Minulý víkend se obešel v českých kinech bez větších premiér a na návštěvnosti to bylo logicky znát. Do kinosálů zavítalo méně návštěvníků než v uplynulých, pro kinaře velmi štědrých, týdnech. Stále se však nejedná o žádnou katastrofu, jelikož tři největší taháky pořád vykazují solidní formu a zdá se, že druhé Duně (Dune: Part Two), Kung Fu Pandě 4 či české romantice Sladký život dochází dech velmi pozvolna.
Články 13
Český národ miluje kriminálky a detektivky, to není žádná novinka. Zdá se ale, že k nám doráží true crime trend z Ameriky, jenž jim dává poněkud jinou, ne každému příjemnou podobu. U nás jsme stále zvyklí hlavně na žánrové seriály, v nichž je zločin spíš abstraktním rébusem na vyřešení. U takových případů se dá paradoxně snadno odreagovat, odpočinout, jedná se o celkem nevinnou zábavu. Poslední dobou ale stále častěji vidíme příklon k syrovějšímu zpracování skutečných zločinů, jež nás má znepokojit a znejistit. Vrcholem tohoto posunu se může stát Lesní vrah.
Čeští kinaři stále zažívají žně. Již čtvrtý víkend v řadě totiž dorazil na velké plátno snímek, na který během prvních dnů přišlo přes 50 tisíc diváků. Po Matce v trapu, druhé Duně (Dune: Part Two) a Kung Fu Pandě 4 splnila potenciál silného nástupu i romantika Sladký život. I přes silnou konkurenci ovšem stále nejvíce diváků láká Paul Atreides a epický návrat na planetu Arrakis.
Snímky či seriály na motivy skutečných kriminálních případů nebo tragických činů nechvalně známých vrahů lákaly filmaře vždy, v posledních letech a zejména měsících se však s nimi roztrhl pytel. Po minisériích Případ Roubal či Metoda Markovič: Hojer a filmových Manželech Stodolových se tak do kin chystá hrané zpracování dalšího děsivého příběhu – osudu sériového vraha Viktora Kalivody.
Česká kina po slabším začátku roku konečně praskají ve švech. Druhá Duna (Dune: Part Two) nepolevuje a má nakročeno k tomu stát se jedním z nejnavštěvovanějších snímků roku. Zdatně jí sekunduje i čtvrtá Kung Fu Panda, která u nás boří rekordy série a nahnala děti s rodiči do multiplexů ve velkém.
Od čtvrtka 29. února můžete v českých kinech vidět film Manželé Stodolovi, temný příběh o nechvalně známých sériových vrazích, kteří si vybírali oběti mezi osamělými seniory. K této příležitosti jsme si na rozhovor do Kinoboxu pozvali režiséra snímku Petra Hátleho a představitele jedné z hlavních rolí, herce Jana Hájka, aby nám o projektu prozradili bližší informace.
Po dlouhých týdnech, kdy (nejen česká) kina zela prázdnotou, je v nich zase důvod k radosti. Po minulém úspěchu Matky v trapu tentokrát dorazil Paul Atreides s písečnými červy. Druhá Duna (Dune: Part Two) s přehledem překonala čísla prvního dílu a vidělo ji přes 100 tisíc diváků. Jak si v nabité konkurenci vedli Manželé Stodolovi?
Tuzemská kina v uplynulých týdnech napjatě čekala na nový hit. A konečně se ho dočkala. Zatímco česká sci-fi Franta mimozemšťan je velkým únorovým propadákem, romantická komedie Matka v trapu s Petrou Hřebíčkovou boduje a bude nejspíš jedním z nejnavštěvovanějších českých filmů první poloviny roku.
Do tuzemských kin se pomalu blíží celovečerní debut Petra Hátleho Manželé Stodolovi o známém vraždícím páru. Zobrazení reálných vrahů ve filmu budí očekávání i pochopitelné kontroverze. Stejně jako v zahraničí, i v Česku mají ale snímky inspirované opravdovými zločiny dlouhou tradici.
Snímek Manželé Stodolovi přišel jakoby odnikud – málokdo ho vyhlížel, málokdo o něm vlastně věděl. Přesto je jasné, že má značný potenciál, vždyť naše fascinace sériovými vrahy a jejich životy nemá dno. Před režisérem Petrem Hátlem se také tyčilo mnoho překážek, mnoho slepých uliček. Některým se úspěšně vyhnul, jiným ne.