Denní směna

61%
Denní směna

Jamie Foxx hraje dříče, co chce vlastníma rukama zařídit dobrý život svojí bystré dceři. Čištění bazénů v údolí San Fernando je ale jenom fasáda pro jeho skutečné živobytí: lov a zabíjení upírů pod křídly Mezinárodní unie lovců upírů. (Netflix)



Režie:
Scénář:

Brenan88
Brenan88
47 084 bodů
6.5
Častokrát jsem četl přirovnání k Bladeovi, ale tak žhavé to opravdu není. Jediné co tyto dva snímky spojuje je černoch bojující proti upírům a zbytek je naprosto diametrálně jiný. Oba snímky jsou dobré, ale každý zcela jiným způsobem. Denní směna hraje více na komediální notu a dost jí to sekne. Občas se sice až moc tlačí na pilu, ale stále je v rámci stravitelnosti. Foxx je správnej badass a poté seriálové hrůze co tvořil pro netflix si u mne spravil reputaci. Franco mne ze začátku do iritoval, ale časem si to sedlo a ke konci už bavil. Z vedlejších rolích potěšil Snoop Dogg, ale hlavně mě bavil Adkins a Howey. Ti dva musí, prostě musí dostat vlastní film. Jde vidět, že film tvořil bývalý kaskader, protože akce je to nejlepší na celém filmu. Je nápaditá a hlavně přehledná. Kdyby si film pohrál více se světem ve kterém se příběh odehrává a více se věnoval detailům, tak by šlo mé hodnocení ještě výš. Takto je to na 65%.
martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
28 387 bodů
7
Netflix neustává s vytvářením nejrůznějších snímků na základě starších kinofilmů, ze kterých jsou přebírány náměty. A tak tu tentokrát v plném popcornovém kabátě máme hororově laděný akční snímek, který už úvodem a první akční scénou připomene snímek „Mizerové“ (1995). A jak se příběh rozjede, vyjde najevo, že se jedná o mix snímků „Buffy, zabíječka upírů“ (1992) a „Blade“ (1998). No, a námět o snaze otce za každou cenu zajistit rodinu se používá už od dob němého filmu. Od prvních minut je také jasné, že je kaskadér a choreograf soubojů J. J. Perry, který tento snímek coby režisér natočil, čímž se jedná o jeho režisérskou prvotinu, velkým fanouškem Michaela Baye, neboť jeho styl napodobil skutečně dokonale. Vlastně se ani o překvapení nejedná, neb tuto filmovou jízdu pro Netflix připravila společnost 87Eleven Entertainment, jehož vlajkovou lodí byla doposud akční série „John Wick“ (2014 - ). A tak tu tedy máme domnělého čističe bazénů, který místo toho loví upíry. A akční jízda to je. To se tomu nedá upřít. A také je to Buddy movie, a to se všemi svými atributy. Jen parťák lovce není užvaněný týpek, jak je Buddy movie povětšinou obvyklé, ale neskutečný trouba. Co se týče upírů, tak u nich není o co stát. Jen bezcharakterní postavy, z nichž jedna se rozhodla se mstít. Nic víc, nic míň. Tempo je razantní, akce a humoru je dostatek, takže film uteče, ani jeden neví jak. Problematická je jen skutečnost, že se nepodařilo zachytit podstatu a praktičnost dané věci, díky kterým je Jock Wink tak úspěšný. A to je docela škoda. Po scénáristické stránce se vsadilo na naprostou jednoduchost, což by v rámci letního kina nebylo zase až tak nejhorší, ale ve své zásadní podstatě film netlačí na to, aby byl něco víc, než ve skutečnosti je. Takhle se vše jeví jen standardně s myšlenkou, že tohle tady už nesčíslněkrát bylo, a byť se celý tento popcornový upíří lov nejeví zase až tak hrozný, při vypnutí mozku s úmyslem se jen bavit spíše naopak, spíše se jedná jen o recyklovatelnou záležitost, která má tendenci z diváckého povědomí zapadnout.
filmfanouch6
filmfanouch6
12 644 bodů
6
V posledních letech se roztrhl pytel s kaskadéry s režijními ambicemi. Chad Stahelski dodal prvního Johna Wicka a již příští rok dodá čtvrté dobrodružství Jardaniho Jovonoviche, David Leitch po spolurežii prvního Wicka světu dal Deadpoola 2 či čerstvý Bullet Train, Sam Hagrave si svým režijním debutem Vyproštění zajistil na Netflixu pokračování a na Netflixu to nyní zkouší i J. J. Barry. Představitel Scorpiona v nenáviděném pokračování původního Mortal Kombatu s podtitulem Vyhlazení a zkušený kaskadér, který v branži figuruje již od roku od druhé poloviny 80. let dle očekávání též servíruje akční podívanou. V hlavní roli Jamie Foxx, lákání na buddy komedii evokující brutálnější verzi Mužů v černém s upíry místo mimozemšťanů a snadné naděje, že Netflix dodá přinejlepším slušnou jednohubku. Jenže jak je u originálních filmů od Netflixu zvykem, je to tak trochu ošemetné. I zde je jasné, že by Netflix ideálně rád rozjel další velkou franšízu, kdy se nechávají pootevřená vrátka pro další dobrodružství, zároveň to přitom není ten případ, kdy by z filmu byli cítit tak obří ambice. Působí to jako ideální film pro streamovací službu, který by si ovšem přítomnost v kinosálech obhajoval trochu těžším způsobem. Po vzoru Stahelskiho, Leitche a Hargravea se minimálně ukazuje, že kaskadéři na režijní židli dokážou skutečně vyrukovat se solidní akcí, která dokáže být přehledná, sázet na poměrně hravou kameru a skutečně vyvolávat natěšení na další akční scénu. Když se totiž řeze, je to velmi fajn. Když zrovna ne, zas tak fajn to není. Jamie Foxx je pořád herec, který ve své kariéře přeskakuje mezi komornějšími dramaty, akčními filmy a komediemi. Foxx se dá díky tomu za svou kariéru označit za velmi dobrého herce, který dokáže fungovat v rámci komediálních pasáží, akčních sekvencí i momentů, kdy jde tak trochu o drama. Pak je tu Dave Franco, kdy jeho Seth společně s Foxxovým Budem utváří buddy dvojici, kdy je ovšem háček v tom, že i když máte zrovna pro mladšího bratra Jamese Franca slabost, tady to zrovna velká sláva není, kdy Seth zaplňuje klasickou úlohu otravnějšího a zbrklejšího parťáka. Kdyby mělo dojít na srovnání právě se zmíněnými Muži v černém, Foxxův Bud působí jako ekvivalent agenta K v podání Tommy Lee Jonese, Francův Seth poté jako ekvivalent agenta J v podání Willa Smitha. S postavou je to nakonec o trochu zajímavější alespoň v závěru, kdy dojde k poměrně zajímavému nápadu, do té doby je ovšem trochu nesnesitelné s Francovým Sethem trávit čas. S kým je ovšem zábava je Snoop Dogg v roli legendárního lovce upírů a kovboje v jednom Big Johna. Akce sice funguje, trochu horší je to ovšem s humorem, který se tak trochu míjí účinkem. Hlavní záporačka Audrey San Fernando v podání Karli Souza je absolutně nezajímavá a dvakrát nepůsobí jako velká hrozba, pokusy o budování nějaké mytologie jsou ovšem o poznání snesitelnější než u většiny filmů od Netflixu, které se snaží vybudovat svojí mytologii. I tady se víceméně zbytečně odkazuje k tomu, co vše by mohlo dorazit příště místo toho, aby se primárně řešilo, že nejdřív by měl naprosto zabavit první film, aby měl někdo motivaci následně vyhlížet pokračování a různé spin-offy (klidně s Big Johnem). Po první polovině a fenomenální řežbě v jednom baráku navíc filmu tak trochu dojde dech, kdy se tady poněkolikáté ukazuje, že Netflix by měl zvážit svoje investice a při často nesmyslném vyhazování peněz dát alespoň nějaký slušný šek dramaturgům a nebo nějakému schopnému produkčními dirigentovi, který občas dokáže dodat diktát, který zároveň přinese sladké ovoce. V porovnání s Gray Manem není Denní směna film za 200 milionů dolarů, i rozpočet ve výši 100 milionů dolarů se ovšem jeví jako až podezřele vysoký. I proto, že třeba takové efekty mají výraznější nedostatky. Ve finále tak sice platí, že J. J. Barry dokázal, že kaskadéři na režijní židli dokážou dodat solidní akci, na rozdíl od svých kolegů ovšem moc nevyjevil důvody, proč by o něm mělo být v Hollywoodu dále slyšet. Na to je Denní směna až příliš generická a jen snesitelná jednohubka, která sice může sázet na cool akci a velmi dobrého Jamieho Foxxe, který by potencionální franšízu celkem v pohodě utáhl, jinak ovšem moc es v rukávu nemá. Je to jen další film, který na Netflixu bude nejúspěšnějším filmem víkendu a za čtvrt roku si na něj nikdo nevzpomene. Kdyby se ovšem člověk musel rozhodnout, zda skoro 2 hodiny stráví sledováním buďto Denní směny nebo Blade: Trinity, minimálně v tomto ohledu působí Denní směna jako vítěz. Což ovšem pochopitelně není zas tak obtížná disciplína....

Dodatečné informace

Původní název:
Day Shift (více)
  • USA Denní směna
  • USA Day Shift
Premiéra v ČR:
12. 8. 2022
Země původu:
USA
Ocenění:
Žádná ocenění

Podobné


Powered byJustWatch