70%

Komentáře a recenze 25

Kocka_11
Kocka_11
503 bodů
6
Prvé Na nože boli sviežim vetrom do detektívneho žánru. Výborná réžia Riana Johnsona rovnako dobré herecké výkony a svižné tempo. Na Glass Onion som sa teda právom tešil a opäť som chcel vidieť detektíva Blanca v akcii. Nakoniec z toho vyliezla nejaká podivná paródia na prvý film odohrávajúca sa počas lockdownu na súkromom ostrove. Treba povedať, že Glass Onion si stále drží základné kvality, no ani náhodou nedosahuje na prvý film a v ničom extra neprekvapuje. Vyústenie vyšetrovania je už asi v druhej tretine filmu nad slnko jasné a pre mňa osobne tu má detektív Blanc menej priestoru ako by som čakal. Film je síce dlhší ako jeho predchodca, no nie až tak citeľne a herecké obsadenie je tu tiež na úrovni, no ani jeden z hercov (okrem Craiga, ktorý hral v oboch filmoch) sa nechytá na kasting z prvého filmu. Stalo sa bohužiaľ to čo mnohí očakávali a to, že po kompletnom preberaní Netflixom sa s veľmi dobre spracovanej detektívky stane paródia, ktorá nie je v ničom výnimočná, no na večerné pozeranie, pri ktorom chcete vypnúť rozum a veľmi nerozmýšľať je to fajn a v istých momentoch aj trochu vtipné.
malkel
malkel
452 bodů
7
Tak nám Rian Johnson předčasně nadělil dárek v podobě druhého dílu Na nože... A začal hned obrovskou fackou! Jenže slovo facka není správný výraz, protože začátek filmu nebyl nepříjemný. Pouze velmi šokující. Hned vás totiž udeřil do obličeje veliký meta humor ohledně posledních let, u kterého jsem lehce kroutil hlavou. Úplně mi to dobře nesepínalo a pociťoval jsem mírné rozčarování. To mi však naštěstí nevydrželo dlouho. Dostáváme totiž velmi poctivou detektivku, která v této době nemá konkurenci. Zásluhu na tom má stále skvělý detektiv Blanc v podání Daniela Craiga, ale hlavně chytrý i vtipný scénář, nápaditá kamera a hravá režie Riana Johnsona. Jenom příště místo až sci-fi prostředí bych neměl problém se držet více při zemi a přiblížit se více k atmosféře knih Agathy Christie, které i skládal holt první (o level lepší) snímek z této nově zaběhnuté série. A já budu doufat v její pokračování. Malé šedé buňky letos dostaly pěkně na frak. ****
Jaxintl
Jaxintl
118 bodů
8
O niečo menej detektívne na ako na nože ale stále naozaj dobrý film
jirina-kadlec-mladsi
7 bodů
7
Spoler a dotaz... Proč Miles poslal 5 krabic? Krabice pro Andi nedává absolutně žádný smysl, když už se nestýkali a byli spolu ve zlém. Bylo to řečeno i na lodi, že nechápou proč ji pozval a proč to přijala. Nemohl tušit, že Helena se do toho vloží, takže pro ni to také nebylo a moc dobře věděl, co udělal Andi, takže proč? Helena se dostala i do mailu, ale nebýt krabice, tak neví, kam jet vyšetřovat. Působí to na mě beze smyslu jako vynucená krabice, aby se vůbec film udál. Pouštěl jsem si to dvakrát a smysl to prostě nijak nedává. Přesto fajn film 7/10