Hádej, kdo přijde na večeři

76%

Komentáře a recenze 7

30 208 bodů
7
Sidneyho Poitiera mám hodně rád a každému filmu přinesl hodně kvality. Toto je klasické téma ve kterém je vynikající.. rasové téma. Film se odehrává v jednom domě, je v něm jen pár herců, přesto mě bavil od začátku do konce. Nenáročné drama s dobrým scénářem a výbornými hereckými výkony.
22 296 bodů
8
Dost zjednodušené a tezovité, ale hodně to táhnou nahoru herci. Nakonec slušná konverzačka, kde děj je jen proto, aby mohl všechny postavičky nechat navzájem si promluvit o samotě. Ale funguje to.
10
Legendární komedie, kterou dnes úspěšně přepisují i současní komediografové. Komedie o předsudcích s brilantními vtipnými dialogy a skvělými hereckými výkony, jen považte Spencer Tracy, Sidney Poitier a Katharine Hepburn. 103 minut příjemně stráveného času, doporučuji všem!
8
Tyhle snímky mi v současnosti chybí. Je sice pravda, že dnes to v USA s tím rasizmem snad není zase tak horké, jak to bývalo převážnou část minulého století, ale po podobně kvalitních a sociálně procítěných konverzačkách se zkrátka slehla zem, což je prostě špatně. Pokud totiž nejsme slepí i hluší k té bezbřehé laskavosti, s jakou i všichni rádoby křesťané dříve k černošskému obyvatelstvu přistupovali, musí nás těch 100 minutek ve znamení chytrých dialogů a působivých hereckých exhibicí bezpochyby zaujmout. Díkybohu, že v poslední době alespoň lidumil Tarantino převedl danou problematiku do čistě moderního pojetí..
8 634 bodů
3
Mám rád komorní konverzačky jako Kočka na rozpálené plechové střeše, Kdo seje Vítr nebo Kdo se bojí Virginie Woolfové?, které stojí na silných tématech krystalizujících se skrze dialogy, které pronáší kvalitně napsané postavy. Tento film mi však přišel zajímavý podstatně méně, což je dáno jednak tím, že je to hůře napsané, což lze cítit z toho, jak vyumělkovaně to celé působí a druhak tématem, které dnes už není toliko relevantní jako tehdy - svědčí o tom i to, že jsem celou dobu neviděl problém ve smíšeném manželství, nýbrž v tom, co 37 letý doktor vidí na 23 letý afektovaný pipce. Film pro to podává dvě vysvětlení. Tedy to, že je zamilovaný, což je fádní jak jen může být, a to, že ona v tom svazku nevidí vůbec žádný problém. Současně se z jedné konverzace mezi dívčinými rodiči dozvíme, že je přelétavá (ještě nedávno si chtěla vzít někoho jiného) a teď si jí chce po 10 společných dnech vzít podstatně starší muž, který je snad ještě naivnější než ona, přestože se ho film snaží vykreslovat jako velmi uvědomělého, rozumného a vyspělého. Mě ten film příliš nepřesvědčil. Tyhle nedostatky scénáře jsou však vedlejší, protože film chce skrze monology postav hlavně říci, že smíšené svazky nejsou reálný problém dokud ostatní necítí, že to problém je (pak by to reálný problém byl, páč peklo jsou ti druzí). Tohle poučení já mám už dávno integrované, takže film to pro mě nebyl nijak poučný. Absence výše zmíněných věcí a vysoká vyumělkovanost scénáře však způsobily, že mi to přijde poněkud nepovedené a patetické. Na druhou stranu jsem se nenudil a díky výkonu Katharine Hepburn mám chuť dát 3/5. Tracyho postava se však nakonec projevila přesně tak, jak jsem celou dobu čekal, čímž se mi film v závěru zase trochu znelíbil.
Jamie76
Jamie76
4 309 bodů
7
já nevim no, ze začátku to byla sranda a obsazení jsem si užil, herecké výkony dobré ale nějak jsem čekal víc
evismaior
evismaior
4 254 bodů
7.5
V tehdejší době naprostá klasika s velikány filmu jako Spencer Tracy a Katharine Hepburn (rodiče "nevěsty") a Sidney Poitier jako elegantní černošský "ženich". Celé to působí jako divadelní hra, kde si každý musí popovídat s každým, leč i toto pojetí má dnes své kouzlo. Třebaže se nemohu zbavit dojmu, že dnes (a nejspíš i tehdy) by mojí první starostí coby rodiče bylo ne to, zda si moje dítě bere někoho odlišné barvy pleti, jako spíš to "a to se jako vážně chcete hned teď vzít, když se znáte teprve deset dní?"