Samaritán

56%
Samaritán
Samaritan: Trailer
Třináctiletý Sam Cleary (Javon 'Wanna' Walton) má podezření, že jeho záhadně samotářský soused pan Smith (Sylvester Stallone) je ve skutečnosti legendární hrdina Samaritán, který byl před 25 lety prohlášen za mrtvého. Zločinnost je na vzestupu, město balancuje na hraně chaosu a Sam se rozhodne vylákat svého souseda z úkrytu, aby zachránil město před zkázou. (Prime Video)



Pete69
Pete69
30 291 bodů
7
Proč sakra ne?? Dobrý superhrdinský kousek, ve kterém nemáme supermanku, afroamerického rytíře.. čistá Slyova práce, která se dostává místy do béčka, ale je to stále dobré. Akční scény vydařené, Sylvester Stallone nepůsobí ani v pokročilém věku ani trošku směšně. Je tam i jistá podobnost s Rockym. Mě to potešilo...
martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
28 483 bodů
8
Byť se jedná o komiksového superhrdinu, příběh na základě komiksu založen není. To už ale dávno není novinkou, neboť takové superhrdiny už digitálním éterem nějakou dobu tlačí Netflix, pro své LGBT…a BLM komunity. Scénář je však jakoby napsán Sylvesteru Stalloneovi přímo na tělo. Ano, přesně na jeho charakter akčních hrdinů a jeho věku. Dokonce to hodně připomene slavného Rockyho a to Stallonem prohlašovanými životními moudry.„Pouliční bitky jsou blbost. Proč bys bojoval s člověkem, který nemá s tvým životem vůbec nic společného a může ti ho vzít? Utéct pryč je správně. Jasný?“ Jako obvykle se celý koncept nese v patřičné jednoduchosti. Onen děj je poměrně skromný a i místo konání je v naprostém minimalismu. Ponuré dvorky, nějaký areál dávno uzavřené fabriky a dohromady snad jen tři ulice. Ale co chybí tam, přidalo se jinde. A tak se skromnost stala předností, která vše s přehledem dokáže utáhnout. Nejedná se však o snímek přecpaný vizuálními efekty a neustálými předlouhými bitvy a souboji. Z tohoto hlediska je snímek pro fanoušky takových komiksových filmů poměrně nevýrazný. Akční scény samozřejmě přítomny jsou a typicky pro Stallona patřičně drsné. Je to zkrátka film, který přišel s nějakou tou změnou a je to dobře. Od ostatních superhrdinských snímků se tím alespoň odlišuje. Není to nudné a není to ani přepálené. Prostě akorát. I s těmi moralizujícími moudry.„Hele, něco ti řeknu. Kdyby špatný věci dělali jenom špatný lidi, bylo by to snadný se jich zbavit. Ve skutečnosti dobro a zlo žije v srdci každého z nás. A tvým úkolem bude vybrat si správně. Vím, že to dokážeš.“
filmfanouch6
filmfanouch6
12 644 bodů
4
Sylvester Stallone si na počátku své herecké kariéry vysnil osud charakterního herce, osud s ním měl ovšem jiné plány. Společně se Arnoldem Schwarzeneggerem a Brucem Willisem není Stallone brán jako člen svaté akční trojice pro nic za nic, jména postav jako Rocky, Rambo, John Spartan, Ray Tango, Gabe Walker či Barney Ross ho do análů akčního filmu nevyhnutelně zapsali. Ani Stallonea ovšem neminul směr superhrdinských filmů. Háček je v tom, že na Soudce Dredda by nejradši zapomněl i sám Stallone, role Stakara Ogorda v druhých Strážcích Galaxie spíše byla čestnou roličkou, kdy se na tom ve třetím dílu moc nezmění a zhruba stejně tomu je i s dabingem King Sharka v Sebevražedném oddílu Jamese Gunna. V novém superhrdinském filmu Samaritán, který je založen na stejnojmenných grafických románech. Dočkává se ovšem nakonec 76-letý Stallone důstojné superhrdinské role? Režie Samaritána se chopil Julius Avery, který stojí za snímkem Overlod, slušným hororovým béčkem, které mělo poměrně pěkný vizuál a nebálo se šetřit s poměrně drsnou brutalitou. A proto zamrzí, že Samaritán nedopadl líp. O poznání líp. Město Granite City se sice snaží být vyobrazené takovým způsobem, aby vedle něj Gotham vypadal jako letovisko a při jeho představování je snadné si představit, že by se v tomto městě plném chaosu mohl odehrát zajímavý film, Samaritán ovšem v tomto ohledu zklame. Představí sice zajímavé motivy a naznačí předpoklad k velkým věcem, ty ovšem při postupném průběhu shoří jako papír. Chyba ovšem není v Sylvesteru Stalloneovi. Ten je ve své roli solidní a ukazuje, že i na stará kolena neztrácí potřebnou akční fyzičku. Háček je v tom, že se Stalloneův solidně nastíněný hrdina nestal tváří jiného a mnohem lepšího filmu. Už při vystavění expozice se totiž ukazuje, že by možná byl zajímavější film, který by se odehrával mnoho let před události Samaritána, na období představeném ve filmu se ovšem kdovíjak zajímavá podívaná vystavět nedokáže. Především i proto, že se nedaří, aby stěžejní zvrat fungoval jako šokující zvrat. Na papíře by přitom nejspíš základní námět nepůsobil zase tolik nezajímavě a šel by třeba zpracovat i jako velmi zajímavé pojetí příběhu Batmana (klidně i ve formě návratu Batmana Christiana Balea). Jenomže nejhorší je snaha celý film budovat na překvapení, když nádech překvapení tento film neviděl ani z toho nejpomalejšího rychlíku. Při vzpomínání na Overlorda zamrzí, že Samaritánovi chybí něco, co by se dalo nazvat hezkým vizuálem, sympaticky funkční je alespoň soundtrack Kevina Kinera a Jeda Kurzela. Potěší důkaz o tom, že Pilou Asbæk šílené záporáky prostě umí a taky, že ústřední klučina Javon Walton po Euforii může znovu dokázat, že rozhodně není herecké dřevo. Dvakrát ovšem nepotěší fakt, že Samaritán očividně tak trochu zapsal svou dobu, kdy se v současné době jen veze po scénách a motivech, které již byli v jiných filmech a fungovali v nich o poznání lépe. Adept na svěží pojetí superhrdiny se rázem vlastně stává jen rutinní záležitostí, kde nefunguje snaha o nějaké motivy vykoupení a především Samaritán působí film, který brutálně neodhadl svou cílovku a neví, zda se chce být krapet drsnější podívanou či se chce zaměřit na mladší diváky. A díky tomu nedokáže úplně obstát ani pro jednu z potencionálních cílovek. U toho filmu nefunguje snaha útoku na emoce či snaha o nějakou tu velkolepost, protože se v průběhu definitivně ukáže, že jde jednoduše o béčko. Béčko, u kterého rázem dává smysl, že se z filmu původně zamyšleného pro kina stala exkluzivita pro Amazon Prime. Přesně jakoby si v Amazonu a zakoupeným MGM sedli a řekli si, že u tohohle filmu je cesta do kin sebevražda, protože na streamu tento film dvakrát nikoho neurazí. Jenže stačí výskyt digitálně omlazeného Stalloneho a následně i zbytek filmu, aby se ukázalo, že Samaritán dvakrát nedokáže uspokojit ani ty, kteří se již dávno oddávají čistě streamovacím novinkám. A při dalších vzpomínkách na Overlorda prostě zamrzí, že se Avery v akčních scénách nedokázal víc odvázat. Sylvester Stallone si na počátku své herecké kariéry vysnil osud charakterního herce, osud s ním měl ovšem jiné plány. Společně se Arnoldem Schwarzeneggerem a Brucem Willisem není Stallone brán jako člen svaté akční trojice pro nic za nic, jména postav jako Rocky, Rambo, John Spartan, Ray Tango, Gabe Walker či Barney Ross ho do análů akčního filmu nevyhnutelně zapsali. Ani Stallonea ovšem neminul směr superhrdinských filmů. Háček je v tom, že na Soudce Dredda by nejradši zapomněl i sám Stallone, role Stakara Ogorda v druhých Strážcích Galaxie spíše byla čestnou roličkou, kdy se na tom ve třetím dílu moc nezmění a zhruba stejně tomu je i s dabingem King Sharka v Sebevražedném oddílu Jamese Gunna. V novém superhrdinském filmu Samaritán, který je založen na stejnojmenných grafických románech. Dočkává se ovšem nakonec 76-letý Stallone důstojné superhrdinské role? Režie Samaritána se chopil Julius Avery, který stojí za snímkem Overlod, slušným hororovým béčkem, které mělo poměrně pěkný vizuál a nebálo se šetřit s poměrně drsnou brutalitou. A proto zamrzí, že Samaritán nedopadl líp. O poznání líp. Město Granite City se sice snaží být vyobrazené takovým způsobem, aby vedle něj Gotham vypadal jako letovisko a při jeho představování je snadné si představit, že by se v tomto městě plném chaosu mohl odehrát zajímavý film, Samaritán ovšem v tomto ohledu zklame. Představí sice zajímavé motivy a naznačí předpoklad k velkým věcem, ty ovšem při postupném průběhu shoří jako papír. Chyba ovšem není v Sylvesteru Stalloneovi. Ten je ve své roli solidní a ukazuje, že i na stará kolena neztrácí potřebnou akční fyzičku. Háček je v tom, že se Stalloneův solidně nastíněný hrdina nestal tváří jiného a mnohem lepšího filmu. Už při vystavění expozice se totiž ukazuje, že by možná byl zajímavější film, který by se odehrával mnoho let před události Samaritána, na období představeném ve filmu se ovšem kdovíjak zajímavá podívaná vystavět nedokáže. Především i proto, že se nedaří, aby stěžejní zvrat fungoval jako šokující zvrat. Na papíře by přitom nejspíš základní námět nepůsobil zase tolik nezajímavě a šel by třeba zpracovat i jako velmi zajímavé pojetí příběhu Batmana (klidně i ve formě návratu Batmana Christiana Balea). Jenomže nejhorší je snaha celý film budovat na překvapení, když nádech překvapení tento film neviděl ani z toho nejpomalejšího rychlíku. Při vzpomínání na Overlorda zamrzí, že Samaritánovi chybí něco, co by se dalo nazvat hezkým vizuálem, sympaticky funkční je alespoň soundtrack Kevina Kinera a Jeda Kurzela. Potěší důkaz o tom, že Pilou Asbæk šílené záporáky prostě umí a taky, že ústřední klučina Javon Walton po Euforii může znovu dokázat, že rozhodně není herecké dřevo. Dvakrát ovšem nepotěší fakt, že Samaritán očividně tak trochu zapsal svou dobu, kdy se v současné době jen veze po scénách a motivech, které již byli v jiných filmech a fungovali v nich o poznání lépe. Adept na svěží pojetí superhrdiny se rázem vlastně stává jen rutinní záležitostí, kde nefunguje snaha o nějaké motivy vykoupení a především Samaritán působí film, který brutálně neodhadl svou cílovku a neví, zda se chce být krapet drsnější podívanou či se chce zaměřit na mladší diváky. A díky tomu nedokáže úplně obstát ani pro jednu z potencionálních cílovek. U toho filmu nefunguje snaha útoku na emoce či snaha o nějakou tu velkolepost, protože se v průběhu definitivně ukáže, že jde jednoduše o béčko. Béčko, u kterého rázem dává smysl, že se z filmu původně zamyšleného pro kina stala exkluzivita pro Amazon Prime. Přesně jakoby si v Amazonu a zakoupeným MGM sedli a řekli si, že u tohohle filmu je cesta do kin sebevražda, protože na streamu tento film dvakrát nikoho neurazí. Jenže stačí výskyt digitálně omlazeného Stalloneho a následně i zbytek filmu, aby se ukázalo, že Samaritán dvakrát nedokáže uspokojit ani ty, kteří se již dávno oddávají čistě streamovacím novinkám. A při dalších vzpomínkách na Overlorda prostě zamrzí, že se Avery v akčních scénách nedokázal víc odvázat. Sylvester Stallone je pořád fajn a v titulní roli Samaritána je chvílemi vlastně fakt radost ho sledovat, jinak ovšem Samaritán brutálně zaostává za očekáváními. V jádru sice jde o tak trochu jiný superhrdinský film, při sčítání ovšem dochází k převaze negativ. Je to celkem škoda, titulní hrdina a jeho svět totiž skrývají něco jako solidní potenciál pro zajímavou podívanou.... Sylvester Stallone je pořád fajn a v titulní roli Samaritána je chvílemi vlastně fakt radost ho sledovat, jinak ovšem Samaritán brutálně zaostává za očekáváními. V jádru sice jde o tak trochu jiný superhrdinský film, při sčítání ovšem dochází k převaze negativ. Je to celkem škoda, titulní hrdina a jeho svět totiž skrývají něco jako solidní potenciál pro zajímavou podívanou....

Dodatečné informace

Původní název:
Samaritan (více)
  • USA Samaritán
  • USA Samaritan
  • USA Le Samaritain
Premiéra v ČR:
25. 8. 2022
Distributor:
HBO Max
Země původu:
USA
Rozpočet:
100 mil. USD
Čeština:
Samaritán je dostupný s českými titulky a českým dabingem
Ocenění:
Žádná ocenění

Podobné


Powered byJustWatch