Její tělo

61%

Komentáře a recenze 22

9 364 bodů
6
Tak je to na plakátu voda nebo ne?.. Celovečerní filmový debut Natálie Císařovské je počin, na který by se tady netroufli ani ti nejváženější, kteří si mohou točit filmy i o hemeroidech a projde jim to. Její tělo vypráví životní příběh Andrey Absolonové, vrcholné skokanky do vody, která vlivem jednoho neštěstí musí překopat svůj rýsující se úspěšný život do neprosto běžných kolejí. Copak může někdo, kdo se od mala věnoval sportu a celý život dělal všechno proto, aby uspěl, neznajíc nic jiného ze dne na den změnit svoje životní osnovy... Tihle lidé jsou vychovávání v touze po tom být nejlepší, překonávat sebe sama a mířit výš a výš. Není možné je usadit do normální práce a čekat, že svůj zápal přeorientují do rutiny. Její tělo je příběh o holce, která chtěla být nejlepší!.. Co to je porno? Je to filmový žánr? Bezva, zeptejte se Camerona, Scorseseho a Ondříčka. Je to pro svoji fyzičnost sport? Fajn, zeptejte se Jágra, Čecha anebo Špotákové.. Přístup k tomuhle fenoménu se nezměnil, pořád jde o tabu, s jejíž subkulturou nechce mít nikdo "normální" nic společného. Její tělo se nesnaží pornoprůmysl moralizovat, to nezvládl ani Larry Flint, proč by to měla udělat Císařovská.. Jen se snaží odvyprávět krátkou a tragickou životní pouť Andrey Absolonové a ukázat co nejvíc z její motivace přístupu a vidění.. Opravdové, dráždivé, ale velmi záměrně několikrát propojuje prvky jak sportovní tak ty erotické, které velmi šikovně vlastně zdvojuje napříč odvětvími.. Na konzervativní Česko totální ústřel, který odradí všechny voayery svým postupným budováním příběhu, a jak se snaží soustředit především na vztahy postav. Ale i samotné fikční pornografické prostřihy, jsou skoro opravdové i díky účasti skutečných českých hvězd filmů pro dospělé.. Natália Germani předvádí životní výkon, ve kterém svoje tělo postavila za hned několik hran a výkonu obětuje všechno, a kde už to nejde, tam pomůže doublérka Alexis Crystal, která je takovou šedou eminencí celé reklamní kampaně.. Tohle si s nikým moc nepustíte, konzervativnost vám nedovolí to s dalšími zvlášť probírat, až nakonec ani jako divák nebudete chápat, proč jste to chtěli vidět.. Ale tvůrci to věděli, a vy tajně taky... 65%
mojmir.sedlacek
6 049 bodů
5
Obstojně natočená biografie, která je rozhodně artovější než většina mainstreamové tvorby a namísto přehledu životopisných dat Andrey Absolonové se snaží předat… co vlastně? Výsledný tvar je navzdory atraktivitě tématu tak odtažitý, že diváka neodměňuje emočně ani myšlenkově a zůstává jen prázdnou skořápkou.
Evah
Evah
2 157 bodů
8
Tento film mě upřímně překvapil, nečekala jsem moc. Dokonce by se dalo říct, že by filmu neuškodilo, kdyby byl dokonce delší a víc bychom pochopili život hlavní postavy s ohledem na to, že se jedná o životopisný film. Ukazuje to trochu lidštější pohled na herečky z daného odvětví. Za mě doporučuji.
David Knotek
David Knotek
851 bodů
10
Příspěvek obsahuje spoiler!
Pasadenka
Pasadenka
560 bodů
5
Z filmu mám hodně smíšené pocity. Ale pojďme to hezky probrat i s dějem, který není nikterak překvapivý.

POZADÍ
Paní režisérka dokumentaristka? Ano, jednoznačně ano. Film v první půlce působí jako dokument. Podtrhuje to absence hudby, která by dokázala prohloubit emoce, nenavazující střih a místy až zvláštně položená kamera. Jako vážně?

DOJEM
Film přináší jedno šokující poselství. Profesionální sport je horší, než porno průmysl. Toto je hodně nečekané vyznění filmu. :o V první části dostáváme dokument, kde Andrea (Germáni) předvádí bezcitnou plavkyni, která se dře za cílem být nejlepší. Co mě zaujalo bylo zrcadlení, které v náznacích upoutávalo na druhou část filmu. Ono z hlavní synopse profesionální plavkyně utrpí zranění, na což se z ní stane porno hvězda, aby ani ne v 30 letech zemřela na nádor v hlavě se moc neodchýlíme a film láká na zobrazení tohoto příběhu. I proto dobře fungují náznaky, kdy se Andrea, jakož sportovkyně nechává fotit, nebo jak si šahá na šíji a spousta podobných detailů, které pozorné oko diváka potěší. :) Nicméně Andrea je v této fázi života nesympatická, až děsivá.

Po docela dlouhé a vleklé expozici dostáváme tolik očekávaný zlom a úraz páteře. Germani se svým typickým zachmuřelým výrazem odehrává i tento part, kde absence jakéhokoli hudebního doprovodu je až mučivě drásající ve svém tichu. Nakonec dostáváme malý náznak emocí, kdy Andrea dojde k uvědomění, že je konec.

Po krátké etudě jako prodavačka se sčuchne s fotografem, přes kterého se dostane k pornu. Jde si nekompromisně za svým a co je nejvýraznější proměnou tohoto partu, tak to, že Andrea konečně rozkvete a začne projevovat emoce, jako štěstí a tak. :D Jo a stává se z ní kuřačka, co jen dokresluje rozdíl mezi jejím životem profi sportovkyně a herečky.

Samozřejmostí je pak nástin rodinných vztahů, kde je v popředí ségra, se kterou se věnovali společně skoku do vody i společně bydlely. Rodiče jsou upozaděni a dostáváme matku, která je ochotna pro dobré vztahy s dcerou přehlížet zjevné aspekty její herecké kariéry a otce, který je jak ze šablony. Zarmoucený, popíjející alkohol, zklamaný, …

Nejzábavnější částí filmu je tedy Andreino působení jako herečka. Bizár, který vychází z faktu, že pozorujeme běžnou filmovou produkci okořeněnou o sex, který je zbaven jakékoli intimity. Téma již zpracované v několika dokumentech ničím nepřekvapí.

A konečně se dostáváme do posledního aktu, kde Andrea zjistí, že má nádor na mozku. Film začíná ždímat emoce, co zesměšňuje fakt, že konečně dostáváme hudební podkres. Dochází k rodinnému sblížení nad smrtelnou postelí a film se uzavírá konstatováním, že Andrea umírá.

POCIT
Celý film působí jako bizár. Zaparkoval se někde mezi dokumentem a společenskou kritikou, ale selhává v obojím. Snaha režisérky kritizovat svět profesionálního sportu s výčtem toho nejtypičtějšího, co si můžeme přečíst v knížce Jiná Gabriela Koukalová i s absencí menstruace, kde dostáváme protipól herecké kariéry pornohvězdy, která konečně žije svůj život, přežívá emoce a „pokud holky rezignujete na to, že budete mít dobré vztahy s rodinou, tak je to top kariéra!“ Jako vážně? I když dostáváme nástin obětí, které musí Andrea podstoupit pro volbu své nové kariéry, pořád působí živěji, než když se ničila na oltář profesionálního sportu. Budu se opakovat, ale toto mě hodně šokovalo.

Závěr na mě i tak emočně zafungoval. Ten pocit, že ségra je sice k*rva, ale když má tu rakovinu, tak budeme zas kámošky funguje. Když nejste bezcitní. Nebo plačka, jako já. :)

ŠÍLENSTVÍ
Nešlo mi nedívat se na Germaniny díry. Jako ty pod spodním rtem. Jako po piercingu. :D Při detailech na její tvář mi po prvním uvědomění si oněch děr nešlo je nehledat. Schválně, kolik jich napočítáte. :D Já jich mám zatím 7. :D

Když Andrea leží doma v krunýři po zranění dostaneme záběr, kde dominuje její mamka, resp. zadnice její mamky a ona je v pozadí. Okamžitě mě napadla jediná myšlenka: „Tak a teď jsem opravdu v p*deli.“ :D
M66
M66
207 bodů
8
Je mi jí hrozně líto!
7.3.2024
DavidHajek
165 bodů
3
Jeden bod za Natalii Germani a dva body za Denisu Baresovou, ktere jedinne jde postava verit. Zbytek? To ten casting delal nekdo z Primy, nebo co?
Klimetka
Klimetka
127 bodů
10
Panečku to byla storka. Netušila jsem o existenci A. Absolonové až do včerejšího kina a nestačila zírat. Bez jediného přehraného traileru, naslepo jsem vlezla do sálu a odešla ohromená. Wow! Letošní rok je plný svěžího větru v českém filmu. Hraný film s dokumentárním nádechem. Což připisuju naprosto (ne)uvěřitelnému výkonu N. Germani a dokumentaristky na režijní sesli N. Císařovské. Výborně dámy!
Roman999
Roman999
100 bodů