Edson Williams

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Edson Williams (narozen 30. října 1966) je americký supervizor vizuálních efektů. Williams vyrůstal v Green Bay ve Wisconsinu a studoval na University of Wisconsin v Madisonu, kde byl zapsán do programu strojního inženýrství. Později získal bakalářský titul v oboru kinematografie na Brooks Institute of Photography. Počátky kariéry a vzdělávání Williams se stal adjunktním profesorem na dvou vysokých školách, kde vyučoval matte painting, počítačovou animaci a kompozitní techniky pomocí průmyslových softwarových balíčků. Na Brooks Institute of Photography vyvinul program digitálního zobrazování a byl hlavním instruktorem vizuálních efektů. Jeho první filmová zkušenost byla kompozice teleportačního efektu ve filmu Stargate. Založení společností a průlom v oboru V roce 1994 Williams založil společnost pro vizuální efekty Virtual Dynamics. Mezi filmy, na kterých Virtual Dynamics pracovala, patřily True Lies (1994), Strange Days (1995), Nick of Time (1995) a Broken Arrow (1996). V roce 1998 Williams konsolidoval své zaměstnance do společnosti Pixel-Envy ve spolupráci s Gregem Strausem a Colinem Strausem. V Pixel-Envy byl Williams hlavním kompozitérem a zodpovědným za supervizi digitálních efektů a podporu na place. Vytvořil vizuální efekty pro více než 30 celovečerních filmů včetně The Nutty Professor (1996), Titanic (1997), The X Files (1998) a Volcano (1997). Lola Visual Effects a specializace na digitální kosmetiku V roce 2003 Greg Strause a Colin Strause spolu s Thomasem Nittmannem a Edsonem Williamsem vytvořili Lola visual effects, sesterskou společnost Hydraulx, která se zaměřuje především na digitální kosmetická vylepšení. Edson slouží jako hlavní supervizor VFX. Lola si získala pověst díky vynikajícím výsledkům a diskrétnosti ve filmovém a televizním průmyslu. Lola představuje další krok v technologii vizuálních efektů, střední cestu mezi digitálními herci a make-up efekty, která činí herce mladšími, štíhlejšími, svalnatějšími a zdatnějšími. Klíčové filmy a ocenění Velký průlom pro Lola přišel s filmem The Curious Case of Benjamin Button. David Fincher svěřil Williamsovi úkol omladit Brada Pitta o 20 let a techniky vyvinuté pro Button používají dodnes. Williams získal BAFTA za práci na filmu The Curious Case of Benjamin Button a byl nominován na Oscar za film The Lone Ranger. Mezi další významné projekty patří Captain America: The First Avenger, kde Lola digitálně zmenšila Chrise Evanse na vyhublého Steva Rogerse. Většina záběrů byla vytvořena digitálním zmenšením Evansova vlastního obličeje a těla, což Lola tým nazval „Steve slimming". Kompozitoři společnosti získali ocenění „Outstanding Compositing in a Feature Motion Picture" za Captain America: The First Avenger. Rozsáhlá filmografie Williams vytvořil speciální efekty pro více než 100 vizuálně působivých filmů posledních dvaceti let, od velkých konceptuálních filmů jako Titanic, Avatar, Hugo, Prometheus, Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2, Iron Man, Skyfall a J. J. Abramsův restart Star Trek až po mnoho filmů, kde jsou vizuální efekty mnohem jemnější, včetně Cruel Intentions, The Princess Diaries 2, The Devil Wears Prada, J. Edgar a House of Cards. Williams pracoval na filmech jako Titanic (1997), Babel (2006), The Devil Wears Prada (2006), The Departed (2006), Iron Man (2008), Australia (2008), The Curious Case of Benjamin Button (2008), Star Trek (2009), Avatar (2009), Iron Man 2 (2010), The Social Network (2010), Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 (2011), Hugo (2011), Snow White and the Huntsman (2012), Prometheus (2012), Life of Pi (2012), Skyfall (2012), Les Misérables (2012), The Lone Ranger (2013), American Hustle (2013) a The Wolf of Wall Street (2013). Nominace na Academy Award Williams a jeho kolegové vizuální efekty umělci byli nominováni na Academy Award za nejlepší vizuální efekty za film The Lone Ranger z roku 2013. Tato nominace potvrdila Williamsovo postavení mezi předními odborníky v oboru vizuálních efektů a jeho schopnost vytvářet efekty na nejvyšší úrovni pro velkorozpočtové hollywoodské produkce.


Edson Williams: Filmy a pořady 78


Dodatečné informace

Narození:
30. 10. 1966
Anchorage, Aljaška, Spojené státy americké

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.