Rivalové

80%

Komentáře a recenze 17

9 394 bodů
6
Namlsáni nemravnou reklamou dostáváme příběh o rozpadu jednoho přátelství mezi Patrickem a Artem, kamarády od dětství, které úspěch v tenisu a společně okouzlena dívka Taschi, má jednou pro vždy rozdělit.. Co by bylo, už není, žena vstoupila mezi ně a dvojice, která se kdysi považovala za bratry, si je rázem cizí.. Když tu se ale naskytne možnost si to vzájemně vrátit, vyříkat si nevole a jednou pro vždy rozhodnout, kdo je lepší a k tomu stačí jen vyhrát jeden turnaj.. Rivaly táhne režisér Luca Guadagnino, který nejen, že ze zápletky o osobně motivované hře ždímá, co se dá, ale především podpírá snímek velkým množstvím nápadů, ať už specifickým vyprávěním skrze flashbacky, tak především technickou stránkou, která podobně jako příběh vrcholí v onom závěrečném střetnutí. Jenže je toho moc a nakonec vůbec nic.. Povrchně představené postavy ponížené jen na úroveň soupeřů, mě míjící čarovná Zendaya tahající za nitky (dlouhá hubená postava a absolutně nic, co stojí za "pomrknutí") a nepříliš vyvážená stopáž, to dělá z Rivalů letošní omyl roku.. /viděno v kině/ 60%
JaraSlama
JaraSlama
2 088 bodů
9
Luca Guadagnino předvádí svůj talent ve filmu Rivalové, kde sledujeme soupeření tenistů Arta a Patricka a jejich vztahy s bývalou šampionkou Tashi. Film nabízí živé postavy, strhující záběry z tenisového kurtu a skvělý soundtrack od Trenta Reznora a Atticuse Rosse. Dynamika vztahů přispívá k rozmanitosti filmu, a i finále zůstává v duchu zbytku, prohlubujíc charaktery postav prostřednictvím flashbacků. Guadagnino umí bavit i provokovat publikum, čímž se Rivalové stávají vzácným klenotem v současném mainstreamu.
sammikk_
sammikk_
348 bodů
9
Vysoce komplexní snímek, s dávkou milostného trojuhelníku. Dost pestrý atypický projekt, ve kterém jsou herci naprosto famózní. Zendaya v roli extrémně žhavé manipulativní a toxické zmije je naprostá fantazie. Do toho vysoká produkční hodnota, a skvělý soundtrack. Dost dobré záběry, a hodně originálních počinů. Takřka perfektní film!
Leefko
Leefko
304 bodů
9
Stylová a dynamická jízda, která z mírně méně dynamického sportu jako je tenis dělá tu nejstylovější sportovní disciplínu všech dob. Na pozadí jedné hry se navíc odehrává vztahové drama tří lidí, které tenisové finále o to víc dramatizuje. Herci jsou do jednoho fantastičtí, hudba dua Reznor/Ross správně zapamatovatelná a úderná, a celá ta stylozovanost je pěkně prokládána uzemněnými momemty...až na poslední půlhodinku. V ní se Guadagnino soustředí prakticky bez vyjímky na finálový zápas, valí tedy na diváka silnou stylizaci, a po chvilce už ta dunivá hudba spolu s nepřestávajícím proudem slow-motionů zkrátka působí trochu masturbačně a ohlušujícím dojmem. Je to ale jen malá kaňka na jinak parádním snímku, který (spolu s Dunou) bude možná za půl roku přemýšlet nad nějakým tím oceněním...
Bublaga
Bublaga
252 bodů
8
Tuhle hru "umíme" hrát všichni. Nejde totiž o tenis, ale o vztahy. Trailer mě neoslovil, vyzněl jako banální milostný trojúhelník v kulisách tenisových kurtů. Příslib lechtivých scén, byť s nádhernou Zendayou, nestačí. Zatímco film předčil má očekávání! V kinosále jsem si přišla jako na tribuně. Neustále ve střehu sledovat časové roviny bylo jako sledovat let míčku z jedné strany hřiště na druhou. Cast skvělý, Josh O'Connor si scény umně kradl pro sebe. Hodně mě oslovily netradiční záběry a úhly. Dunivá, řízná hudba Trenta Reznora & Atticuse Rosse hrnula film před sebou. Chytré (a zábavné) vztahové drama!
Endru
Endru
54 bodů