74%

Komentáře a recenze 50

Judinka
Judinka
627 bodů
8
Na tento horor jsem byla hodně zvědavá díky předchozímu filmu režiséra, Děsivému dědictví, který byl skutečně originální a fascinující. Slunovrat je opět něčím, co naprosto vybočuje. Protiklad překrásné přírody, svítícího slunce a bohaté květinové nadílky, na jejichž pozadí probíhá psychologické až hororové drama za notného přispění naprosto skvělé hudby. Na můj vkus byl značně nevýrazný představitel hlavní mužské role, ale to se myslím dá odpustit a o to více jsem si užila závěr :-D. Poznámka k delší stopáži - film plynul naprosto přirozeně a vše uteklo až překvapivě rychle.
Ethan Hunt
Ethan Hunt
620 bodů
5
Velmi zajímavý a originální příběh to jo, ale že by nějak překvapil to ne. Celou dobu čekáte na vyvrcholení, které potom nepřijde. Atmosféra dobrá, avšak u mysteriózních hororů to je povinnost. Někdy nepochopitelné chování hlavních postav, jediné co mělo nějakou soudržnost byla hysterie hlavní postavy (Florence Pugh) herečka často přehrávala, ale asi to byl účel. Největším "omylem" je nekonzistence příběhu, jako kdyby režísér nevěděl kam směřuje jeho dílo, jestli se bude děj točit kolem postav nebo kolem toho místa. Jednoduše průměrný "horor" zaměřený jenom na atmosféru tajemna.
ob_ver
ob_ver
617 bodů
9
Vůbec nezávidím těm, kteří se do kina vypravili nadšeni a s rámcovou představou, kterou v nich mohl vyvolat trailer. Ve mně trailer i recenze vzbuzovaly značný despekt, o to větším nadšením teď hořím. Midsommar je mnohem vyváženější, méně rozkolísané dílo než Hereditary. Aster nejen že prokázal odvahu v několika scénách, které dovádí explicitou do krajnosti, čímž obnažuje část publika podobně jako v Hereditary, navíc se dokázal vystříhat hloupého dovysvětlování v závěru a dává prostor interpretaci. U mě tak tvůrce slaví opravdový triumf a ustavuje kult, před jeho dalším počinem budu jako na trní. Mé hodnocení je silně subjektivně zabarvené vlastní interpretací a nehodlám od něj ustoupit ani o píď.
gomacabeza
gomacabeza
451 bodů
10
Po delší době film, který nezklamal moje očekávání. Zprvu jsem uvažoval, nakolik je např. úvodní dramaturgická linie s rodinnou tragédií nezbytná, ale s odstupem času to získalo svoji logiku. Jde jen o změnu perspektivy, když se film promýšlí jako širší celek, můžeme pochopit režisérův záměr, proč to chtěl udělat tak moc symbolicky a fatálně. Pregnantně zpracovanou folklórní a rituální tématiku lze vnímat jako stěžejní a nejvíc pohlcující motiv. Spojení kontrastů absolutní čistoty, reprezentované domorodci (netočilo se ovšem ve Švédsku, ale v Maďarsku, s maďarským komparzem) a bestiální krutosti, jako odzbrojující vyjádření podstaty přírody, povyšuje celek nad klasické "vyvražďovačky" a vůbec samotný, jakkoliv diskutabilní žánr. Trochu problém jsem měl s psychedelickým prvkem ve vyprávění, protože ho vnímám jako silně nadužívaný (trendy?) a trochu laciný prostředek ke stupňování hrůzy (či obecné atraktivnosti podívané), na druhou stranu ovšem sugestivní způsob, jakým byl prezentovaný lze považovat jako významnou polehčující okolnost. Pop kulturní odvolávky jsou další z možností, jak celý film číst, taktéž se můžete pustit do až detektivního pátrání a prostřednictvím nejrůznějších šifer, dohledávat další skryté souvislosti a významy. Ze Slunovratu mám upřímnou a bezelstnou radost, v lecčems dává, do jisté míry, vzpomenout na Kubrickův perfekcionismus a čistotu vyprávění.
mirek-siml
190 bodů
10
Tento film se má tvářit jako horor. Horor to však ani tak není, je to spíše psycho. Což mi vůbec nevadí a tento film je vynikající po všech stránkách. Pro takového klasického pozorovatele hororu s očekáváním spousty lekaček a děsivých scén tu asi není místo, protože spousta lidí tento film podle mě neocení a budou říkat že to není dobrý film. Pro diváka který se na horory kouká pravidelně a nevadí mu nějaké pomalejší tempa a ani moc lekaček či bůhvíjakých scén, bude tento snímek velmi povedený. Tento snímek podle mě je velmi povedený a dobře natočený! Jeden z nejlepších filmů roku 2019.
lukas-gajdos
168 bodů
6.5
Film svým zpracováním chce od úvodních titulků začít zostra, to se mu daří, smrt rodičů a dcery patří k silným momentům tohoto filmu a rozklad osobnosti a její následný vývoj bude mít za následek návštěvu německého venkova, kde je naláká vzdělaný buran. Poté jsou již delší pasáže, kde se nic neděje, čekáte půl hodiny na to, než se skupina domorodců pořádně posadí, z ničeho nic mizí přátelé hlavní hrdinky, aniž by byla zobrazená jejich smrt a film má maximálně 2 brutální scény, což je sakra málo na to, aby se o tomhle filmu tolik mluvilo. Zas tak moc mě nepřekvapil, byla to celkem nuda.
Olor1n
Olor1n
81 bodů
8
Místy velice nepříjemná a strašidelná podívaná. Stojí to za vás čas? (přece jenom skoro 3 hodin na horror se muzou zdat moc) Odpověď je však: ANO!
richard-bergman
79 bodů
7.5
Na tento film jsem šel s podobným očekáváním jako na většinu hororů, na kterých jsem za poslední dobu byl, a to takový, že to bude odlehčená lekačka, která nebude mít nijak zvláštně hlubší význam a obecně to bude spíš film pro pobavení. To se ale změnilo po prvních zbruba 30 minutách kdy jsem se naladil na zvlástní energii kterou ve mě film vzbuzoval a poté už jsem jen zbylé dvě hodiny seděl vnimal tento bizární, ale povedený film. Některé bych jen rád varoval, že se autor vyhrál ve spoustě detalně brutálních záběrech, a proto si myslím, že film nemusí být pro každého.
stalkicz
stalkicz
56 bodů
5
Absolutne nepobiram zdejsi vysoke hodnoceni. Na zacatek plusy. Thrillerova scena ze zacatku filmu je tak dobra, ze jsem si vzpomnel na samotneho mistra Finchera. Pak film obsahuje nekolik opravdu nadhernych mystickych obrazu (bohuzel uz to nelze nazvat scenami) a posledni plus v par bizarnich scenach jsem si zase vzpomnel na Petera Jacksona v jeho rane tvorbe. No a minusy. Hlavni herecka je otravna a nesympaticka. Cela svedska komunita pusobi jak banda zfetovanych folklornich ochotniku. Film nefunguje v ramci zadneho zanru a ani jako mix zanru (jako napriklad Chata v horach). Po komunitnim obradu, kdy se asi mela naplno rozjet hororova linka se lidi v kine zacinaji smat. V tento moment by pravdepodobne film zachranilo kdyby najel do roviny bizarni hororove komedie (ve stylu Petera Jacksona viz vyse). Bohuzel ale film pokracuje jako slatanina se stupidnim nepochopitelnym chovanim postav, a snad aby ta blbost nebouchala o vrata moc nahlas tak si obcas daji trosku fetu ...
A10
A10
6 bodů
10
Pro mě byl slunovrat perfektním zpracováním všeho co od hororu chci pomalé záběry, hustá atmosféra a dost slušný Gore. Slunovrat je tedy pro mě perfektní a nedoceněný film. Někdy sice až moc dlouhý ale na konci jsem ani té jedné sekundy na víc nelitoval. Příběh my přišel převážně skvělý až na někyeré pasáže. Na herce si stěžovat nemůžu všichni odvádí přinejhorším průměrnoy prác. Vcelku je slunovrat můj nejoblíbenější horor a nebojím se říci že je i nejlepší novodobý horor.
  • kamera
  • nápad
  • Atmoška