Komentáře a recenze 10

8
pokračování Vejšky nestojí za nic, ale i tak to byl odvaz, ale pyčo závratě jsem chytal i z postele. Nuže, jak zpívá Ivan Smrádek, co bychom se báli, na Prachovské skály, dudlaj, dudlaj dááá..
Krupe
Krupe
2 295 bodů
6
Uff, tak to byla síla. Oči jsem si musel přikrývat častěji, jak u Texaského masakru motorovou pilou ve 3D. Šiška se mi motala jak po flámu, až mi bylo blbě od žaludku skoro. Nic pro lidi, kteří mají strach z výšek. Nikdy bych nevěřil, že u filmu budu mít strach z výšky.
aquiver
aquiver
2 124 bodů
6.5
Strhující a skvěle natočené. Intenzivní fyzický zážitek. Škoda že scénář a celkový rámec není moc originální (třeba hned ten úvod je šablona). Přál bych si také uvěřitelnější herectví jinak sympatických hereček. Tam měla být stísněná atmosféra a strach o život, namísto cool věcí či té hororové cesty. A pak, zdůrazňuji, že nejsem odborník, ale myslím si, že filmu by prospěla konzultace s profesionálními horolezci. Nicméně bavilo mě to a přineslo celou řadu stísněných pocitů. Podobné filmy: Gravitace, Vše je ztraceno, 47 metrů
Bordoshut
1 647 bodů
8
8/10 – Strhující thriller s krásnou kamerou a možná ještě hezčími herečkami. Záležitost silně nevhodná pro akrofobiky (tedy pro mě), která umně těží z jednoduché premisy, výborných hereckých výkonů defacto všech zúčastněných a z obdivuhodné práce, kterou odvedl talentovaný španělský kameraman MacGregor, od kterého si myslím, že můžeme do budoucna očekávat velké věci. Snímek má zhruba hodinu a tři čtvrtě, přičemž druhá polovina ztrácí razantně nastolené tempo spolu s napětím. Osobně za to viním hlavně fakt, že koukat přes hodinu na tutéž věž s rozmazaným pozadím je vcelku repetitivní a ke konci už to prostě je trochu okoukané a nemá to takové grády, ačkoli se nám to režisér Scott Mann pokusil zpestřit zajímavým a nečekaným zvratem, leč lehce ohraným, vezmeme-li v potaz M. Night Shyamalana. První hodinu jsem dokonce přemýšlel, že si tuhle mistrovskou záležitost zařadím do oblíbených filmů, tak mě to chytlo, ovšem následující smršť logických lapsů (pár z nich vysvětlil onen zvrat) mě od toho poněkud odradila. Jde o to, že pokud vás tyto úvahy jednou napadnou, už nikdy z hlavy nedostanete myšlenku, jak se to mohlo vyvinout, kdyby to parťačky Becky a Hunter napadlo taky – jakože je to mělo napadnout. Spoilerová sekce: 1) Prvním zcela zásadním proviněním vůči selskému rozumu (kromě samotného rozhodnutí vylézt na 2 000 metrů vysoký rezavý stožár, který má být z bezpečnostních důvodů za pár dní stržen) je skok Hunter za provazem z jakéhosi TV satelitu. Ten provaz, nebo dejme tomu lano, je zavěšený z plošiny, na které stojí Becky. Než vyvádět takovéhle skopičiny ve výšce 2 km nad zemí, nebylo by lepší ten provaz prostě uvázat kousek vedle, aby na něj Hunter dosáhla? Vzhledem k tomu, že na té plošince ho šlo daným způsobem uvázat odkudkoliv, nevidím jediný důvod, proč ho vázat jinde, než je potřeba. A jasně, Hunter by to pak měla těžší k žebříku, ale když ji Becky dokázala táhnout nahoru takový kus, s tímhle by si holky určitě taky poradily. 2) Druhým zcela do očí bijícím prohřeškem je způsob, jakým Becky a Hunter vyřešily spánek. Respektive nevyřešily. Rozhodly se totiž nespat. Tady režisér Scott Mann ignoruje pravidla vlastní hry, kterou tak obratně rozehrál. Jmenuje se: "Použij všechno, co máš, a zkus přežít". Není jediný důvod k tomu za žádnou cenu neusnout, jelikož holky mají s sebou lano a uprostřed plošinky pevný, víceméně zajištěný sloup. Co takhle se přivázat? Nějaký uzel? Já teda o horolezectví houby vím, ale neříkejte mi, že tohle horolezci, kteří levou zadní zdolávají strmé skály, neumí. 3) Osobní výhrada: nelíbil se mi ten "to se ti naštěstí jenom zdálo" moment a vlastně ani zmiňovaný zvrat na mě dvakrát nezapůsobil. Nicméně velmi kvituju, že se stal, třebaže nám ho Scott, lišák jeden, představil až zpětně. Líbila se mi i pointa procházející napříč filmem, která podobně jako John Kramer dovedla Becky k prozření, že vlastně chce žít a stojí za to bojovat. Vtípek na dlouhé večery: "Ta Judith nám ale vyrostla... Je vidět, že se o ni strejda Negan dobře stará."
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
4
Slušný vizuál, ale to je tak vše. Dialogy, lezecké scény a herecké výkony jsou značně tragické. Aspoň jeden zvrat byl zajímavý, jinak šeď, předvídatelnost a podprůměr. Škoda, z nápadu se dalo vytěžit víc.
divid.jh
divid.jh
1 097 bodů
8.5
Skvělá podívaná z ptačí perspektivy, dvě holky se vydají na starou zrezivělou věž, a jak to chodí, nebude to jen tak,... když se bojíte výšek, tak se na to připravte, protože záběry ze 600 metrů vypadají úchvatně a celý film doplňuje skvělý zvuk větru a pak i supů, že pak máte pocit, že jste tam s nimi
Enon
Enon
1 096 bodů
8
V podstatě se jedná JEN o další film o lidech, kteří jsou uvězněni někde a snaží se odtamtud dostat. Tohle byl ale jeden z těch lepších kousků, kde mě reálně zajímal děj a to, kam se příběh dále vyvine. Lidem, co nesnáší výšky tohle silně nedoporučuji, protože jinak po zhlédnutí asi neusnete. Hlavní postavy nejsou otravné jako to u tohoto formátu většinou bývá, naopak jsou celkem sympatické a fandíte jim v přežití. Byl tu i jeden slušný zvrat, který jsem fakt nečekal. Takže jo, dost v pohodě film. 63%
jajsemviktor_
jajsemviktor_
621 bodů
10
Ano, vím, tenhle film vyšel už více jak měsíc dozadu, ale já se k němu dostal až teď. Ale tak, lepší teď než nikdy ne? Na začátek musím říct, že je mi strašně líto, že je tenhle film tak strašně přehlížen. Vždyť hergot nikde se o něm nemluví. Je to možná kvůli nevýraznému názvu, nebo faktu, že se nejedná o epický milionový velkofilm, ale tak sakra, tenhle film si podle mě zaslouží víc pozornosti, protože je zatraceně skvělej. Tento Kanadský Thriller pojednává o dvou horolezkyních, který se rozhodnou vylézt na opuštěnou 610 metrů vysokou rádiovou věž uprostřed ničeho. Jenže už na první pohled vidíme, že tato věz je extrémně ztrouchnivělá a působí jako kdyby se měla každou chvílí rozpadnout. No a jak už nejspíše tušíte, tak naše hrdinky uvíznou na samém vrcholu této věže, protože se utrhnul žebřík. To je vše, tento příběh je extrémně jednoduchý, což může být občas slabinou, ale tady je to právě výhoda. K popsání příběhu vám stačí jedna věta. Dvě borky uvízly na věži bez žebříku. Kombinace právě takhle jednoduchého příběhu, jednoduchého jednoslovného názvu a málo postav vytváří extrémně jednoduchou děsivou jednohubku plnou závratí. No a když už jsme u těch závratí, tak u tohohle filmu je budete mít i když se výšek normálně nebojíte. Celkově snímaní kamerou, dron shoty, všechno tohle dohromady dělají z tohoto stožárů velice nepříjemnou věc. Hlavní postavou je tady Becky, kterou hraje Grace Fulton, například Mery v DCčkovském Shazamovi. A ta tu slouží, jako ta více vystrašená z výšek a celý tenhle trip pro ni znamená odbourání tohoto strachu. A v tom ji nepomáhá nikdo jiný než Hunter. Cože je velice výstřední, energická mladá youtuberka, která natáčí vlogy právě z takových děsivích míst a která právě přijde vůbec s nápadem vylézt na toto monstrum. A tahle postava byla chvíli docela dost otravná, ale postupným odhalováním minulosti se vám dostane pod kůži. Tenhle film má straše moc emocí, jednou je to strach, závratě z těch velkolepých záběrů, jindy je to smutek, který cítíte společně s postavami, jindy je to radost.... Opravdu nechápu proč tenhle nápaditý skromný jednoduchý snímek nemá takovou pozornost jakou si zaslouží
Ivo108
132 bodů
10
Měl jsem trošku skeptická očekávání, ale úplně mi to vyrazilo dech. Dvě super kravky na věži a člověk skoro ani nedýchá a občas se mu lehce zvedají střeva. Pokud nějaký film člověka úplně pohltí i rozklepe, tak je asi bez ohledu na žánr skvělý a v tomto případě se mu to opravdu dokonale povedlo. Vymakaně strašidelné záběry, výborná depresivní hudba, beznadějná atmosféra, šílené zvraty a oči přilepené k obrazovce. Jutuberkám a supům zdar! (trošku se teď bojím vylézt po žebříku pro jabka :) Tedy snad až na toho supa k pozdnímu obědu po několikadenní očistné hladovce a následný bleskový přechod do a
Bajocko
Bajocko
84 bodů