Blízko

80%

Komentáře a recenze 11

29 697 bodů
8
Hodně zajímavý film mladého režiséra, který asi bude mít ve své hlavě trošku složito, nebo chmurno. Příběh je to silný a hlavně mrazivě zpracovaný, je to skoro jako skandinávská tvorba.. Hudba skvěle zvolená, film je úsporný na slova, přesto velmi výmluvný. Smekám před mladým hercem, který svým výrazem, mimikou, pohledy dokonale zahrál své pocity a beznaděj. Moc pěkné.
9 279 bodů
4
Festivalovka o dvojici kamarádů, kteří se na sebe tak navázali, že se z nich stalo něco více, pro někoho bratři pro jiné malý začínající homosexuálové.. Na můj vkus ubrečené a skrytě o hlubokém jedinečném vztahu, který mě ale vlastně míjí.. Pomalé stažené drama, jaké sice svým vývojem překvapí, ale k zábavě to má daleko. A co hůř, jakoby někdo říkal, kdy má divák brečet.. I děti mají právo volby, ať si milují koho chtějí, obzvlášť když to tak jen vypadá.. Ukázka boření společenských konvencí v té nejutahanější možné podobě.. Celkem jsem trpěl. 40%
marie-kolarova
marie-kolarova
2 823 bodů
7.5
Emocionální, křehké, zranitelné, stejně jako je onen věku opouštění dětství a prvních lásek. Dokud je všichni brali jako dva nerozlučné kamarády, byli šťastni. S prvními dotazy přišly první pochybnosti a snaha skrývat city. Pochybnosti, útěk, zranění. Druhá polovina výborně ilustruje, jak Léo utíká před sebou a urputně v sobě dusí žal a pochyby. Bolestná poezie v letním zářivých barvách.
PeterFRiusJilek
PeterFRiusJilek
2 462 bodů
10
Virtuozita na plátne. Úchvatný filmový zážitok.
aquiver
aquiver
2 105 bodů
8
Krásně natočené drama plné výčitek svědomí, se smutnou tématikou sebevraždy dítěte a kamaráda...
petr-hnyk
1 542 bodů
10
Konec bezstarostného dětství přichází s nástupem dvou 12letých chlapců na novou školu. Posměchy spolužáků vedou k děsivé tragédii. Otázka jestli mezi chlapci je pouze kamarádství nebo i láska zůstává nezodpovězena, ale to není důležité. Pomalu sledujeme jak jeden uvolněný kamínek může změnit celý život. Trauma, které v životech hlavních hrdinů zůstane už nikdo nevymaže, ani po konci filmu. Dramatický příběh je natočený s jistou dávkou lehkosti a přitom citu. Od prvního záběru mne film vtáhl svou energií do děje a nepustil do samého konce. Můj nejlepší film na MFF KV a třetí místo v divácké ceně 2022.