Ghostland

72%

Komentáře a recenze 9

7.5
Výborný francouzský horor,který velmi dlouho dokáže klamat tělem a v tu pravou chvíli vyloží karty na stůl a divák tak zůstane jen hledět s otevřenou pusou. Hodně bych vyzdvihl hutnou atmosféru a napětí,které by se dalo místy krájet. Herecky velmi solidní a režie bezchybná.
29 851 bodů
8
Dlouho jsem se bál, že to bude pořádná duchařina a že zase budu mít neklidnou chůzi při noční procházce bytem. Jenže Ghostland mě dokonale tahal za nos. Skvělý věznitelský horor, kde se balancuje mezi realitou a představami. Scénář je perfektní, všichni hlavní herce stejně tak, atmosféra je hutná a ze psychopatických zvrácených věznitelů jde strach.
28 422 bodů
9
Příběh zpočátku sleduje matku a její dvě dcery stěhující se do domu, který zdědila. Netrvá dlouho a jsou v něm přepadení podivnými existencemi vezoucí se v cukrářském autě, který už viděli při cestě sem. Drsná scéna boje matky o život svých dcer až vyráží dech. O šestnáct let později se obě dcery setkávají v onom domě, kde se začnou dít věci vskutku podivné. Šílenostem není stále ještě dost a tak se v kinech objevila další ponurá, temná a velice depresivní podívaná na poli dramatu, thrilleru a hororu nemající zábrany naprosto v ničem. Záhadné postavy přinášející doslova teror vyvolávají strach, nedůvěru a zoufalství. Nic není takové jak vypadá a vše je jen klam i souvislost s očekáváním. Režisér a autor scénáře v jedné osobě si vizuálně s divákem pohrává tak, aby i u něj probudil přesvědčení absurdity šílenství a hrůzy. A to se mu povedlo výtečně, neboť kdo se v tom ztratí a neví která zrovna bije, je na tom úplně stejně jako ta děvčata, která to na rozdíl od diváka pociťuje i silně psychicky, duševně a hlavně fyzicky. Ono psychologické pojetí spojené s určitým mystériem může být skutečně pro někoho velmi těžkým artiklem, ale tak už to u takových filmů prostě bývá. Snímek se tak vlivem svého uchopení příběhu stává pochopitelným jen pro někoho. Když se však do toho divák svojí vůlí zaboří a nic mu neujde, vyplyne mu poměrně zajímavý příběh, který však v žádném případě není pro citlivé osoby.
6
Psal jsem to už minule, ale musím to napsat znova. Laugier to má hrozně těžké, protože po Mučednících prostě nemůže točit "normální filmy", musí být vždy o kus víc meta, o kus víc progresivní, o kus víc subverzivní. Ani Ghostland nezapře až křečovitou snahu splnit všechny nároky, které kdyby nebyly naplněny, tak by Laugier prohrál - nároky, které jsou kladeny na málokoho dalšího. Kdyby ten film nebyl tak nesmírně zatížený a mohl se chvílemi nadechnout, tak by byl příjemnou, důmyslnou žánrovkou. Ale protože tou být nesmí, má poměrně málo manévrovacího pole. A končí jako mechanická a po první třetině i odhadnutelná snaha o nemožné. 3 a 1/2
9 318 bodů
6
Moje první setkání s Pascalem Laugierem a ještě se rozmyslím kolikáté bude, zda třeba i nakonec nebude jediné.. Jen to není z důvodu, že bych už s ním nechtěl mít nic společného, jen třeba Ghostland byl svým pojetím někdy tak divácky náročný zážitek, že mě skutečně deptalo jej sledovat.. Ano, geniální nápad s pojetím času, který dává divákovi naději, že všechno dobře dopadne. Skvostné navození charakteristiky postav a jejich vzájemných vztahů.. Jenže bacha, tohle není úplně rutinní podívaná a kompozičně zkusí takové skládačky, že se mohou učit i ti největší.. Akorát, že i když cením jeho přístup, stejně jsem měl pořád stejně kyselý divácký pocit, který mě nakonec úplně vyčerpal.. Příběhové kličky, logický vývoj postav a řada úchyláren, jaké ale nejsou žádnou ujetou otevřenou brutalitou a převládá hra s psychologií postav.. Jen mi to jednou stačí! 65%
Pas
Pas
6 225 bodů
0
Napsáno sázkařskou terminologií , tenhle snímek je mimořádný under. Už po záhlednutí citátu z Howarda Phillipse Lovecrafta jsem očekával vlastní gol do 15. minuty. Nemýlil jsem, dostavil se podstatně dřív. Tomuto "dílu" by slušel název Shitland.Jaká snaha vzbudit zájem za každou ,až stupidní cenu ,vede některé tvůrce k tomu aby nabízeli obrazkové leporelo místo filmu.Proč nemohou vyprávět příběh násilí,zločinu v rovině dějového thrilleru ale musí do toho montovat psychárny s pocity viny a trestu ve skazce bez ladu a skladu který se odvíjí bez logiky při neustálém přeskakování v čase i ději.Pokud si přečtete záhlaví o tom, že snímek je Horor / Thriller / Drama / Mysteriózní. Tak tomu nevěřte!!! Je to vylízaná patlanina o jedné slepici která si myslí,že je co není a tak se v tom koupe a chudák divák s ní.Někteří zdejší komentátoři a evidentně "artoví " znalci a filozofové zároveň si v tomhle nesmyslu libují ve svých komentářích ale pokud nepatříte do sorty lidí kteří při pohledu na pomeranč vidí Mount Everest tak kvapíkem proč od tohoto průjmu.
sixmonsters
sixmonsters
2 756 bodů
10
Hodne neprijemny dej, a skvely divacky zazitek diky neotrelemu vypraveni, ktere sikovne pracuje s ocekavanim a jeho nenaplnovanim. Koho chytli Mucednici, pravdepodobne dostane i tohle.
DoomSlayer
DoomSlayer
235 bodů
10
Do tohodle filmu jsem šel se značnou skepsí kvůli názvu, ale pozor! Tohle chválabohu není duchařina. Nic nebudu spoilerovat, jenom doporučuju si o tom filmu nic předem nečíst a nedívat se ani na trailer.
Kamila88
Kamila88
216 bodů