Oblíbená herečka Gwyneth Paltrow si v posledních letech dává od hraní pauzu a věnuje se hlavně své podivné firmě Goop, prodávající různé wellness produkty nejasného původu a kvality. Naposledy hrála v seriálu Politik (The Politician), na filmovém plátně se neobjevila od Avengers: Endgame z roku 2019. Právě díky zkušenostem z marvelovského komiksového univerza se však nezdráhá do superhrdinských filmů trochu rýpat.
Články 4
Nejprestižnější oslava filmového umění v noci z neděle na pondělí zodpověděla otázku, která se objevovala ve většině odborných i laických úvah – kolik Oscarů si na 96. ceremoniálu uzme Oppenheimer? Životopisný portrét komplikovaného konstruktéra první jaderné zbraně si jich před zraky hollywoodské smetánky nakonec vysloužil sedm, přičemž se čtyřmi soškami mu nejtěsněji konkurovala osobitá satirická komedie Chudáčci (Poor Things). Moderátor Jimmy Kimmel sice stačil zesměšnit Donalda Trumpa a prostor dostal i citát ruského opozičního politika Alexeje Navalného, ale jinak se večer nesl v uctivém, místy překvapivě rozverném a ryze filmovém duchu.
Americká filmová akademie jako každoročně zveřejnila seznam filmů a umělců, kteří se 10. března budou ucházet o prestižní oscarové ceny. Nominovaná díla a osobnosti vyhlásili herci Zazie Beetz a Jack Quaid. Ač došlo i na překvapení a bez nominace skončili Leonardo DiCaprio či režisérka Barbie Greta Gerwig, ostatní favorité si své pozice uhájili. S úctyhodnými 13 nominacemi vévodí Oppenheimer, Chudáčci (Poor Things) mají 11 nominací, Zabijáci rozkvetlého měsíce (Killers of the Flower Moon) 10, Barbie 8 a Maestro uzavírá vedoucí pětku se sedmi šancemi na Oscara. Už 54. nominaci obdržel legendární skladatel John Williams, jenž vylepšil vlastní rekord jako nejčastěji nominovaná žijící osoba.
Z Hollywoodu poslední dobou moc nadšených hlasů ohledně umělé inteligence neslýcháme. O to víc překvapí tvrzení filmaře a bývalého novináře Corda Jeffersona, jehož debut American Fiction se stal před pár dny miláčkem publika na festivalu v Torontu. V rozhovoru pro Los Angeles Times řekl: „Tenhle vývoj je dobrý, jen si myslím, že musíme najít způsoby, jak využít technologie k podpoře skutečných umělců, ne jako cestu k vyřazení lidských bytostí z kreativního procesu.“