Papežův vymítač

65%

Komentáře a recenze 32

5
Gabriele Amorth je jistě člověkem, o kterém by mohl vzniknout zajímavý dokument, film inspirován jeho vymítáním ovšem dokazuje, že jsou filmy o exorcismu zdánlivě víceméně vyčerpané. Julius Avery dodává jen slušné řemeslo, herecký výkon Russella Crowea je ovšem spíše oříškem a ve výsledku si Papežův vymítač větším měřítkem ukousává až příliš velký a nestravitelný kus. Neurážející hororová rutina. Nic víc, nic míň........ Více zde
9 364 bodů
6
Pro všechny fanoušky exorcismu, pro obdivovatele původního Vymítače ďábla anebo novějšího V zajetí démonů, pro ně všechny přichází nový od žánrového nováčka Juliuse Averyho, který prozatím přicházel s jedním nudnějším a zapadlejším akčním kouskem za druhým. A ano, Papežův vymítač je asi prozatím jeho nejúspěšnější film, ale pořád dost málo na to, aby se od něj dalo třeba do budoucna něco očekávat.. Nesmírnou výhodou Papežova vymítače je předloha v podobě zápisků otce Gabriela Amortha, ve svojí době hlavního vatikánského exorcisty. I proto má příběh jasný námět, který nabídne docela solidní náčrt příběhu a následně dost působivý závěr. Problém mám se vším uprostřed.. Gabriel Amorth přijíždí pomoc další rodině s vymítáním čehosi z těla malého chlapce, když ale odhalí, že něco není v pořádku, a že tohle nebude jen tak ledajaký exorcistní obřad. A že je možná za ovládnutím chlapcovi duše něco mnohem víc.. Tvůrci pochopili, že na velké akční herectví to už s Crowem nevypadá (hodně osvícená a jedinečná myšlenka), a tak mu dali mnohem komornější a charakterní roli otce Amortha, v níž se za pomoci mladšího kněze snaží rozklíčovat záhadu okolo zdejšího případu, který jak vypadá si ukousává poctivý kus.. Atraktivní téma, pokaždé nakousnuté mixem skutečné a fikční historické premisy, jaké ale tvůrci přesněji neumí rozvést a zabrouzdávají do vod, v kterých ani být nechtějí. Proto, když se stejně na závěr vracejí k případu chlapce, je to možná i trošku nedůstojné.. Papežův vymítač ale jasně dokazuje, jak možná snadné je pracovat s podobnými případy exorcismu, a jak se po nich diváci mohou utlouct, proto snad nikoho nepřekvapí, že tvůrci u tohoto prvního filmu nekončí a myslí si na celou sérii (a když vidíme jak to vypadá s tím opravdovým Vymítačem ďábla, mají nejen slušnou šanci, ale i patrný náskok).. Tak kéž by to příště bylo ještě nápaditější a nikoli tak zaměnitelné jako Papežův vymítač.. 60%
blazma
blazma
4 928 bodů
8
Horory nejsou moje velká doména, ale tento mě už v ukázce hodně zaujal. Russella Crowea mám hodně rád a v této roli mi neskutečně seděl. Příběh byl z mého pohledu zajímavý. Atmosféra se mi líbila. Celkové zakončení za pomocí až velkého CGI a scifi, už dokážu překousnout. Bůh ví jak to asi ve skutečnosti může vypadat, když se s něčím takovým setkáte. Po delší době horror co mě opravdu bavil a nezklamal.
Hroty Algernona
Hroty Algernona
3 341 bodů
6
Po nevyváženém Samaritánovi se Averymu podařilo opět najít správný balanc mezi totálním uvědomělým brakem a kvalitně vystavěným filmem, jako u Overlorda. Velmi šikovná režie spolu s výkonem a postavou Russella Crowea tvoří velmi zábavný film na sledování. Člověk si užívá hlavně přítomnost a osobnost otce Gabriela a jaký vztah si vybuduje s méně zkušeným knězem. Film naťukává i zajímavé témata, ale vlastně žadné nedotáhne, což je škoda a brání mi to v tom, jít s hodnocením výš. Ovšem pořád bych rád viděl pokračování. Pokud máte jako já rádi kombinace náboženství a historických událostí s fantasy, tohle vás potěší. Jako zábavná atmosférická jednohubka na večer je to ideální, ale horor v tom nehledejte.
  • Russell Crowe
  • Hlavní postava
  • Režie
  • Balanc braku a vážnosti
  • Náboženství a historie spojená pro lore
  • Nevyužitá rodina
  • Nedotažené témata
PeterFRiusJilek
PeterFRiusJilek
2 462 bodů
0
Za najsympatickejší prvok celého filmu považujem posadnutého chlapca Henryho. Ale len preto, že DeSouza-Feighoney v skutočnosti vyzerá ako anjelik a pod tým maskovaním mu stačilo tváriť sa arogantne a sarkasticky, teda ako niekto, kto vstupuje do puberty, čo je samo o sebe peklo. Nie však diabolské, ale také obyčajné – hormonálne. Všetko ostatné je totálna katastrofa. Od hrozne napísaného scenára, vykrádajúceho najznámejšie horory s témami exorcizmu a demonológie. Cez casting, v ktorom rolu kňaza získal Crowe, hoci sa do nej absolútne nehodí. Nehovoriac o Nerovi. Ten si ešte aj na staré kolená zachováva sexepíl, preto mu úloha Jána Pavla II. akosi nesadla. Fascinuje ma tiež, ako tieto adaptácie biografií na základe takzvaných skutočných udalostí prekrúcajú fakty. Amorth napríklad tvrdil, že joga a Harry Potter sú dielami satanizmu. A to nepoznal Saxanu a Rumburaka. Katolícka cirkev – zmietajúca sa v škandáloch sexuálneho zneužívania detí, ale nielen to, netreba zabudnúť na pranie špinavých peňazí mafie – sa môže držať už len slamky a dúfať, že takéto béčkové gýče v niekom predsa len vzbudia strach a prinavráti sa k viere. A úplne šialené je, že toto bude mať pokračovanie.
JaraSlama
JaraSlama
2 029 bodů
5
Russell Crowe jakožto exorcista se vydává čelit samotnému ďáblu v novém hororu od studia Sony. Film nesází na jednoduché lekačky, což velice oceňuji, ale stále tu máme velké klišé, které k samotnému exorcismu prostě patří. Hlavni hrdina podává skvělý výkon a hází jeden vtip za druhým, aby se divák necítil, že sleduje pokus o vážný hororový snímek. Bohužel se o skvělém výkonu nedá mluvit u ostatních herců, kteři nejsou sympatičtí a vy si na konci filmu uvědomíte, že vám na nich vlastně vůbec nezáleží. Nakonec, když jsem zmínil samotný závěr snímku, tak tu musím podotknout, že jde o absolutní přepal a film se náhle zbytečné promění v obrovský sci-fi souboj dobra a zla.
virgoii
virgoii
1 458 bodů
9
Za mě velice dobrý horor, dokonale zahraný Russellem Crowem.
Veronika Rada
Veronika Rada
924 bodů
9
Luxusní film na který se ráda podívám znovu.
filmovy.guru
filmovy.guru
903 bodů
8
Už po sté ohraný příběh s vymýtáním ďábla, v tomhle případě ovšem s charismatickým Crowem tuto zápletku příjemně osvěžil. Dodal celému filmu i skvěle vyváženou komediální složku a hrál fakt moc pěkně. První polovina filmu se ještě jakž takž držela při zemi a celé to působilo docela důvěryhodně, ale tak od té poloviny až 2. třetiny filmu to začalo být už trochu moc. Konec pěkně navnadil na pokračování otce Gabriella toho druhého kněze (na jméno si už nevzpomenu :Dd). Papežův vymítač je pro všechny Croweovi nadšence a milovníky podobných snímků s církevními motivy.
cermji
cermji
634 bodů
7
Velmi specifický film. Takhle jednoduše by se to dalo popsat. Dobré herecké výkony, skvělý Russell Crowe a perfektní hudba. Jediné, co se mi na filmu nezdálo byl poněkud neuspokojivý konec, na který jsem se po vlažnějším středu filmu těšil. Ten film dělá zkrátka něco jinak... nevím co..nevím, jestli to dělá dobře nebo špatně, ale rozhodně mu dejte šanci. Ani se zde nedočkáme běžných horrorových klišé a trapných lekaček. Za celý film jsem se lekl asi 3x a úplně to stačilo.. Naopak s humorem jsem naprosto spokojený, zkrátka jsem se v to m subjektivně našel.
  • Herecké výkony
  • Russell Crowe
  • Hudba