66%

Komentáře a recenze 36

kunafix
kunafix
20 042 bodů
6
Už jsem dlouho neviděl žádnou vymírátnu, takže můžu říct, že tahle mi docela bodla. Nevím teda, kolik z toho si skutečný Otec Gabriel Amorth vymyslel a kolik tam toho přidal Hollywood, ale jako horor se to docela povedlo. Respektive je málo, o čem si myslím, že se tam nepovedlo... třeba přehnané otevírání čelistí posedlých (tváře prostě takhle moc natáhnout nejdou). Jinak je to ale klasické vymítací schéma - ponuré místo, kde se vynoří zlo, zjišťování démonova jména, blití, krev, prasárny a sprostá mluva, otáčení hlav a hody tělem... nic, co jsme ještě neviděli. Ocenit ale musím výkon Russella Crowa, který se nezalekl ani italštiny a povedla se mu i ta angličtina s italským přízvukem... a v této roli ani nevadil ten jeho tuk. Taky se mi líbily odlehčující fórky, třeba jak na skútru s nálepkou Ferrari připomíná legendárního Tómu Hluchoněmce z ještě legendárnějšího Tajemství hradu v Karpatech. Kuku. Tak. A teď jenom doufám, že z toho opravdu neudělají 200-dílnou sérii.
5
Gabriele Amorth je jistě člověkem, o kterém by mohl vzniknout zajímavý dokument, film inspirován jeho vymítáním ovšem dokazuje, že jsou filmy o exorcismu zdánlivě víceméně vyčerpané. Julius Avery dodává jen slušné řemeslo, herecký výkon Russella Crowea je ovšem spíše oříškem a ve výsledku si Papežův vymítač větším měřítkem ukousává až příliš velký a nestravitelný kus. Neurážející hororová rutina. Nic víc, nic míň........ Více zde
9 869 bodů
6
Pro všechny fanoušky exorcismu, pro obdivovatele původního Vymítače ďábla anebo novějšího V zajetí démonů, pro ně všechny přichází nový od žánrového nováčka Juliuse Averyho, který prozatím přicházel s jedním nudnějším a zapadlejším akčním kouskem za druhým. A ano, Papežův vymítač je asi prozatím jeho nejúspěšnější film, ale pořád dost málo na to, aby se od něj dalo třeba do budoucna něco očekávat.. Nesmírnou výhodou Papežova vymítače je předloha v podobě zápisků otce Gabriela Amortha, ve svojí době hlavního vatikánského exorcisty. I proto má příběh jasný námět, který nabídne docela solidní náčrt příběhu a následně dost působivý závěr. Problém mám se vším uprostřed.. Gabriel Amorth přijíždí pomoc další rodině s vymítáním čehosi z těla malého chlapce, když ale odhalí, že něco není v pořádku, a že tohle nebude jen tak ledajaký exorcistní obřad. A že je možná za ovládnutím chlapcovi duše něco mnohem víc.. Tvůrci pochopili, že na velké akční herectví to už s Crowem nevypadá (hodně osvícená a jedinečná myšlenka), a tak mu dali mnohem komornější a charakterní roli otce Amortha, v níž se za pomoci mladšího kněze snaží rozklíčovat záhadu okolo zdejšího případu, který jak vypadá si ukousává poctivý kus.. Atraktivní téma, pokaždé nakousnuté mixem skutečné a fikční historické premisy, jaké ale tvůrci přesněji neumí rozvést a zabrouzdávají do vod, v kterých ani být nechtějí. Proto, když se stejně na závěr vracejí k případu chlapce, je to možná i trošku nedůstojné.. Papežův vymítač ale jasně dokazuje, jak možná snadné je pracovat s podobnými případy exorcismu, a jak se po nich diváci mohou utlouct, proto snad nikoho nepřekvapí, že tvůrci u tohoto prvního filmu nekončí a myslí si na celou sérii (a když vidíme jak to vypadá s tím opravdovým Vymítačem ďábla, mají nejen slušnou šanci, ale i patrný náskok).. Tak kéž by to příště bylo ještě nápaditější a nikoli tak zaměnitelné jako Papežův vymítač.. 60%
Motinski
Motinski
7 375 bodů
4
Rovnako prostoduchý zážitok ako druhá Mníška. A porovnávať by som vedel aj pri viacerých atribútoch. Opátstvo podobne neatraktívne ako francúzsky internát, démon rovnako neoriginálny ako Valak. Celkovo ide o krásnu ukážku žanrových klišé (hlavne v druhej polovici) a toho ako moderné horory stagnujú. Vlastne by som film ani tradičným hororom nenazval. Rusell Crowe hraje cool týpka, není mu cudzí humor a očividne ho to bavilo. Mytologické pozadie premrhali ale aspoň snaha bola, pár pekne natočených pasáži sa našlo (hlavne s posadnutým chlapcom, ten pôsobil ako tak strašidelne) no viac som mal pocit že sledujem mystery fantasy s prepálenym finále ako niečo kde sa má divak báť. Vedľajšie postavy sú odfláknute úplne a to až tak že 10 minút po dopozeraní si nepamätám jediné meno a výrazným pozitívom tak pre mňa ostáva iba Russel.
blazma
blazma
4 928 bodů
8
Horory nejsou moje velká doména, ale tento mě už v ukázce hodně zaujal. Russella Crowea mám hodně rád a v této roli mi neskutečně seděl. Příběh byl z mého pohledu zajímavý. Atmosféra se mi líbila. Celkové zakončení za pomocí až velkého CGI a scifi, už dokážu překousnout. Bůh ví jak to asi ve skutečnosti může vypadat, když se s něčím takovým setkáte. Po delší době horror co mě opravdu bavil a nezklamal.
Hroty Algernona
Hroty Algernona
3 441 bodů
6
Po nevyváženém Samaritánovi se Averymu podařilo opět najít správný balanc mezi totálním uvědomělým brakem a kvalitně vystavěným filmem, jako u Overlorda. Velmi šikovná režie spolu s výkonem a postavou Russella Crowea tvoří velmi zábavný film na sledování. Člověk si užívá hlavně přítomnost a osobnost otce Gabriela a jaký vztah si vybuduje s méně zkušeným knězem. Film naťukává i zajímavé témata, ale vlastně žadné nedotáhne, což je škoda a brání mi to v tom, jít s hodnocením výš. Ovšem pořád bych rád viděl pokračování. Pokud máte jako já rádi kombinace náboženství a historických událostí s fantasy, tohle vás potěší. Jako zábavná atmosférická jednohubka na večer je to ideální, ale horor v tom nehledejte.
  • Russell Crowe
  • Hlavní postava
  • Režie
  • Balanc braku a vážnosti
  • Náboženství a historie spojená pro lore
  • Nevyužitá rodina
  • Nedotažené témata
daPhytCZ
daPhytCZ
2 511 bodů
7
Motiv vymítání démonů byl použit již v mnoha filmech, ale hlavní devizou Papežova vymítače je skvělý Russell Crowe, mix žánrů (horror, akční a občas i komedie) a povedené audiovizuální efekty.
PeterFRiusJilek
PeterFRiusJilek
2 462 bodů
0
Za najsympatickejší prvok celého filmu považujem posadnutého chlapca Henryho. Ale len preto, že DeSouza-Feighoney v skutočnosti vyzerá ako anjelik a pod tým maskovaním mu stačilo tváriť sa arogantne a sarkasticky, teda ako niekto, kto vstupuje do puberty, čo je samo o sebe peklo. Nie však diabolské, ale také obyčajné – hormonálne. Všetko ostatné je totálna katastrofa. Od hrozne napísaného scenára, vykrádajúceho najznámejšie horory s témami exorcizmu a demonológie. Cez casting, v ktorom rolu kňaza získal Crowe, hoci sa do nej absolútne nehodí. Nehovoriac o Nerovi. Ten si ešte aj na staré kolená zachováva sexepíl, preto mu úloha Jána Pavla II. akosi nesadla. Fascinuje ma tiež, ako tieto adaptácie biografií na základe takzvaných skutočných udalostí prekrúcajú fakty. Amorth napríklad tvrdil, že joga a Harry Potter sú dielami satanizmu. A to nepoznal Saxanu a Rumburaka. Katolícka cirkev – zmietajúca sa v škandáloch sexuálneho zneužívania detí, ale nielen to, netreba zabudnúť na pranie špinavých peňazí mafie – sa môže držať už len slamky a dúfať, že takéto béčkové gýče v niekom predsa len vzbudia strach a prinavráti sa k viere. A úplne šialené je, že toto bude mať pokračovanie.
JaraSlama
JaraSlama
2 333 bodů
5
Russell Crowe jakožto exorcista se vydává čelit samotnému ďáblu v novém hororu od studia Sony. Film nesází na jednoduché lekačky, což velice oceňuji, ale stále tu máme velké klišé, které k samotnému exorcismu prostě patří. Hlavni hrdina podává skvělý výkon a hází jeden vtip za druhým, aby se divák necítil, že sleduje pokus o vážný hororový snímek. Bohužel se o skvělém výkonu nedá mluvit u ostatních herců, kteři nejsou sympatičtí a vy si na konci filmu uvědomíte, že vám na nich vlastně vůbec nezáleží. Nakonec, když jsem zmínil samotný závěr snímku, tak tu musím podotknout, že jde o absolutní přepal a film se náhle zbytečné promění v obrovský sci-fi souboj dobra a zla.
virgoii
virgoii
1 458 bodů