Yuuharu Atsuta: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Yuuharu Atsuta: Filmy a seriály

  • Pozdní jaro
    Pozdní jaro (1949)
    Film
    Mladá Noriko se příkladně stará o svého starého otce. Příbuznými je ale přemlouvána k tomu, aby se řádně vdala a měla již vlastní rodinu. Noriko svatbu ale odmítá s poukazem na nutnost péče o otce. Ke svatbě nakonec dojde pod laskavou otcovou domluvou, který se po svatbě vrátí do opuštěného domu... Tento snímek je v Ozuově filmografii asi nejvíce zaměřen na konfrontaci tradičních japonských hodnot s moderní společností a liberálním pojetím rodiny.
    81%
    Mladá Noriko se příkladně stará o svého starého otce. Příbuznými je ale přemlouvána k tomu, aby se řádně vdala a měla již vlastní rodinu. Noriko svatbu ale odmítá s poukazem na nutnost péče o otce. Ke svatbě nakonec dojde pod laskavou otcovou domluvou, který se po svatbě vrátí do opuštěného domu... Tento snímek je v Ozuově filmografii asi nejvíce zaměřen na konfrontaci tradičních japonských hodnot s moderní společností a liberálním pojetím rodiny.
    1
  • Sklizeň obilí
    Sklizeň obilí (1951)
    Film

    Třígenerační rodina se snaží najít ženicha pro dospívající Noriko, která sama o tyto věci příliš zájem nejeví. Když je konečně nalezen vhodný ženich, oznámí Noriko rodině, že se chce vdát za někoho úplně jiného. Rodina se zpočátku s tímto vývojem nehodlá smířit, ale nakonec Noriko nechá odejít s novým manželem do jiného města. Film je svým tématem blízký snímku Pozdní jaro, Ozuův přístup ke konfliktu tradice a modernosti je zde ale zcela opačný.

    81%

    Třígenerační rodina se snaží najít ženicha pro dospívající Noriko, která sama o tyto věci příliš zájem nejeví. Když je konečně nalezen vhodný ženich, oznámí Noriko rodině, že se chce vdát za někoho úplně jiného. Rodina se zpočátku s tímto vývojem nehodlá smířit, ale nakonec Noriko nechá odejít s novým manželem do jiného města. Film je svým tématem blízký snímku Pozdní jaro, Ozuův přístup ke konfliktu tradice a modernosti je zde ale zcela opačný.

    2
  • Tôkyô boshoku
    Tôkyô boshoku (1957)
    Film
    80%
    3
  • Květ rovnodennosti
    Květ rovnodennosti (1958)
    Film
    Téma rozpadu tradiční japonské rodiny (v tomto případě úpadek otcovské autority) nahlíží Ozu na příběhu autoritativního otce, který ovlivňuje nejen život svých dvou dcer, ale radí v rodinných problémech i svému okolí. Jeho přístup vede ke konfliktu s nápadníkem jedné dcery, jejíž odmítnutí otcovy vůle vyvolá rodinnou krizi. Po jejím zažehnání ale na otci stále zůstává přítomen stín svobodného rozhodnutí jeho dcery.
    Žánry:DramaKomedie
    79%
    Téma rozpadu tradiční japonské rodiny (v tomto případě úpadek otcovské autority) nahlíží Ozu na příběhu autoritativního otce, který ovlivňuje nejen život svých dvou dcer, ale radí v rodinných problémech i svému okolí. Jeho přístup vede ke konfliktu s nápadníkem jedné dcery, jejíž odmítnutí otcovy vůle vyvolá rodinnou krizi. Po jejím zažehnání ale na otci stále zůstává přítomen stín svobodného rozhodnutí jeho dcery.
    Žánry:DramaKomedie
    4
  • Krásný podzimní den
    Krásný podzimní den (1960)
    Film
    Doposud harmonický a bezproblémový vztah vdovy a dcery je narušen snahami dceru provdat. V komplikovaném a složitém ději hrají významnou roli také tři bývalí obchodní přátelé vdovina zesnulého manžela. Ačkoli je film zařazován mezi Ozuovy komedie, patří podle slov samotného tvůrce k těm dílům, v nichž se chtěl oprostit od jakéhokoliv expresivního výrazu: Věci se mohou jevit komplikovaně, ale kdo pozná esenci života, náhle může žít jednoduše. To je to, co jsem chtěl vyjádřit. Je snadné stvořit drama pomocí emocí, naléhavé a smějící se vyměnit za smutek nebo radost. Dokonce i když jsou city dobře vyjádřené, neznamená to, že charakter osobnosti byl řádně představen. Dlouho jsem odstraňoval všechny dramatické elementy, chtěl jsem vyjádřit smutek bez slz, zmocnit se smyslu života bez žádného intenzivního emočního vzepětí... K dosažení podobného účinku se Krásný podzimní den jeví jako přijatelný.
    Žánry:DramaRomantický
    79%
    Doposud harmonický a bezproblémový vztah vdovy a dcery je narušen snahami dceru provdat. V komplikovaném a složitém ději hrají významnou roli také tři bývalí obchodní přátelé vdovina zesnulého manžela. Ačkoli je film zařazován mezi Ozuovy komedie, patří podle slov samotného tvůrce k těm dílům, v nichž se chtěl oprostit od jakéhokoliv expresivního výrazu: Věci se mohou jevit komplikovaně, ale kdo pozná esenci života, náhle může žít jednoduše. To je to, co jsem chtěl vyjádřit. Je snadné stvořit drama pomocí emocí, naléhavé a smějící se vyměnit za smutek nebo radost. Dokonce i když jsou city dobře vyjádřené, neznamená to, že charakter osobnosti byl řádně představen. Dlouho jsem odstraňoval všechny dramatické elementy, chtěl jsem vyjádřit smutek bez slz, zmocnit se smyslu života bez žádného intenzivního emočního vzepětí... K dosažení podobného účinku se Krásný podzimní den jeví jako přijatelný.
    Žánry:DramaRomantický
    5
  • Chuť makrel
    Chuť makrel (1962)
    Film
    Ozuův poslední snímek lze chápat i jako jeho uměleckou závěť; postarší vdovec Hirajama žije se svou dcerou a synem poklidný život. Jeho bezproblémovost ale začne narušovat vědomí, že dcera by se měla vdát, mít děti a rodinu a opustit otce. Ačkoliv si Hirajama tuto skutečnost nechce plně připustit, je si vědom, že jiná cesta, než jeho postupné osamění, není. Začíná se učit být sám.
    Žánry:Drama
    79%
    Ozuův poslední snímek lze chápat i jako jeho uměleckou závěť; postarší vdovec Hirajama žije se svou dcerou a synem poklidný život. Jeho bezproblémovost ale začne narušovat vědomí, že dcera by se měla vdát, mít děti a rodinu a opustit otce. Ačkoliv si Hirajama tuto skutečnost nechce plně připustit, je si vědom, že jiná cesta, než jeho postupné osamění, není. Začíná se učit být sám.
    Žánry:Drama
    6
  • Dobrý den
    Dobrý den (1959)
    Film
    Dva bratři, Monoru a Isamu, touží po vlastním televizoru, který mohou sledovat jen při návštěvách u sousedů. Protože jejich rodiče ale tuto novotu odmítají, oba bratři odmítnou komunikovat nejen s nimi, ale i s okolím. Ozuův snímek je položen do polohy jemné ironie, v níž zaznívá autorova obava z rozmáhajícího se konzumního stylu, ale i z generačního neporozumění, v němž je proklamovaná morálka dospělých jednou z příčin špatné komunikace dospělých s dětmi. Umístění děje do venkovské komunity na okraji velkoměsta čerpá ze snímku Narodil jsem se, ale...
    Žánry:KomedieRemake
    78%
    Dva bratři, Monoru a Isamu, touží po vlastním televizoru, který mohou sledovat jen při návštěvách u sousedů. Protože jejich rodiče ale tuto novotu odmítají, oba bratři odmítnou komunikovat nejen s nimi, ale i s okolím. Ozuův snímek je položen do polohy jemné ironie, v níž zaznívá autorova obava z rozmáhajícího se konzumního stylu, ale i z generačního neporozumění, v němž je proklamovaná morálka dospělých jednou z příčin špatné komunikace dospělých s dětmi. Umístění děje do venkovské komunity na okraji velkoměsta čerpá ze snímku Narodil jsem se, ale...
    Žánry:KomedieRemake
    7
  • Ochazuke no aji
    Ochazuke no aji (1952)
    Film
    76%
    8
  • Todake no kyodai
    Todake no kyodai (1941)
    Film
    74%
    9
  • Nobuko
    Nobuko (1940)
    Film
    71%
    10
  • Shukujo wa nani o wasureta ka
    Shukujo wa nani o wasureta ka (1937)
    Film
    Profesor Komiya a jeho panovačná manželka Tokiko mají hlídat temperamentní neteř z Osaky, Setsuko. Ta je i přes svůj nízký věk velmi nezávislá a dělá si, co chce, včetně kouření. Dokonce přemluví profesora Komiju, aby ji vzal do nevěstince. Když se Setsuko trochu opije, profesor zavolá Okadu, jednomu ze svých studentů, aby ji odvedl domů. Manželka Tokiko začne Setsuko podezírat, když vidí Okadu, jak ji doprovází.
    Žánry:DramaKomedie
    66%
    Profesor Komiya a jeho panovačná manželka Tokiko mají hlídat temperamentní neteř z Osaky, Setsuko. Ta je i přes svůj nízký věk velmi nezávislá a dělá si, co chce, včetně kouření. Dokonce přemluví profesora Komiju, aby ji vzal do nevěstince. Když se Setsuko trochu opije, profesor zavolá Okadu, jednomu ze svých studentů, aby ji odvedl domů. Manželka Tokiko začne Setsuko podezírat, když vidí Okadu, jak ji doprovází.
    Žánry:DramaKomedie
    11

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.