Duna

63%

Komentáře a recenze 25

Floridsky
4 376 bodů
2
Knihu jsem četl a tohle je opravdu špatné zpracování. Lynch očividně předlohu nepochopil. Nejlépe to vystihl ve svém komentáři Blondsky, takže vám sem háži odkaz: https://www.csfd.cz/film/6250-duna/komentare/?comment=11624856
evismaior
evismaior
4 254 bodů
7
David Lynch natočil sci-fi odehrávající se kdesi na daleké planetě Arrakis, která zásobuje celý vesmír vzácným kořením, s jehož pomocí se dá například cestovat prostorem. Slavná předloha a slavný režisér, ale nějak se to nepotkalo. Ona je ta kniha koneckonců docela hutná, takže první půlka filmu se nese v duchu úvodu do historie klanu Atreidů a Harkonnenů a celkově toho, jak to ve vesmíru toho času funguje. Víc záživné to začne být poté, co je zavražděn Leto Atreid a jeho syn Paul s matkou utíkají do pouště, kde čelí nejen červům a setkání s kmenem Fremenů, tak v případě Paula i vlastní předurčeností k tomu stát se vyvoleným. Je to sakra jiné, než Hvězdné války - speciální efekty prakticky nulové, hrdinové si v duchu stále něco vyprávějí, Kyle McLachlan je tam takový roztomilý klouček, co se prohání na červu, Sean Young si po účasti v Blade runnerovi vysloužila právo hrát i zde a Sting s pološíleným výrazem je celkem k popukání. Skoro mi to přišlo, jako by se parta fanoušků Duny pokusila ten film natočit kdesi za městem a trochu se do toho zamotali. Vlastně je to až roztomilé.
bidlobox
3 802 bodů
6.5
Film jsem koupil na DVD někdy před sedmi osmi lety, ale dostal jsem se k němu teprve letos. Kdoví proč, možná jsem pojal nějakou nedůvěru. Vždyť už samotný přebal filmu nebyl bůhvíjak cool. Bohužel shlédnutí Lynchovy Duny jen potvrdilo mé obavy. Jaká je obálka, takový obsah. Utahaný a kostrbatý příběh, očividně papundekolvé kulisy, divné kostými, nepřesvědčiví pouštní červi, dětinské triky, osmdesátkově vyhlížející herci. Nezachránil to ani Sting (ten už vůbec ne) ani kdokoli jiný. Tak jen doufám, že příběh pouštní planety Arrakis ještě v budoucnu někdo uchopí způsobem, kterým si to zaslouží.
Ombak_Penari
2 764 bodů
7
Duna je sice označována za propadák, ale podle mě to není špatně udělané. Je to prostě něco jiného, než na co je divák u podobných filmů zvyklý, to znamená vesmírné lodě, bitevní stroje, futuristické hejblátka a tak podobně. Duna se naopak na úkor těchto scén zaobírá především pocity a i duchovním pozadím příběhu, což působí dost zvláštně ve filmu o daleké budoucnosti a válce na cizí planetě. Navrch je vyprávěna divácky velmi těžkou formou. Nicméně je fakt, že toto monumentální dílo Franka Herberta by si zasloužilo poněkud velkolepější celovečerní provedení.
MajklCZsk
MajklCZsk
2 369 bodů
2
Totální cringefest. Urychlený, nepochopitelný a na 80. léta úplně odporné CGI štítů při soubojích. Nedivím se, že se od tohoto Lynch distancuje.
Cortyx
1 571 bodů
10
Duna,země písku,planeta Arakis. Za mě dostává tento film režírovaný Davidem Lynchem 100% . Psychologie zpracování tohoto filmů je velice intenzivní. Oslovilo mě to jako fandu Sci-fi a staví se tak tento film mezi mé velké oblíbence .
naineko
naineko
1 542 bodů
10
Prostě Duna a Lynch. Lynchova vize je holt unikátní. Zatím asi jako jediný svým skoro steampunk feelingem dokázal předat náčrt knižního světa budoucnosti bez autonomních strojů. Rovněž se mu podařilo lépe zhmotnit motivaci císaře k vyslání Atreidů na "sebevražednou misi". Ztvárnění a uchopení jednotlivých postav je krásnou extrapolaci toho, jak jsem je v knize četl já. Za mě prostě za plný počet.
brbla666
brbla666
1 534 bodů
9
Dobrodružství plné bojů o planetu Arrakis a její bohatství.
jvempire
jvempire
1 208 bodů
7
Zvláštní ale né špatné zpracování mé nejoblíběnější sci-fi knihy. Frank Herbert vytvořil svět a příběh jehož filmové zpracování je opravdu obtížné, ale tento snímek si stím celkem poradil.
gde
gde
648 bodů
8.5
Ano ano, dá se vzdechnout nad rozdíly mezi filmem a předlohou a technickou stránkou filmu, zalomit rukama nad zježeným Stingem a vyvrátit zraky nad tím, že při pohledu na obočí mentatů by Brežněv zařval a letěl by se schovat. Jenže na to, že tenhle snímek má více než dva křížky na krku, si holt musíme zvyknout a akceptovat, že digitální animace tu nebyla odjakživa. Pak se ta jízda na červu snese víc než dobře a když šaj-hulúda kočíruje David Lynch, hned je všechno jinak. Frank Herbert byl blázen v tom nejlepším slova smyslu a nikdo jiný než blázen podobného formátu by Dunu nemohl natočit a zachovat když ne přesnou předlohu, tak jejího ducha. Tahle dávka koření byla ďábelsky silná