Je nutné přiznat, že takto okázale netočí nejspíš nikdo. I pouhé „ustavující záběry“ mají u Baye podobu dronu střemhlav padajícího z nebes na chodník či silnici, snad jako metafora problémů dopadajících na postavy shůry. Ano, nikdo by nedokázal natočit nic podobného. Ani kdybyste Filipu Renčovi na Sanitku 3 dali rozpočet Kanceláře prezidenta republiky za celou pětiletku.
Komentáře a recenze 44
Co tedy čekat od Michaela Baye? Nekonečné automobilové honičky, přestřelky, výbuchy bomb a bouračky. Fanoušci režiséra budou alespoň nadšení z dynamicky podané akční jízdy. Bay neztratil drive a stále je skvělým akčním filmařem. Pro mě je Skála (1996) stále režisérovým nejlepším filmem.
Prvotřídní zpracování, konzistentní rytmus, rychlé tempo vyprávění, úderná audiovizuální složka, občasný černý humor a struktura stojící na pravidelném přidávání nových a nových vedlejších postav ale i tak dělají z Ambulance poměrně solidní a zábavnou žánrovou podívanou na jedno použití, odpovídající zhruba tomu, co se dalo od Michaela Baye čekat.
Bohužel to, co se chvilku tváří jako seriózní akční drama, které by mohlo i fungovat, nakonec stejně umlátí dětinským humorem, přestřelenou akcí a tím, že prostě točí to, co točil vždycky. Takže nakonec to je víceméně přesně ta divočina, jakou člověk od Michaela Baye čeká. Jestli je to dobře nebo špatně, si musí rozmyslet každý sám.
Asi nikoho nepřekvapí, že kamera je super dramatická, poletuje a rotuje kolem, což je pekelně otravné. Snaží se udělat akční scénu i z momentu, kdy jdou hrdinové po chodbě. Čeká nás humor ve stylu, že se padouch ve vypjaté chvíli vzteká, že má zničený kašmírový svetřík. A kolem neustále poletují explodující auta. Ovšem čekat od jízdy v sanitce zábavu by byl logicky nesmysl.