73%

Komentáře a recenze 29

blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
2
Thóř si svém zalehlém a stále teploučkém Azgardu, už dostatečně nudí, bez toho aby zase zachraňoval celý vesmír, svým velkým třpitivým dildu, neboli řečeném Kladivounovi, tak si jde udělat all-exclusive šité na míru financí pana Thóra dovolenku do Indického smradlavého Bangladéšé, a společně s tlupou, tedy skvadrou, zahubušpinavejch Sandžejů a Jožků s bambitkamy, kterým ještě teče mlíko po bradě a pomaličku rostoucím ohanbím a pedoknírkům, odkráglovat místní magnát ve vývozu černého masa, (v tomhle případě fakt nemůžu říct bílém), a asi zřejmě i v narkobaronstvím jako Pablo Fuzi jako Escobar. Souboje a sumo zápasy, dělané jako v dost špatném pfotošhopu, si může maximálně dovolit miliardový korporát Netfkusu, a udělat si domácího Miliardáře u tří dědků v chalupě. Salám Alejkům všem!
kknk2
kknk2
2 955 bodů
7.5
Chris Hemsworth v roli žoldáka Tylera si vede v akčních scénách i bez Thorova kladiva. První dvě třetiny filmu střídá jedna hrubá akce druhou, a příliš pozdě dohání zanedbanou dějovou linku. Když však přimhouřím oči nad mělkou pointou, která bývá u filmů tohoto žánru častá, je Vyproštění doporučeníhodný snímek.
Renfield
Renfield
2 641 bodů
7.5
Že by si Tyler podruhé ve filmu řádně "podvodně" zameditoval, dostal zaplaceno a koupil do koupelny další slepici? Nebo že by to takhle vesele neskončilo? Ať tak či tak, závěr se mi nakonec právě tou nejasností líbil, i když je samozřejmě fakt, že vzhledem k předešlému dění, mohl být ještě "bombastičtější". Když film začne dá se říci ještě komorní, za to velmi povedenou akční scénou vyzvednutí hnědého balíku (jak se sám nazval) a ta je navíc stylově s příjmením hlavního hrdiny zakončena, vlastně až zahradnickým chvatem, musí se ve finále čekat víc. Díky fantastické akční scéně, jakémusi poznávacímu zájezdu po Dháce, jejich ulicích, ale i domácnostech, vlastně dvakrát tolik. Scéna v polovině filmu prostě je předčasným finále, výborná akce, se stejně výbornou akční kamerou a filtry, které prostě mě málokdy omrzí. Má to sílu, má to atmosféru, má to Chrise Hemswortha, kterému role prostě sedne! Ale má to také nevýrazného záporáka, kterému by možná pomohlo více prostoru, nebo jeho lepší představení, což nakonec platí o všech postavách. Každopádně u Pabla Escobara je to cítit nejvíce, scéna s dětmi hold neřekne vše. Jinde by se zase děti mohly vynechat... o to v tomto žánru zrovna nejde.
Blackhand47XD
Blackhand47XD
2 502 bodů
7.5
Netflix poslední dobou se svými filmy jenom překvapuje a Vyproštění není výjimkou. Snímek jde ve stopách Johna Wicka a ukazuje nám syrovou akci i několik dlouhých záběrů. New York akorát vystřídala exotická Bangladéš a schopného Reevese rozjíždějící se Hemsworth. Jo, dějově je to samozřejmě klišé, ale něco super originálního dneska uděláte těžko. Trošku mě zamrzel konec, kde tvůrci prostě museli odprásknout záporáka a hlavního hrdinu po četných zraněních s největší pravděpodobností nechat naživu. Jo, temnější závěr bych si nechal líbit, ale i tak dávám filmu slušných 75%
2 487 bodů
6
6/10
Martrix
Martrix
2 449 bodů
8
Velká akční jízda, která si srovnání s Wickem nezaslouží. Tady nešlo o prvoplánovitou cool střílečku s přihlouplým scénářem, ale spíš o zachycení jedné žoldácké akcičky, která se krapánek "zvrtla". A ano, 90% stopáže je střílení, rubání, honičky...ale přesto je to napínavé a díky sympatickému výkonu Hemswortha vám nebude jedno, jak to dopadne. Ano...je velmi přitažené za vlasy, že jeden týpek zkosí davy jiných týpků, ale to je asi tak jediné, co se dá tomuto filmu vyčíst. Naopak co je nutné vyzvednout, je kamera...nesmírně akční a dynamická a přitom neroztřepaná a bez zběsilého střihu. Má veliký podíl na udržení napětí. A v mnoha ohledech mi ta dynamika některých pasáží připomínala 13 hodin: Tajní vojáci z Benghází . Nejsem zrovna milovník akčních stříleček, ale jednou za čas si takto podobně zdařilou řežbu rád pustím. Týpek z Raidu, John Wick a Taylor...parádní základ pro týmovku v duchu Postradatelných nové generace.
Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
7
Extraction se v mnoha ohledech snaží napodobit filmografii slavných rejžů jako Tony Scott nebo Michael Mann, přičemž v některých aspektech se mu to daří, v jiných naopak drasticky selhává. Po technické stránce je film opravdu velice působivou jízdou, obzvlášť akční sekvence na konci první třetiny byla vyloženou lahůdkou pro oko, nicméně po té narativní to už je bohužel mnohem horší. Ať si kdo chce co chce říká, akčňáky by měly být napínavé. A skvělého napětí se dá dosáhnout tím, když je hlavní hrdina zranitelný. U Thora tomu tak bohužel příliš není. Během téměř celého filmu jsem se o Hemsworthovu postavu téměř vůbec nebál. Ani jediný záchvěv pochyb tam nebyl. Díky tomu mě tak celá dějová linie zanechala dost chladným, i přestože mě vlastně bavilo na to koukat. Nemluvě také o tom, že celá ta jeho postava je jedno velké chodící klišé. Mnohem víc by se mi líbilo, kdyby se místo něho zaměřili spíše na jeho stejně schopný indický protějšek, který byl asi nejstylovější postavou filmu. Celkově tak Extraction připomíná příjezd vaší atraktivní tety, na kterou se sice hezky kouká, ale veškerá její slova vám lezou jedním uchem dovnitř a druhým ven. Ale sakra, nejde z ní spustit oči. (Ani nevim, jak jsem na tuhle analogii přišel.) Ale jestli v akčních filmech dáváte přednost spíše té pastvě pro oči, Extraction si užijete.
winetach
winetach
1 927 bodů
6
Chris Hemsworth alias John Kwick vo vojenskom úbore musí pomôcť malému indiánovi, ktorého unesie bangladéžsky Pablo Tescobar light. Jasná dejová línia s niekoľkými hluchými miestami a s geniálnou 11 minútovou scénou na jeden záber. Silných 3 a pol. Indický Džon Travolta mi sedel viac ako Thor.
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
7
Jakoby fajn koukatelná přímočará akční jízda. Dostal jsem to co jsem očekával, horšího Johna Wicka bez skvělého universa a zdaleka ne tak cool postavama. Přeci jen ale má Vyproštění jednu základní věc s Wickem společnou, a to jsou nadprůměrné akční scény. Teda až na tu úplně závěrečnou, ta byla v duchu klasické přestřelky. Vizuální efekty jsou mnohdy špatné a svou levností a laciností do oka často bijí. Kde to také trochu drhne je vztah Chrise Hemswortha a snědého chlapce. Není to žádný extrémní průšvih, ale někdy mi nedávalo úplně smysl, na základě čeho se jejich vztah ubírá směrem jakým se ubírá. A sice tento snímek historii filmu nepřepíše, ale na jeden večer zabaví. Do karantény (čau covide) ideál.
Nevka
Nevka
1 503 bodů
7.5
Poctivé řemeslo se skvělou ruční kamerou, která vypiplané akční scény posouvá na úplně jiný level. Hlavně v závěru Vyproštění sice trpí několika typicky žánrovými přešlapy, ale to mi zase tolik nevadí. Dá se totiž říct, že jsem asi neviděl obdobný film, který by se něčemu podobnému vyhnul. Paradoxem ale zůstává, že i když tvůrci moc nezdržují a jdou rovnou k věci, zřejmě bych si to celé dokázal představit o 10-15 minut kratší (nebraly mě hlavně scény s Harbourem - i když mají pro vykreslení chování postav velký význam). Chris Hemsworth je skvělý a člověk by ocenil, kdyby místo paskvilů jako Bitva u Midway chodily do kin podobné snímky. Jako třešnička na dortu je na konci úžasná Farahani. Do pěti tomu něco chybí, ale i tak můžu mluvit o takřka maximální spokojenost.