Mira Čohadžič: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Mira Čohadžič: Filmy a seriály

  • Kdo to tam zpívá
    Kdo to tam zpívá (1980)
    Film
    Jaro roku 1941 - poslední mírový den Jugoslávie před vpádem německých vojsk. Rozhrkaný venkovský autobus nabírá postupně cestující, kteří jedou do hlavního města. Cesta autobusu je metaforou konce jedné epochy, která v sobě nese nejrůznější fobie, strach a touhu po lepším životě. Stejně tak, jak se autobus blíží k cíli a atmosféra uvnitř spěje k výbuchu nesnášenlivosti a podezírání, blíží se nová utrpení pro celou zemi, jejichž předzvěstí jsou první německé bomby dopadající na Bělehrad. S neobyčejnou jemností a citlivostí se ve filmu střídá komická a tragická poloha, kterou do magických dimenzí posouvají svým zpěvem dva cikánští chlapci.
    82%
    Jaro roku 1941 - poslední mírový den Jugoslávie před vpádem německých vojsk. Rozhrkaný venkovský autobus nabírá postupně cestující, kteří jedou do hlavního města. Cesta autobusu je metaforou konce jedné epochy, která v sobě nese nejrůznější fobie, strach a touhu po lepším životě. Stejně tak, jak se autobus blíží k cíli a atmosféra uvnitř spěje k výbuchu nesnášenlivosti a podezírání, blíží se nová utrpení pro celou zemi, jejichž předzvěstí jsou první německé bomby dopadající na Bělehrad. S neobyčejnou jemností a citlivostí se ve filmu střídá komická a tragická poloha, kterou do magických dimenzí posouvají svým zpěvem dva cikánští chlapci.
    1
  • Braca po materi
    Braca po materi (1988)
    Film
    79%
    2
  • Škrtič proti Škrtiči
    Škrtič proti Škrtiči (1984)
    Film
    Jako kdyby Hitchcock dle Edwardsova scénáře natočil v Jugoslávii grotesku o sériovém vrahovi. Tak by se v nepravděpodobné zkratce dal popsat vyšinutý horor Škrtič proti Škrtiči, ačkoli biják samotný je mnohem maniakálnější... Škrtič proti Škrtiči natočil doyen jugoslávské kinematografie, režisér a výtvarník Slobodan Šijan. Nezařaditelný solitér, jehož vychýlená díla se vzpěčovala zavedeným filmařským normám i regulím socialistického režimu. Činil tak prostřednictvím morbidního humoru, svérázné estetiky a především neutuchající imaginace. Škrtič proti Škrtiči to jako samozvaná „veselohra hrůzy“ splňuje do posledního dechu. Šijanův odvrácený – a neméně zvrácený – portrét mateřství vedle sebe staví Šmouly, zardoušené nahotinky i krémové řezy, aniž by přitom působil jako filmový škvár. Pro pamětníky pak temnosvitný horor znamená lahůdkovou časovou konzervu; výkladní skříň tržního socialismu tu nabízí fetišistickou přehlídku artiklů, z nichž řada byla v ČSSR zapovězena. Západní komiksy, žánrový film či postpunkové subkultury nevyjímaje. Jednu z hlavních postav ostatně ztvárnila new wave ikona Srđan Šaper, který se postaral i o pronikavý hudební doprovod, v čele se šlágrem Bejbi, bejbi. (Festival otrlého diváka)
    Žánry:HororKomedieThriller
    73%
    Jako kdyby Hitchcock dle Edwardsova scénáře natočil v Jugoslávii grotesku o sériovém vrahovi. Tak by se v nepravděpodobné zkratce dal popsat vyšinutý horor Škrtič proti Škrtiči, ačkoli biják samotný je mnohem maniakálnější... Škrtič proti Škrtiči natočil doyen jugoslávské kinematografie, režisér a výtvarník Slobodan Šijan. Nezařaditelný solitér, jehož vychýlená díla se vzpěčovala zavedeným filmařským normám i regulím socialistického režimu. Činil tak prostřednictvím morbidního humoru, svérázné estetiky a především neutuchající imaginace. Škrtič proti Škrtiči to jako samozvaná „veselohra hrůzy“ splňuje do posledního dechu. Šijanův odvrácený – a neméně zvrácený – portrét mateřství vedle sebe staví Šmouly, zardoušené nahotinky i krémové řezy, aniž by přitom působil jako filmový škvár. Pro pamětníky pak temnosvitný horor znamená lahůdkovou časovou konzervu; výkladní skříň tržního socialismu tu nabízí fetišistickou přehlídku artiklů, z nichž řada byla v ČSSR zapovězena. Západní komiksy, žánrový film či postpunkové subkultury nevyjímaje. Jednu z hlavních postav ostatně ztvárnila new wave ikona Srđan Šaper, který se postaral i o pronikavý hudební doprovod, v čele se šlágrem Bejbi, bejbi. (Festival otrlého diváka)
    Žánry:HororKomedieThriller
    3
  • Bolje od bekstva
    Bolje od bekstva (1993)
    Film
    72%
    4
  • Brzy bude konec světa
    Brzy bude konec světa (1968)
    Film
    Jugoslávský barevný film Brzy bude konec světa natočil v koprodukci s francouzskou firmou významný jugoslávský režisér Aleksandar Petrović. Sám si napsal námět a scénář, i když, jak je uvedeno v titulcích, měl při natáčení na mysli Dostojevského román Běsi. Dějovým podkladem byla novinová zpráva o vesnickém zločinu. Prostředí, v němž se film odehrává, je podobné prostředí předchozího Petrovićova filmu, slavného Nákupčího peří: zapadlá a v blátě utopená srbská vesnice. Příběh je zpracován zcela nekonvenční formou: je zasazen do lidové hudby a zpěvu, který komentuje jednotlivé události téměř po způsobu antického chóru. Rámcovou skladbou konec světa, všechno s sebou vezme voda. Zboř se, světe, zboř se, světe, nebude tě žádná škoda. Slova této písně, která se v průběhu filmu několikrát opakují, jsou kvintesencí životní filosofie hrdinů filmu, kteří se sice scházejí pod rudými prapory a pokrokovými hesly, ke skutečnému pokroku však mají ještě hodně daleko. Zajímavé je herecké mezinárodní obsazení, v němž vedle řady jugoslávských herců vytvořili hlavní role Francouzka Annie Girardotová a mladý slovenský herec Ivan Palúch. Na Festivalu jugoslávských filmů v Pule 1969 získal film Velkou bronzovou Arénu a režisér za film Bronzovou Arénu. Film je uváděn ve druhé části XX. FFP 1969.
    Žánry:Drama
    71%
    Jugoslávský barevný film Brzy bude konec světa natočil v koprodukci s francouzskou firmou významný jugoslávský režisér Aleksandar Petrović. Sám si napsal námět a scénář, i když, jak je uvedeno v titulcích, měl při natáčení na mysli Dostojevského román Běsi. Dějovým podkladem byla novinová zpráva o vesnickém zločinu. Prostředí, v němž se film odehrává, je podobné prostředí předchozího Petrovićova filmu, slavného Nákupčího peří: zapadlá a v blátě utopená srbská vesnice. Příběh je zpracován zcela nekonvenční formou: je zasazen do lidové hudby a zpěvu, který komentuje jednotlivé události téměř po způsobu antického chóru. Rámcovou skladbou konec světa, všechno s sebou vezme voda. Zboř se, světe, zboř se, světe, nebude tě žádná škoda. Slova této písně, která se v průběhu filmu několikrát opakují, jsou kvintesencí životní filosofie hrdinů filmu, kteří se sice scházejí pod rudými prapory a pokrokovými hesly, ke skutečnému pokroku však mají ještě hodně daleko. Zajímavé je herecké mezinárodní obsazení, v němž vedle řady jugoslávských herců vytvořili hlavní role Francouzka Annie Girardotová a mladý slovenský herec Ivan Palúch. Na Festivalu jugoslávských filmů v Pule 1969 získal film Velkou bronzovou Arénu a režisér za film Bronzovou Arénu. Film je uváděn ve druhé části XX. FFP 1969.
    Žánry:Drama
    5
  • Tango argentino
    Tango argentino (1992)
    Film
    71%
    6
  • Razvod na odredjeno vreme
    Razvod na odredjeno vreme (1986)
    Film
    69%
    7

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.