Den skyldige (Dánsko)
« další názvy »
Dánsko Dánsko
85 minut
Motto: Nejočekávanější severský thriller roku

Obsah

:
Asger Holm, bývalý policista, kterému byla přidělena služba na tísňové lince, odpoví na volání od unesené ženy. Když je hovor náhle přerušen, začíná po ženě více »« méně

Režie

:
Gustav Möller

Scénář

:
Gustav Möller Emil Nygaard Albertsen

Herci

:
Jakob Cedergren Jessica Dinnage Omar Shargawi Johan Olsen Jakob Ulrik Lohmann ...
Kreativní evropa Media
Premiéra: 12. 7. 2018
Distributor: Aerofilms

Napište komentář

?%
0
0
Host
  • 80%
    1
    0
    1. 12. 2018
    Brenan88 (39493 bodů)

    Tísňové volání je geniální v tom,že hlavní roli zde ztvární divákova představivost. Vy zde jen dostáváte popis událostí a na vás je jak si je dokáže představit. Výborné. Celé je to vlastně bez jakékoliv akce,ale já byl napnutý jako dlouho ne. Dialogy jsou výborně napsané a Cedergren v hlavní roli uhrančivý. Škoda určitých nelogičností,kterých jsem si během sledování všiml. Jednou jde telefon vyhledat,jednou zase ne. To nic nemění na tom,že se jedná o skvělý film,který si nesmíte nechat ujít.

  • 100%
    0
    0
    29. 1. 2019
    martin-mickey-stusak (16751 bodů)

    Tísňová linka a další nudná směna. Asger Holm sedí za pultem a přijímá hovory. Den jako každý jiný, když tu náhle dostane telefonát od zoufalé ženy, která skrytě naznačí, že je unesena. Asger dokonce odmítá po ukončení své směny odejít domu ve snaze ženě pomoci. Na světlo záhy vyvstanou věci, které však skončí tak, jak by nikdo nedoufal. Snímek by se v podstatě dal označit jako one-man-show, neboť sledujeme pouze počínání operátora tísňové linky, který má v rukou pouze jednu zbraň. Telefon. Vidíme tak jeho a z druhé strany pouze slyšíme to co on. Příběh stavěný na dialogu věrně nastiňuje nelehkou práci takovýchto operátorů, kteří skutečně dělají svou práci tak, jak mají. A že by byl snímek nějak nudný? Tak to v žádném případě. Emoce doslova září, což je způsobeno především fyziognomií, což ve filmu není zase až tak časté. Fyziognomie nebo-li fyziognomika je nevědecká nauka, podle níž lze podle vzhledu, zvláště obličeje člověka, rozpoznat jeho povahu a vlohy. A tento fakt v souběhu právě s telefonáty hýbou dějem, která po dramatické stránce buduje napětí až neskutečně skvostně. Expresivní strašidelné oči Asgera, nám říkají vše podstatné, co potřebujeme vědět o jeho emocionálním stavu a dokonce i něco o jeho minulosti. Stejně jako on nejsme schopni vidět co se kde děje a jaká je situace a právě to i po divácké stránce probouzí strach. Tedy žádná ironie nad stavem věcí. Když se stane jakýkoliv zákrok, který nevidíme a nejsme si tak ani vůbec jistí jestli se nějaký vůbec stal, jsme stejně šokovaní, jako Asger. Celovečerní debut dánského režiséra Gustava Möllera, který rozhodně stojí za to. Už pro svojí atypičnost ve svém vyprávění. Tohle je zcela něco jiného, než třeba takový ´Cellular´ z roku 2004, který je námětově podobný, kde jsme viděli naprosto vše.

  • 75%
    1
    0
    24. 1. 2019
    lamps (12976 bodů)

    Moc hezky vypointovaná nervozita. Začátek a první rozhovor s unesenou strhne, postupně se tempo vinou začleňování ne tak zajímavé osobní linie rozmělní, ale uvěřitelnými dialogy a silnými (nikoli nějak šokujícími) zvraty drží film plnou pozornost po celou sympatickou stopáž. Originální zpochybňování viny a neviny a pracovní morálky nakonec vítězí nad čistě formálními kvalitami a autenticitou, a není to vlastně vůbec špatně.

  • 90%
    1
    0
    18. 12. 2018
    JosefTomas (6002 bodů)

    Říkal jsem si, že se budu snažit být co nejvíce při zemi s hodnocením, ale ono to vážně jinak nejde. Minimalisticky poutavý a ve všech ohledech geniální film, který dokáže 85 minut bavit, přestože 95% času koukáme na jednu postavu. K tomu si připočtěte vynikající režii a ještě lepší scénář, který obsahuje jak napětí, tak dávku emocí a několik dost překvapivých (a pro děj důležitých) zvratů. Takový film tady vážně chyběl a bojím se, že trumfnout jej půjde velmi těžko. Nakonec se přeci jen přikláním k nižšímu číslu, protože má film přeci jen pár nelogičností, ale jsem ochoten je přehlédnout, protože nijak neruší a vsadím se, že většina z vás je ani nepostřehne.

  • 80%
    0
    0
    2. 2. 2019
    Petrson (3741 bodů)

    Zase jednou po delší době dobře napsaný scénář, podobně jako u filmu https://www.kinobox.cz/film/374362-locke, který mě dostal ještě více. Tam jede Tom Hardy celou dobu v autě po dálnici a jen telefonuje. Fantazie u obou filmů funguje perfektně a celý film si promítáte tak, jako když čtete knížku. Chyběla mi větší katarze, těšil jsem se na vnitřní soud, pár minut navíc, silnější finále, neboť bylo našlápnuto. Paradoxně pro mě zbytečně moc brutality. Fungovalo by to i v malinko optimističtější rovině. Škoda, že ostatní figurky polistů hrají jen hluchý kompars, který by jistě v některých okamžicích reagoval jinak, stejně jako parťák (alespoň jedna věta, proč pro něj riskoval). Prostě chybělo pár detailů, ale jinak skvěle natočené "divadlo" na pětníku a za pětník. Pokud bych měl dopručit film o vině a nevině, pak https://www.kinobox.cz/film/254164-misto-na-vysluni. Nějak jsem si na ty výše uvedné filmy vzpomněl v souvislsti s tímto.

  • 85%
    1
    0
    16. 8. 2018
    marie-kolarova (1777 bodů)

    Minimalismus a napětí se skvěle postavenými dialogy. Jednotlivé narážky jsou zabudovány velmi pečlivě. Pořád jeden chlap (skvělý Jakob Cedergren) a jeho telefon a stačí to, aby bylo řečeno vše o jeho současných pracovních a osobních peripetiích. Nic není tak, jak si myslel, ale přesto se dokáže vyrovnat i s hodně drsným zjištěním.

  • 85%
    0
    0
    29. 4. 2019
    Vurhor (1382 bodů)

    Prostě Seveřani ty krimošky fakt umí. Jako kdyby se tam už rodili s přirozeným talentem v krvi. Snímek The Guilty se vydal velice riskantní cestou - film se po celou dobu odehrává pouze na jednom místě, tedy v kanceláři policejního call centra, přičemž divák ono místo opustí pouze ve své vlastní fantasii. Když máte ale k dispozici propracovaný scénář a správného herce, vystačíte si s jednou kanceláří, pár telefony a vlastním mozkem. Snímek se neopírá o to, co člověk vidí, nýbrž co slyší. A jelikož filmy se o vizuální zážitek opírají téměř neustále, je to sakra náročný úkol. Ale režisér si s tím poradil skvěle, obzvlášť s ohledem na to, že se jedná o jeho debut. Komorní atmosféra a nervy drásající napětí jsou zde natolik povedené faktory, až si člověk pomalu začne říkat, že pouhá půl hodinka je sakra málo. Nemusí to sedět každému, ona minimalistická forma určitě nebude někoho bavit, plus mu to může přijít utahané, ale já se bavil náramně. Možná bych jeden z hlavních motivů ještě krapet víc rozvinul, ovšem filmu by asi přeci jen uškodilo, kdyby byl moc dlouhý.

  • 80%
    0
    0
    14. 5. 2019
    Lilinka (58 bodů)

    Napínavý snímek se dá natočit jen s pomocí divákovi představivosti. Ojedinělý divácky zážitek, který jsem si dosytosti užila. Občas jsem sice narazila na logické díry, ale to vše jsem schopna ignorovat ve prospěch věci. Herci naprosto výborní a ve svých rolích maximálně uvěřitelní.

77 83 ?
jak hlasovat?
  • Petrson 80%
  • Siddharta 85%
  • Mikik4444 95%
  • Premyl 100%
  • Lilinka 80%
  • Vurhor 85%
  • karel-servus 85%
  • Krupe 80%
  • Blatouch72 80%
  • premontgomery 85%
všechna hodnocení (38)
Sdílet tuto stránku:

Partneři: