme. Tato tendence je patrná také ve snímku Xaviera Beauvoise Nezapomeň, že zemřeš, natočeném deset let po výskytu nemoci AIDS ve Francii a během obléhání Sarajeva. V rozhovoru pro časopis Les Cahiers du cinéma v lednu roku 1996 režisér řekl: Zajímám se jednoduše o svět a chci točit filmy o současné době, nechci adaptovat Pagnola nebo Shakespeara. A nejsem koneckonců sám, stačí shlédnout filmy Desplechina, Kahna, Corsiniové, Lvovské a jiných filmařů mé generace. (pozn. autora: tři ze čtyř citovaných režisérů získali Cenu Jeana Viga).

    A film Xaviera Beauvoise je opravdu znakem své doby. Jeho podtitul Evropa 1995 odkazuje k filmu Evropa 51 Roberta Rosselliniho. Nezapomeň, že zemřeš je revoltující a nepředvídatelný snímek, stejně jako událost, která převrátí život naruby hlavní postavě. Benoît, jehož roli hraje sám režisér, je studentem dějin umění, který se chce jednou stát ředitelem muzea nebo profesorem. Tempo filmu se zrychluje, zabarvení a délky záběrů se střídají. Student, který byl dříve tak rozumný, má sebevražedné sklony po odhalení nemoci, která evokuje smrt a jejíž jméno zde vůbec není vysloveno, protože jak říká Xavier Beauvois: divák je inteligentní a chápe. Protože Benoît to nikomu neřekne. Protože to není téma filmu. Protože to slovo jsem nikdy nevyslovil ve společnosti těch, které jsem znal a kteří na tuto nemoc zemřeli.

    Xavier Beauvois, který je zároveň scénárista, tvůrce dialogů, režisér filmu i herec, měl po své ruce vynikající kameramanku Caroline Champetier, která pracuje jemně se stínem a světlem, které jsou rovněž průvodci člověka na cestě odchodu.

    (Luce Vigová, LFŠ 2007)
    Žánry:DramaLGBTQ+
    3
  • Lola Zipper
    Lola Zipper (1991)
    FilmRole: Chambermaid
    S rizikem ztráty práce se Gérard vsadí se svým šéfem, že dokáže proměnit nevrlou bezdomovkyni Lolu v hvězdu televizních obrazovek. S příslibem slávy jako návnadou ji vezme pod svá křídla a stane se jejím učitelem. Posílá ji na baletní a herecké lekce, kde se Lola chová nepřístojně. Většinu svého vzdoru však směřuje přímo na Gérarda. Nicméně v duchu tradice filmů jako Pretty Woman nebo My Fair Lady nakonec získá nejen dívku, ale i novou hvězdu – v jedné osobě.
    Žánry:Komedie
    50%
    S rizikem ztráty práce se Gérard vsadí se svým šéfem, že dokáže proměnit nevrlou bezdomovkyni Lolu v hvězdu televizních obrazovek. S příslibem slávy jako návnadou ji vezme pod svá křídla a stane se jejím učitelem. Posílá ji na baletní a herecké lekce, kde se Lola chová nepřístojně. Většinu svého vzdoru však směřuje přímo na Gérarda. Nicméně v duchu tradice filmů jako Pretty Woman nebo My Fair Lady nakonec získá nejen dívku, ale i novou hvězdu – v jedné osobě.
    Žánry:Komedie
    4
  • Divine poursuite, La
    Divine poursuite, La (1997)
    FilmRole: Marianne, l'amie de Bobbi
    49%
    5
  • Mé druhé já
    Mé druhé já (2004)
    FilmRole: Claire

    Mathilde (NASTASSJA KINSKI) a Thomas (CHRISTOPHER LAMBERT). Dva lidé toužící po společném životě, dítěti, rodině. Mathilde však dítě mít nemůže. Thomas ví, že na klinice, kde pracuje jako porodník, působí profesor Cardoze, který by jejich problém mohl vyřešit. Když se narodí Manon, zdá se, že štěstí nemůže být větší. Osobnost jejich dcery však začne záhy nabývat zvláštních rysů. Podobá se matce jako vejce vejci, je neobyčejně vyspělá a svým podivínstvím vzbuzuje čím dál větší obavy. Je konec harmonie. Rodina se ocitá v pekelné spirále. A nikdo netuší, jak vše skončí.

    47%

    Mathilde (NASTASSJA KINSKI) a Thomas (CHRISTOPHER LAMBERT). Dva lidé toužící po společném životě, dítěti, rodině. Mathilde však dítě mít nemůže. Thomas ví, že na klinice, kde pracuje jako porodník, působí profesor Cardoze, který by jejich problém mohl vyřešit. Když se narodí Manon, zdá se, že štěstí nemůže být větší. Osobnost jejich dcery však začne záhy nabývat zvláštních rysů. Podobá se matce jako vejce vejci, je neobyčejně vyspělá a svým podivínstvím vzbuzuje čím dál větší obavy. Je konec harmonie. Rodina se ocitá v pekelné spirále. A nikdo netuší, jak vše skončí.

    6

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.