63%

Komentáře a recenze 21

InJo
InJo
1 832 bodů
7.5
Není to tak vypravěčsky "čisté" jako Nenasytná Tiffany nebo Pěstírna, ale nepochybně je to zábavné, vtipné, nápadité, řemeslně zručné a skvěle zahrané (Magnusek!!!) propojení nízkorozpočtového hororu a komediálního buddy movie, které si mě naprosto získalo především propracovanou reflexí a chytrým zesměšňováním největších zločinců současnosti - youtuberů. Z Andyho Fehua roste autor sebevědomých a osobitých žánrovek, které nemají zapotřebí být jen ucházejícími kopiemi slavnějších a úspěšnějších vzorů. Už teď se moc těším na jeho další projekt.
Bordoshut
1 647 bodů
8
7/10 – Shocky a Morthy bezesporu nejsou dokonalým, ba ani oscarovým počinem, přesto mi tento snímek, ve kterém si to ostravský Tygr střihnul s fotbalistou Lavickým, udělal velkou radost, jako se to už dlouho žádnému českému filmu nepovedlo. Tato lehce zoomersky založená komedie s několika až hororovými prvky vnáší do českého rybníčku svěží vzduch. Je neskutečně osvěžující po záplavě Troškových taškařic a Langmajerových frajeřin sledovat film, ve kterém se příjemně přirozeně a až zázračně koukatelně řeší témata jako přátelství, sláva a youtuberství, navíc s vtipem, množstvím trefných parafrází na tuzemskou YouTube scénu a nevídanou grácií. Chápu, že to mnozí nezkousnou, jelikož je pro ně YouTube spíše takový nájezdník do volnočasového života jejich dětí, kterému pořád nějak nepřišli na kloub. Zároveň přiznávám, že zrovna tak jako některé scény a vůbec celkově dějové oblouky působí tak trochu navíc, jiné se zase naopak přímo dožadují bližšího rozpracování a prozkoumání, ke kterému nedošlo, protože Shoky a Morthy museli opět rychle chvátat k nějaké jiné akční události, aby se divák snad nestihl přestat usmívat. Rovněž některé herecké výkony jsou diskutabilní, třebaže Tomáš Magnusek pro jednou nebyl za Bastarda. Narážím tím na ženské postavy – zvlášť heterochromní vymítačka strašidel mě nejprve svým odtažitým hraním vyděsila k smrti. Bál jsem se totiž, že se s ní odehraje jeden z nejpředvídatelnějších zvratů v historii komedií se Štěpánem Kozubem. Naštěstí (a ke zdaru věci) se to s ní vyvinulo jinak. Nejvíce šokující věcí na celém snímku není ani tak to, že ostravský Tygr konečně zahrál roli, která není daleko za hranicí trapnosti a skutečně má i svoji vážnost – což neskutečně kvituju –, nýbrž nečekané množství goru a tedy i krve, o čež v závěrečných 15 minutách opravdu není nouze. Jen pro vaši představu, ve finálních hrátkách nechybí ani mačeta. Top hláška (a že jich bylo): "Ahoj! Jmenuju se Ráďa, je mi jednačtyřicet a jsem – pedofil. Takže za prvé jsem – pedofil. Za druhé jsem – pedofil. Pro vaši informaci, za třetí jsem – pedofil. Kdo má mozek na svém místě, ten jasně vidí, že jsem – pedofil. A myslim to dobře... :-)" Děkujeme, Magnusku. Bastard až do smrti, co?
Duffman97
Duffman97
1 618 bodů
8
Světe div se....já se bavi. A to moc na CZ filmy nejsem. Ale film si už od začátku dělá ze sebe srandu, má sympatickou hlavní dvojici a také spoustu narážek na současné trendy. To se mi líbí.
HNTR
HNTR
1 037 bodů
6
Kozub se Štáfkem mi jako dvojka docela sedí. Magnusek jako ultra starej boomer, aspoň tak se to snad dneska říká, no nevim, nevim. Docela jsme se s přítelkyní nasmáli... Ale nemá to žádnou přidanou hodnotu, prostě komedie, která má za účel hlavně nepřemýšlet a vypnout.
Tobi Klar
Tobi Klar
392 bodů
7
No ty vol*!!! Tohle byla taková prd*l! V každé scéně minimálně 1 věta, při které jsem se mohl posr*t smíchy. Omlouvám se že píšu takhle sprostě, ale film touto mluvou také nešetřil. Hlavně si to nepouštějte sami. S partou kamarádů, na nějaké menší oslavě je to nejlepší volba. Budete umírat smíchy. Ten příběh není nějak silný, je to vážně kravina. Nedá se to absolutně brát vážně. Postavy se poměrně často chovají nelogicky, ale to se dá přehlédnout. Hlavně proto, že byly výborně zahrány. Na český film je to také celkem slušné Rko. Posledních cca. 25 minut byla jen krev a násilí. Ale čekal jsem, že se alespoň tento konec bude brát vážněji než zbytek filmu, což se moc nestalo. Ano, bylo to trochu vážnější téma, ale pořád se do děje cpalo velké množství humoru, který závěru filmu celkem uškodil. Vypadalo to, že se z velmi dobré komedie přehoupneme do zajímavého akčního završení, což se stalo tak na 50%. Celkem se divím, jelikož kdyby se vylepšily alespoň nějaké chybky, které tu byly, byl by tohle český film na hodně vysoké úrovni. Samozřejmě vše beru s nadhledem. Je tu hodně co napravovat, ale pro zábavu jako jednohubka super. 7/10