Na nože: Glass Onion

70%

Komentáře a recenze 25

29 851 bodů
8
Druhé pokračování případu detektiva, jehož ztvárňuje skvělý Daniel Craig se vůbec neztratil za starším bratříčkem. Opět pořádný propletenec, logicky uspořádané skoky v čase a slušné vyústění. Lehce mě zklamal můj oblíbenec Edward Norton, který zahrál naprosto průměrně.. mám na něho asi trošku vyšší nároky. Film se mi ale líbil moc.
10
Tak tady jsem hodně mimo české přijetí, kdy platí taková ta standardní fráze "nevím, jestli jsem sledoval stejný film". Chápal bych výtku k přílišné doslovnosti, ale říct, že jako satira to je bezzubé a nekonkrétní, mi přijde absurdní. Dlouho jsem neviděl satiru, která by nejen tak důkladně pojmenovala problém, řešení i slepé uličky, ale demonstrovala to nejen rétoricky, ale i svou podobou. je to o kus slabší než přirozeně sympatičtější jednička, ale za mě skvělý film, který u mě s časem jedině stoupá. 4 a 1/2 a možná dám brzo plný počet.
6
Zatímco první Knives Out se dalo brát jako detektivka, která obstojí v žánru sama o sobě, tak dvojka už je tak trošku parodií na sebe sama. I přes tu mamutí stopáž to ale odsejpá docela svižně, herci do jednoho skvělí, ale ty zvraty tady už nějak neladí a nešokují, jak by měly. 6/10
8
I u Na nože: Glass Onion se Rian Johnson projevuje jako šikovný žonglér, který zvládá pracovat s několika scenáristickými narativy a přitom všem pořád držet diváka v šachu. Na delší debatu by bylo probírání ohledně toho, co v prvním Na nože fungovalo či nefungovalo lépe, Rian Johnson ovšem ukázal, že případy Benoita Blanca mají i do budoucna solidní potenciál. Od Netflixu příjemný vánoční dárek, který téměř zvládá zapomenout na podprůměrné kvality jejich průměrné tvorby.... Více zde
9 335 bodů
8
Když v roce 2019 přišel Rian Johnson s prvním filmem, dostal jsem po letech zatraceně našlapanou a napínavou detektivku, jež se pořád drží mezi tím nejlepším, co Netflix, kdy vydal... Logicky po nadšeném přijetí jedničky jsem měl od druhého filmu velká očekávání... A Rian Johnson odvedl zase dobrou práci Na nože i na podruhé baví a jsou vánočním hitem Netflixu, ale na první film se to zkrátka nechytá... Jsem možná zklamaně překvapený, že mně o tolik bližší casting nefunguje možná vůbec lépe. Bohužel si to s sebou nese tolik sequelových neduhů, že nemít to nějakou "jedničku" jsem k tomu hodnější. Namísto komornějšího a stísněnějšího rodinného prostředí kdesi v domku dostáváme daleko slunější zasazení.. Způsob, jakým postavy dají dohromady a přenesou do Řecka se mi teda hodně nelíbí. A stejně tak celý ten úvod, kdy jde o jakousi parodii na detektivky a dlouho trvá než se hneme. Když ale konečně je, co vyšetřovat, určitě si film polepší. Ono postupné retrospektivní prokreslování postav je někdy zbytečně zamotané a nepřehledné, jindy zase až příliš bánální. O tolik barvitější a pocitově daleko vleklejší.. Až v poslední třetině mě to začíná nějak více bavit.. Příště bych ocenil méně na sílu tlačený humor.. Jak jsem zmínil, tak casting je hodně zajímavý. Logicky (mimo detektiva BB) nejvíce prostoru si bere Edward Norton. kterej si to dává s pořádnou elegancí a já ho zase moc rád po delší době vidím v nějaký zvučnější roli. Koho si ještě musím zmínit je Kate Hudson, na kterou jsem se obzvláště těšil.. Ani nevěřím, že dostala po takové době roli u tak zvučné značky. A jasně ukazuje, že to sobě pořád má! I při lehce dementní postavě dokáže zaujmout (ehm minimálně vnady)... Celkově jde o povedenou detektivku, která obsahuje několik zajímavých zvratů a odhalení. Budu hodně překvapený, pokud se nedočkáme dalšího filmu, když ona to možná je jediná fungující filmová značka Netflixu. Jen bych příště ocenil trošku střízlivější stopáž.. Přijemná letní podívaná, kterou prozáříte Vánoční prázniny. 75%
9 025 bodů
7.5
Klobouk dolů Johnsonovi, že i podruhé dokázal otočit žánr a opět úplně jinak. Jestli je to ale stejný wow efekt jako tenkrát, je na pováženou. Určitě je z toho cítit veškerá jistota, kterou Rian po prvních Na nože získal, ale příště by mu možná mohl někdo říct: "Mírni ten elán, kamaráde." Ačkoli si však Johnson jede své po celou dobu, talent se mu upřít nedá. Příběhově krásně buduje atmosféru, nadhazuje velmi chytře foreshadowing, v některých scénách je blocking přímo znamenitý a říct, že jsem se nebavil, by taky byla lež. Jen se někdy nechá až příliš unést svým umem, nedokáže najít Balanc (nebo to byl Blanc?) a navzdory perfektnímu mid-pointu se se svým twistem začne trochu utápět sice v důležité, ale přeci jen krapet zdlouhavé vatě. Trojku nicméně vyhlížím a jestli se i v ní podaří setup a provedení opět trumfnout, nechám si to opět líbit. Johnson totiž téměř pokaždé ví, jak divákovi nahrát i chytře na něj pomrknout a to si taky nechám rád líbit.
8 590 bodů
0
Hezky to odsýpá, ale proč diváka mělo zajímat, jak to všechno skončí - to fakt nevím... Zbytečnej film.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 339 bodů
7
Člověk 70 minut čeká, než dojde na pořádný twist, který hříčku povýší o level výše (a na ten moment dojde), jen aby se to na konci zvhrlo v (minimálně na můj vkus) příliš stylizovanou dohru o příčině a následku. V rámci hravých detektivek je každopádně pořád Glass Onion výrazný nadprůměr, jednička ale byla atmosférou někde trochu jinde, blíže klasickým detektivkám a i Blanc mi přišel o něco lépe uchopený. Pokud se ale povznesu nad to, že to zkrátka není to samé, co první díl, vychází mi z toho pořád hodně slušná žánrovka.
avenis
avenis
8 145 bodů
10
Úplně jiné prostředí, zcela odlišní lidé, stejný detektiv, báječně napsaný scénář... záruka dobré zábavy, u které divák nudou neusíná. Craig stárne, ale s grácií. Všimla jsem si několika ťuknutí" na slavné filmy, jako třeba zavazování tkaničky (James Bond), ale bylo jich tam nespočet. Hlavně na marvelovky.
blazma
blazma
4 928 bodů
6
Musím přiznat, že druhý díl je o poznání z mého pohledu horší. Úplně mi tam nesedí ta maškaráda, kterou detektiv předvedl. Postavy poměrně šílené a nijak jsem se s nikým nedokázal vžít a vlastně od poloviny filmu mi bylo jedno jak to celé dopadne. Závěr byl až moc přitažený za vlasy.