Air: Zrození legendy

77%

Komentáře a recenze 27

29 978 bodů
7
Pravdivý příběh, který chytí za srdce hlavně Američany. I já jsem však obdivoval, jak Michael Jordan kouzlil s míčem, ale to, že byl hlavním hrdinou v posunu značky Nike kupředu jsem netušil. Ben Affleck, Matt Damon.. to je záruka určité kvality a skutečně se tento film povedl. Má to spád i šťávu. Pěkné.
8
Někde mezi reklamou na Nike a oslavou Michaela Jordana se skrývá výtečně napsaná a sympatická podívaná, která ze zdánlivě nezajímavého námětu zvládla vymačkat zhruba stejné maximum jako Fincherova Sociální síť. Affleck a Damon si po Dobrém Will Huntingovi a Posledním souboji připisují třetí společnou scenáristickou trefu, Affleck poté na režijní židli dokazuje, že po tvůrčí stránce zraje. I díky tomu se na Air: Zrození legendy bude ještě pár dní po zhlédnutí vzpomínat moc hezky a půjde brát do budoucna jako důkaz, že se dost možná nevyplatí podceňovat zdánlivě nezajímavé náměty. Výsledkem totiž mohou být přesně takováto milá překvápka.... Více zde
9 364 bodů
7
Že Ben Affleck není vůbec špatný za kamerou jsme se mohli několikrát přesvědčit už dříve, a že dost možná je v těchto profesích lepší než než jako herec, je nakonec asi taky pravda.. Tenhle rok zatím jede na tematické vlně různých značkových originů a sporů o duševní vlastnictví, začal to poněkud opomíjený Pinball a nakopnul pak zatím pořád nejlepší Tetris, když tenhle trojlístek pak uzavírá právě nejnovější Air.. Takhle, stejně jako Tetris si tenhle snímek naprosto fantastický své drží dobové kouzlo, které navíc v tom americkém hávu působí zdaleka nejlépe (ovšem absurdní Rusko to není..). Air jsou příběh o vzestupu firmy Nike a jejím mistrovském tahu při all-in sázce na spolupráci se začínající basketbalovou hvězdou.. A jak asi tušíte, tak Air je znám především ve spojení "Air Jordan", kdy dneska se už normálně říká bez toho Air, nicméně takhle je název aspoň více tajemnější.. Na necelé dvě hodiny se stáváme součástí vyjednávacího procesu o nové marketingové tváři značky, kdy celý proces vede fantastický obtloustlý Matt Damon, který zase dokazuje, že má na výběr projetků čuch a tady se spolupráce z Willa Huntinga jasně osvědčila a zase funguje.. I když si myslím, že v Evropě to nebude takový trhák především pro svoje dosti amerikanistické srdíčko (viz. třeba na sílu tlačené "Born in the USA"), tak mě to v takovéhle oslavné podobě vůbec nevadí.. Tohle je totiž v jádru současně pocta jednomu z největších sportovců všech dob - Michaelu Jordanovi, navíc při vzpomínce na doufám pořád dosti nedávnou seriálovou pecku Last Dance, jde o další funkční tah, který vyloženě můžu.. Občas to je lehce přidané, aby to více sedlo stylu příběhu a postavy jednají někdy trošku vyhroceně jen aby umocnili aktuální projev, ale ve výsledku mě to fascinuje.. Ve zkratce příběh o šibeniční sázce na jednoho mladíka, která mohlo potopit nejen několik rodin ale možná jednu z největších amerických firem NIKE (prý to čteme celý život špatně).. Akorát, že tím klukem byl Michael Jordan "MJ" a zbytek příběhu už píší dějiny... Příběh o tom, jak jméno získalo cenovku. 75%
8 627 bodů
1
Je Springsteenova hitovka Born in the U.S.A. motivační vypalovačkou, nebo sžíravou kritikou? Nejspíš od obojího trochu a stejné ambice by možná chtěla mít i tahle sportovní biografie, pod níž jsou podepsáni hlavně Ben Affleck a Matt Damon. Fetišistické nadužívání osmdesátkových propriet a vzájemné popichování korporátních kancelářských krys však má odlehčit a snad i trochu zakrýt fakt, že v jádru vyprávění jde hlavně o reklamu na Nike. Reklama je to však stylová, a to především pro milovníky basketbalu a Michaela Jordana. Affleck se jako režisér nepokouší o bleskově sestříhané dialogy ve stylu Adama McKaye či podobné formální kudrlinky, naopak nechává vyniknout herectví Matta Damona, ve své obyčejnosti tak sympatické. S pomocí hlavně Violy Davis a Chrise Messiny rozehrává upovídané drama, z něhož je patrné, že se autor scénáře Alex Convery učil hlavně od Aarona Sorkina. Takže pokud k aspoň jednomu ze zmíněných jmen (tedy Damon, Sorkin, Jordan) chováte sympatie, nejspíš vás tahle nepřekvapivá, i když zdatně zpracovaná konverzačka zaujme; a i v opačném případě ji přečkáte bez úhony, ale z hlavy se vykouří velmi rychle.
mojmir.sedlacek
6 046 bodů
6
Ben Affleck úspěšně splnil zadání a vytvořil poutavou reklamu na tenisky. Zvládl zkrotit upovídaný scénář, a přestože encyklopedii filmového jazyka v žádném ohledu nepřepsal, zpracoval klíčovou kapitolu z dějin sportovního marketingu zcela kompetentně. Nic víc, nic míň.
Destoroyah
Destoroyah
3 626 bodů
8
Milujem atmosféru osemdesiatych rokov a tomuto filmu to funguje naozaj dobre. Páči sa mi ako Ben Affleck dokázal urobiť aj z podnikateľskej drámy celkom vtipný a vôbec nie nudný film. Matt Damon tu úžasne hrá a má výborné dialógy ktoré ma nikdy nenudili. Ostatné postavy sú sympatické a vtipné, herci sú tiež dobrý a urobiť taký zaujímavý film o vývoji značky Air Jordan je zázrak. Neviem či sa tento snímok zaradí aspoň do TOP 10 filmov tohto roka ale zatiaľ sa mu to podarilo. HODNOTENIE: 8/10
Edward
Edward
2 487 bodů
10
10/10
JaraSlama
JaraSlama
2 016 bodů
9
Skromný snímek o vzniku Nike edice Air Jordan, který si vzal na paškál Ben Affleck a v hlavní roli Matt Damon. Přestože víte, jak celý film dopadne, tak do vás dává nejistotu a nutí vás fandit underdogům. Matt svoji roli prodává neskutečně a vy mu věříte každý pohled.
jirikzaboj
jirikzaboj
1 628 bodů
8
Bota je jen bota, dokud si ji někdo neobuje. A nebo ještě lépe, bota je jen bota, dokud si ji neobuje Michael Jordan a vzniknou legendární AJ, které se drží na vrcholu až dodnes. A nejen v basketbalové kultuře, ale i v té vrcholové módní, hypebeast apod. Film ze zákulisí této legendární spolupráce už byl určitě na místě. Proto jsem rád, že se ji nechvalně ikonická dvojice Damon-Affleck chopili, scénář vytáhli z development hellu, zrežírovali si to, nacastovali a je z toho opravdu skvělá dialogová věc, která je vyšperkovaná, je v tom srdíčko, feel good retro atmo a všichni na place ví, jakou látku zpracovávají. Letos se tyhle origin příběhy zpracovávají ve velkém a je dobře, že jim to streamovací služby umožňují, protože pro takové snímky je na těchto platformách přesně místo. I když v tomhle případě se ve střižně dohodli na tom, že film půjde do kina a chápu to. Vizuálně to dává na některých místech smysl a kdyby film vyšel o 10 let dozadu, tak by to byl zcela jistě kinohit. Ale mám pocit, že to načasování bylo správné a já se v některých věcech z pozadí Nike zase přiučil. I když je vše vyprávěno přímočaře, bez větších komplexních ambicí, tak jsem vlastně rád. Styl vyprávění je naprosto pro každého a jsem téměř přesvědčený o tom, že se na film může klidně podívat celá rodina a pak jít nakupovat do Sportisima, nebo Footshopu. Jít si zaběhat, či flexit před Paládko. Nike je už dnes pojem sám o sobě a jeho dceřinka Jordan je obdivuhodně mnohem dál, než některé prime brandingy.
Enon
Enon
1 096 bodů
10
Miluju tenisky. Miluju Nike. Miluju Michaela Jordana. Když jsem se prvně dozvěděl, že vzniká film, který bude o počátcích této legendární kolaborace, byl jsem štěstím bez sebe. K tomuto natěšení zároveň dopomohl i téměř dokonalý trailer, který měl výborné momenty a ukázal mi, že tento film očividně nebude jen jakási sonda do minulosti, ale bude se jednat o plnohodnotný dramaticko-komediální film. Jakmile jsem dokoukal samotný film, usmíval jsem se od ucha k uchu, ne jenom proto že se povedl, ale i proto,. že to dopadlo přesně tak, jak jsem si představoval. Pro lidi, co vědí o čem je řeč, potažmo znají příběh vzniku Jordan brandu (tudíž i mě), je tenhle film modla, nechybí tu legendární momenty, které mají svou předehru, svou gradaci a své vyvrcholení (např. odhalení Jordan 1 tenisky, telefonáty s Michaelem a jeho matkou nebo odhalení legendárního Jumpman loga), u těchto momentů, kterých je ve filmu milion budou fanoušci slintat. Ale co mě na tomto filmu zaujmulo asi nejvíce je to, jak si poradil s tím, aby si ho užili i ti, co o teniskách vědí kulový. Pro fanoušky modla, pro ostatní neskutečně fajn povedená svižná komedie s napínavými momenty. Konečné titulky byly už jen třešnička. 84%