Ambulance

61%
Ambulance

Jednoho dne se v ulicích L. A. protnou tři lidské osudy a nenávratně se změní.

Hlavním hrdinou svižného thrilleru Ambulace, režiséra a producenta Michaela Baye je válečný veteran Will Sharp (držitel ceny Emmy Yahya Abdul-Mateen II), který pod tlakem okolností udělá osudovou chybu. Ve snaze zajistit peníze na zaplacení účtů za léčbu své manželky požádá o pomoc člověka, kterého o ni rozhodně žádat neměl. Jeho nevlastní bratr Danny (držitel oscarové nominace Jake Gyllenhaal), je charismatický kriminálník. Místo peněz nabídne Willovi práci – účast v týmu, který připravuje největší přepadení banky v dějinách Los Angeles a které má Willovi vynést 32 miliónů dolarů. Will nadokáže nabídce odolat, zvlášť když je život jeho ženy v ohrožení. I dokonalé plány můžou tu a tam selhat, což se stane i v tomto případě. Zoufalí lupiči se tak ocitnou v sanitce, která převáží těžce zraněného policistu, a jako rukojmí drží zkušenou záchranářku Cam Thompsonovou (Eiza Gonzáles), jež se ho snaží udržet při životě. Dokážou uniknout, když je pronásleduje celé Los Angeles? (CinemArt)




Recenze: Ambulance

Kinobox.cz
50%

Je nutné přiznat, že takto okázale netočí nejspíš nikdo. I pouhé „ustavující záběry“ mají u Baye podobu dronu střemhlav padajícího z nebes na chodník či silnici, snad jako metafora problémů dopadajících na postavy shůry. Ano, nikdo by nedokázal natočit nic podobného. Ani kdybyste Filipu Renčovi na Sanitku 3 dali rozpočet Kanceláře prezidenta republiky za celou pětiletku.


hanys_
hanys_
18 771 bodů
4
Ještě těsně po přepadení banky to vypadalo na svižnou bayovku s kupou jeho trademarků. Ty dvě hoďky v sanitce se pak ale táhly snad týden, navíc mi ty časté dronové záběry taky lezly na nervy. Pouhý vývar devadesátkového boha. 4/10
lamps
lamps
15 140 bodů
6
Až nezdravě fotogenická Eiza Gonzáles, která by Kapitána Phillipse mohla vyučovat, jak zvládat frenetické stresové situace a ještě se z nich poučit, si krade každý okamžik pro sebe. Ona je morální osou tohohle úžasně přímočarého a naivního akčňáku, jehož dva antagonisté v kradené ambulanci ujíždí před zákonem a trochu i před sebou samými. Větší část filmu jsem si vrněl nad áčkově ošetřeným a obsazeným akčním filmem v pohybu v roztomile béčkovém provedení, až závěr mě kvůli poddimenzovaným postavám, tupým zvratům, stagnující gradaci a šíleně patetickým emocím hrozně otravoval. Škoda toho, protože Bay mě dlouho takhle poctivě nebavil, dialogové perličky na odlehčení potěšily a zběsilé tempo avizující skoro Fury Road dokáže strhnout. Když se ale profi lupiči promenádují kolem policejních hlídek v chabě ostříkané zelené sanitce a nepřitáhne to vůbec žádnou pozornost, dramaticky jde tahle poloviční LAPD procedura do kopru.
filmfanouch6
filmfanouch6
12 644 bodů
6
Exploze, zpomalené záběry, americké vlajky, západy slunce a především exploze. Takhle stručně by šel shrnout Bayhem, charakteristický rukopis tvůrčího přístupu Michaela Baye. Tvůrce prvních dvou Mizerů, Skály, Armageddonu či prvních pěti hraných Transformers byl dlouhá léta brán jako ideální kandidát pro režii adaptace videoherní série GTA, kdyby přeci jen jednoho dne došlo na její zpracování. A Bay tentokrát skutečně dostal příležitost si vlastní GTA natočit tak trochu. Jeho předělávka dánského akčního thrilleru Ambulance z roku 2005 dokáže za pochodu hrané GTA připomenout skutečně výrazně. I díky tomu, že po letech Bay pořád o svůj výrazný rukopis nepřišel. Stačí to ovšem pořád k dobrému akčnímu řemeslu? Či alespoň slušnému výplachu? Bay se po pětici filmů Tranformers a Six Underground vrací ke komornější akci, což ovšem neznamená, že by ve svém měřítku nebyla Ambulance velkolepá. Opět dojde k mnoha výbuchům, mnoha zničeným autům, mnoha divokým vizuálním hrátkám s kamerou a ukázce toho, že ani na prahu šedesátky Bay o svou audiovizuální dravost nepřišel. Jeho Ambulanci tak nejvíce podráží nohy to, že chvílema jakoby neví, co by chtěla být. Jestli tou divokou zábavnou akční jízdou nebo ryzím akčním drsným thrillerem, který jakoby napsal David Ayer. Vzdáleně může Ambulance připomenout také Nelítostný souboj, kdy se Ambulance pokouší dva ústřední antihrdiny tak nějak polidštit. A opět za pochodu tak trochu selhává v tom, zda jich má člověk regulérně litovat či jim přát, aby jejich nahánění se strážci zákona prohráli. Tři ústřední herci rozhodně nezklamou. Jake Gyllenhaal má ve finále i v akční podívané šanci předvést svůj výrazný herecký rejstřík, ani tentokrát v hlavní roli nezklame Yahya Abdul-Mateen II. Velmi dobrá je ve finále i Eiza González, kde jen v rámci její postavy moc příliš nefunguje pracování s nějakým osobním traumatem. Snad vůbec poprvé v životě se ovšem v Bayově kariéře dokáže představit ženská postava, kterou by člověk dokázal označit jako silná ženská hrdinka. A tentokrát dokonce i výrazně chybí Bayův typický vizuální sexismus. Ambulance ve finále trvá 2 hodiny a čtvrt. Je to tak trochu moc, protože i když je nahánění v sanitce v ulicích Los Angeles sebepůsobivější, časem se přeci jen okouká. V průběhu toho všeho to ovšem pořád vypadá, že je Bay za kamerou pořád ta hračička, jako za mladých let, která si užívá, že může za pochodu páchat destrukci. Bay se tentokrát tak možná musí držet více zkrátka, než v případě pěti Transformerů, paseku ovšem dokáže nadále napáchat solidní. A i když se nahánění se sanitkou časem skutečně okouká, efektivní je rozhodně. Největší problém tak zůstává přesně v tom, že Ambulance působí dojmem, že chce být hrozně drsnou kriminálkou, pořád se ovšem pokouší o nějaký ten humor (a v průběhu dojde i na zmínku o tom, že si jedna postava připadá jako v GTA). Je to v jádru vlastně pořád ten starý Michael Bay, který ovšem v průběhu působí dojmem, že by se tentokrát chtěl pokusit o něco víc. Jenomže v rámci postav ten film nejde nikdy tak pod kůži jako zmíněný Nelítostný souboj. A skutečně vlastně za pochodu tak trochu mění přístupy toho, jak moc mají být hlavní hrdinové sympatičtí a jak moc lidsky odpudiví. Samotné vyvrcholení příběhu tomu ve finále též dvakrát neprospívá. V porovnání se Six Underground je možná Ambulance svatý grál, v rámci Bayovy kariéry ovšem pořád bude tahat za ten slabší provaz. Problém přitom nejspíš netkví v tom, že by se Bayův přístup okoukal či vyčerpal, spíše v tom, že se celé to nahánění vlastně rychle unaví. Ambulance ovšem nepostrádá alespoň ten výrazný vizuál a na tu destrukci se vlastně pořád pěkně dívá. Jen ta Ambulance celou dobu působí dojmem, že vlastně neví, čím chce být.....

Dodatečné informace

Původní název:
Ambulance (více)
  • USA Ambulance
Premiéra v ČR:
17. 3. 2022
Distributor:
CinemArt
Země původu:
USA
Přístupnost:
15+
Rozpočet:
40 mil. USD
Tržby:
51,78 mil. USD (celosvětově)
Čeština:
Ambulance je dostupný s českými titulky a českým dabingem
Ocenění:
Žádná ocenění

Podobné


Powered byJustWatch