Již dnes večer můžete na obrazovkách České televize zhlédnout druhý díl nové kriminální minisérie Vedlejší produkt, která svým prvním dílem zaznamenala velký úspěch. Drsný kriminální příběh režiséra Petera Bebjaka (Případy 1. oddělení, Devadesátky) vzbudil diskuze, sbírá většinou kladné ohlasy a během svého premiérového dne dokázal dokonce porazit oblíbený seriál Iveta, kdy před obrazovky přilákal přes milion lidí. Je proto nejvyšší čas si k úspěšné sérii projet několik důležitých faktů a zajímavostí z natáčení.
Články 55
Nekonečný seriál TV Nova Ulice se vysílá denně od roku 2005. Za tuto dobu jím prošlo mnoho tvůrců (režisérů, scenáristů, kameramanů...), hereckých osobností, ale i úplných začátečníků, kteří se díky účinkování v Ulici proslavili, získali důležité pracovní zkušenosti a někteří figurují i v našich žebříčcích nejlepších českých herců a hereček.
Už se zdálo, že uplynulý televizní víkend skončí bez většího překvapení a zásadních změn, jenže nedělní večer přinesl šok. Dominující Ivetu postihl v pátém týdnu výraznější pokles sledovanosti a byla poražena zprvu nenápadnou novinkou, totiž kriminální minisérií od České televize.
V prvních záběrech se představuje třetí režijní počin Jiřího Mádla, k němuž napsal i scénář. Oproti rodinnému snímku Pojedeme k moři (2014) a dramedii Na střeše (2019) tentokrát Mádl výrazně zvětšil měřítko a Vlny se vrací do ožehavého období konce 60. let. Nepůjde ale o žádné nostalgické vzpomínání, nýbrž o na české poměry příliš nevídaný dobový thriller.
Vzácně se v tuzemském komediálně laděném mainstreamu urodí titul, který vyčnívá nad trsy žánrových souputníků snažících se jakýmkoli způsobem zaujmout publikum. Takže ve výsledku i recenzent musí ocenit solidní filmařinu, kvalitní herce, propracované dialogy, absenci product placementu a zajetých klišé. Na to, co se podařilo Deníčku moderního fotra (2021) a částečně i komerčnímu hitu Prvok, Šampón, Tečka a Karel (2021), navazuje Střídavka režiséra Petra Nikolaeva a scenáristky Lucie Konečné, kterou nyní uvádí Netflix.
V létě ti řeknu, jak se mám je slovensko-český film z loňského roku režisérky Marty Ferencové a scenáristky Evy Twardzik, který celkem prošuměl českými kiny. Nyní si získává pozornost na streamovacích službách Netflix a Voyo. Pokud se o něm dá říct něco dobrého, tak že neklame tělem. Podívejte se na plakát a rozsuďte tuhle knihu podle obalu. Vnitřek stejně nemá.
Česko-polský snímek s nejvíce nahatým plakátem, který se v minulém týdnu na českém Netflixu stal druhým nejsledovanějším filmem hned po Vraždě v Paříži, sliboval provokativní ponoření do lidských sexuálních tužeb, které jsou pro mnohé diváky a divačky i dnes tabu. Navzdory mnoha adekvátním postřehům ale nakonec není jasné, zda příběh o překračování konzervativních vztahových bariér apeluje na běžné publikum, nebo jen pomrkává na ty, kteří se v bohémských choutkách zdejších aktérů najdou.
Pokud máte rádi původní české seriály, pak vás na jaře příštího roku potěší televize Nova. Přichystala pět novinek, přičemž tři z nich nabídnou premiérové nové řady a ve dvou případech půjde o zcela nová díla. Zlatá labuť představí hrdiny a hrdinky z obchodního domu v období první republiky, komediální Jedna rodina se zaměří na soužití tří rodin. Čekají vás opět oblíbení herci a herečky, například Petr Kostka a Tereza Kostková, Daniela Kolářová, Svatopluk Skopal nebo Tomáš Töpfer.
Ani hvězdný Brad Pitt v uhánějícím rychlovlaku nestačil na novou tuzemskou vztahovou komedii s Martinem Hofmannem v hlavní roli. Střídavka ovládla ve slabším, úmorném létu tržby a návštěvnost víkendových kin (statistiky přináší Unie filmových distributorů). Ambiciózní dokument Planeta Praha na pětici komerčně nejúspěšnějších titulů nestačil.
Karlovy Vary možná lákají nejhlasitěji na Geoffreyho Rushe a Benicia Del Tora, ale je to přece jenom český festival! A čeští filmaři se tam jezdí nejen opít a pomlouvat, ale pouští tam i své nejnovější kousky.
Vypadá to, že se točí a distribuuje jako o život. Po více než dvou letech od propuknutí covidu se do kin dostává řada českých a koprodukčních filmových projektů, které usilují o pozornost diváků. Přinášíme druhou část velkého přehledu letošních českých premiér, tentokrát od června až do konce roku 2022. Termíny uvádí Unie filmových distributorů na základě informací z jednotlivých produkcí a distribučních společností. Data premiér se můžou měnit.
Hojně obsazovaná tuzemská herečka Hana Vagnerová (Lajna, Matky, Ztraceni v ráji) se v rámci letošního Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary (bude se konat od 1. do 9. července) představí v jedné z hlavních rolí erotické lovestory Hranice lásky. Po boku Matyáše Řezníčka bude řešit, co je ve vztahu s partnerem přípustné. Herečka Hana Vagnerová se na debutu polského režiséra Romasze Wińského podílela též v roli spoluscenáristky.
Ačkoli se na Kinoboxu snažíme podchytit ty nejzásadnější trailery, ne všechny se nakonec probijí do našich novinek ze světa filmu. Abychom měli jistotu, že o nic zásadního nepřijdete, přinášíme novou páteční rubriku, v níž se vždy podíváme na zoubek těm nejzajímavějším trailerům, na které se v průběhu týdne nedostalo. A tady je první várka!
Martin Hofmann ukazuje, že není jen flákač Luďan z kultovního seriálu Most! Diváci ho teď mohou vidět v překvapivé roli. Jako Cyrano se stává ostýchavým romantikem, kterému v lásce brání hrdost a velký nos.
Labužnická inscenace z Klicperova divadla získala prestižní Cenu Alfréda Radoka jako Česká hra roku 2011. Mimořádně vtipný příběh psal režisér David Drábek na míru svým hradeckým múzám: herečce Pavle Tomicové, Isabele Smečkové Bencové a Pavlíně Štorkové. Nyní míří záznam derniéry Jedlíků čokolády na streamovací platformu Dramox, která dává prostor výjimečným divadelním titulům.