74%

Komentáře a recenze 50

kery-
kery-
3 671 bodů
10
Tak tohle bylo creepy as fuck. Rozhodně to není pro každého. Ještě pár let zpátky bych tohle považoval za největší bullshit. Ačkoliv mě Asterovo až nezdravě propagované Děsivé dědictví vůbec neoslnilo (dneska je to v modrým btw.; told you), tak tohle byl jinačí nářez a trefa přímo do černýho. S každou další minutou jsem si přišel blíž k tomu, co autor zamýšlel a v životě jsem se necítil, že bych nějaký film chápal až takhle moc. Atmosféra dokonalá, natočeno na jedničku. Jak jsem se těch 147 minut bál, tak se nemůžu dočkat té 3 hodinové verze. Při konečných titulkách jsem se cítil jako bych sám podstoupil nějaký rituál. Holy fucking shit maaaan.
Destoroyah
Destoroyah
3 626 bodů
4
HODNOTENIE: 4/10
Krupe
Krupe
2 280 bodů
0
Tahle úchilárna nestojí ani za prd času. A s pro mě velkým podivem je, že jsem asi zřejmě jeden z normálních ještě ty voe.
tomlery
tomlery
2 141 bodů
5
Absolutně netuším, co si o tomto filmu mám vůbec myslet... Každopádně se mu povedlo něco, co se mi nikdy v životě nestalo - v kině jsem seděl jak zařezaný a nestačil jsem se divit tak moc, že jsem se za celou dobu ani nepohnul a nepromluvil jediné slovo... kdyby jen po dobu filmu... já nepromluvil ještě několik hodin poté... Miluji horory, ale tohle nebyl horor - spíš psychodrama. Tenhle film jsem musel vážně vstřebat a první slova, která jsem vyslovila, byla "Tak tohle bylo fakt hrozný!" A na FB jsem pak napsal příspěvek "Pokud si myslíte, že váš den už nemůže být horší, jděte do kina na Slunovrat!" Nechápu, jak někdo může být schopen natočit něco takového a s takovou surovostí. Nevím, co si mám myslet... z jednoho úhlu pohledu je to naprosto geniální a nepřekonatelné dílo, na druhou stranu se jedná o neskutečnou hrůzu. Nemohu hodnotit jinak než zlatým osvědčeným průměrem...
skylark13
skylark13
2 087 bodů
2
Nerozumím zdejšímu hodnocení, napětí nulové, hrdinové se chovají nelogicky, jediná moje pochvala je za hudbu, jinak mi to vzalo dva a půl hodiny života
Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
8.5
Teď už to můžu napsat – Ari Aster je momentálně nejlepší současný hororový režisér. Kam se hrabe nějaký Jordan Peele, který marní svůj talent na laciných vtípcích a postupně rozpadajícím se napětí. Když jsem před rokem viděl výborné Hereditary, které považuju za nejlepší horor tohoto desetiletí, byl jsem strašně zvědav, co onen mladý rejža vymyslí zde. Slunovrat si zcela očividně bere mnoho inspirací ze snímku Rituál (Ne, ten s Cagem nemyslím), tedy že skupina Amíků odjede na odlehlé cizí místo, kde se místní drží starodávných zvyků a tradic, ale přesto se chovají velice mile a přátelsky. Samozřejmě tam však něco nehraje. Snímek je to naprosto skvostně zrežírovaný. Úchvatná práce s kamerou a hudbou dodává na děsivé atmosféře, která se diváka drží už od prvních minut po začátku. Celkově to vlastně někdy připomíná skvělou Čarodějnici z roku 2015. A žádné lekačky. Jenom čistý děs. Film diváka znepokojuje šetrnými creepy výjevy a záběry typu: „when you see it, you´ll shit bricks“, přičemž má i pár hrůzných scén, ze kterých mrazilo v kostech. Možná to ale nemuselo být tak dlouhé, některé scény se tak zbytečně táhly. Hereditary pro mě lepší a děsivější, ale i tak je Slunovrat skvělý horor, při kterém vám bude tuhnout krev v žilách. Aster je fakt pán. Jsem dost zvědavý, s čím přijde příště.
filmovy.guru
filmovy.guru
903 bodů
4
Co za úchylnej, nesmyslnej a bizarní film tohle jako má být? Hned po zhlédnutí jsem si k němu a jeho atmosféře vybudoval extrémní nechuť, už nikdy víc. A ještě k tomu to má přes 2 hodiny!!! Až na zajímavej vizuál a docela v pohodě vývoj hlavní postavy hodně slabý... 40%
Ricmont
Ricmont
815 bodů
6
Slunovrat je film na který jsem byl hodně zvědavý. Slyšel jsem na něj ve směs pozitivní reakce. A tak jsem se na tento film vlastně i těšil. Ale moje dojmy po jeho dokoukání jsou rozporuplné. Ten film má potenciál být skvělý horor. Celé to téma se k tomu hodí. I vizuální styl je poutavý a dodává film zajímavý nádech. Ovšem vše co by mě mohlo zajímat je mimo kameru. A to je škoda.
darth vader
darth vader
714 bodů
7.5
Na film jsem se rozhodl zajít podívat, kvůli jeho režisérovi a scénáristovi Ari Asterovi. Jeho předchozí hororový snímek Děsivé dědictví mě velice zaujal jeho originalitou a tak jsem doufal, že tímhle filmem nezklame. Naštěstí nezklamal. I když bylo tempo filmu pomalejší, nenašel jsem okamžik kdy by jsem se nudil. Nápaditá kamera a zajímavé prvky scénáře dokázali udržet mou pozornost. Filmu bych však vytkl určitou předvídatelnost. Možná se nedostáváme do příběhu klasického hororu, ale je poznat, že se film drží určité klasické hororové kostry. Celkově bych tedy další za mě povedený snímek Ari Astera zhodnotil velmi pozitivně.
Pája DJ
Pája DJ
681 bodů
7.5
Ari Aster opět po nedávném Děsivém dědictví ukázal, že patří mezi režiséry, kteří dokonale ovládají své filmové řemeslo. Slavnost slunovratu nikdy nebyla tak temná a hororová za bílého světla. Až na některé herecké výkony nelze filmu nic vytknout a přes poměrně delší stopáž měl film svižné tempo, kdy se opravdu nebudete ani chvilku nudit. Drsné a mrazivé až do morku kostí.