Já, Simon

73%

Komentáře a recenze 38

29 851 bodů
6
Snímek asi spíše ocení gay, čí mladá dívka, než já. Mě příběh nepřinesl žádný hluboký zážitek, ani jsem kromě Nicka Robinsona nenašel žádného herce, který by mě zaujal z hlediska výkonu. Film o coming outu mladého kluka je možná zvláštní, ale spíše podlehl módním trendům a amerikanismus je také cítíit z každého snímku. Mě se zkrátka film příliš nelíbil.
4
Další dost slabá teen dramedy. Sice ozvláštněná tím gay tématem, ale prostě mi u těch 16 letých nesedí ta jejich sofistikovanost a životní nadhled protkaný řadou zkušeností.
6
Přiznat se k homosexualitě jistě není v dnešním medializovaném světě nic snadného, ale k zobrazení tohoto dilematu volí tvůrci krajně neuvěřitelné a kostrbaté cesty. Ne že bych se Simonem místy nesoucítil, ale výstavba filmu mě spíše nutila strhávat pozornost na jeho vztahy s dobře prokreslenými kamarády, nežli na jeho předvídatelný vnitřní boj. Titulní konflikt s dementním intrikářem Martinem je uměle navozený a poučení "nikoho nedonutíš, aby se do někoho zamiloval" sice hezké, ale pro nedostatečně rozvedené vedlejší linie zároveň prvoplánové. Oceňuji pozitivní feeling a úmysly, ovšem některá rozhodnutí jsou zkrátka jak z imbecilní béčkové komedie (nesnesitelný zástupce ředitele, řada trapných situací, které příliš tlačí na pilu).
6
Těch filmů o těžkém dospívání a objevování homosexuality je poslední dobou nějak moc. A na tom by možná nebylo nic špatného, kdyby dokázal každý ten film dokázal být přesahovým a velmi dobrým a ne jenom běžnou rutinou. Je to vlastně fajn. Ale jenom fajn. Ten děj utíká jelikož se v něm pořád něco děje a vlastně je i zajímavý. Spíše než o sondu do života 16-letého homosexuálního chlapce se spíš ale jedná o rutinní příběh pro mladé plný nevýrazných klišoidních postav splňující kvóty: Moc hezká kamarádka, vtipný kamarád, podivín.... a tak je to vlastně se všemi postavami v tomto filmu. Kategorií sama o sobě je postava zástupce ředitele v podání Tonyho Hale který tam vlastně je jenom proto aby chodil po chodbě, snažil se být hrozně cool, dělal pubertální vtípky a při tom dokázat být všem pro smích. Je vlastně fajn, že Já, Simon vzniknul- produkovali ho Foxové a stává se tam dost možná první homosexuálním filmem o teenagerem který neprodukuje žádné malé studio jako například: Annapurna-Call Me By Your Name. Dobře, palec nahoru Foxům! Ale nemůžu se zbavit pocitu, že z toho šlo vykřesat víc. Natočeno podle knihy kterou jsem nečetl (od Hvězd nám nepřály jdou jakékoliv teenage-adult knížky mimo mně) a je tak možné, že v knize to vše funguje líp. Tady mám jenom ale 110 minutový film, který je fajn, neurazí, dost možná se na něj půjde jednou za rok kouknout na odpočinkové dny a především vysvětluje, že jsme každý člověk ať už radši máme ženy či muže. A to asi stačí. O Já, Simonovi se nedá vyloženě říct nic špatného ale ani vyloženě nic pozitivního. Je to milý pohodový good-felling film, který neurazí a dost možná i někoho potěší. A je úplně stupidní si myslet, že bych si ten film užil víc kdybych byl homosexuál. Takhle to prostě nefunguje.
8 590 bodů
0
Co to mělo být? Taková šaškaráda okolo jednoho nevyspělého gaye, který ke konci udělá ze svého coming outu show pro celou školu, která ho s údivem sleduje dokud nedá svou první pusu klukovi, který se mu líbí a všichni nezajásají radostí. Směšné, nevěrohodné a velmi protivné.
Riverdon
Riverdon
7 389 bodů
7.5
Film šitý na míru teanagerům. Pokud překonáte americký a pro nás nereálný začátek (rodiče nejsou ráno v práci a celá rodina spolu spořádaně snídá, středoškolák cestou autem do školy nabírá spolužáky a denně si kupují ve fast foodu ledový caj -neekonomické a neekologické...,ale na to dnešní mladá generace vůbec nehledí) a částečně i konec filmu, tak film zaujme i starší generaci.
Toren
Toren
5 165 bodů
6
5/10. Já asi žiju v jeskyni (a během středoškolských a vysokoškolských let měl zřejmě... kliku?) ale proč se z coming out dělá v tomhle filmu taková věda? Přišlo mi, že postavy řeší dramatické oblouky v bodech, které jsou šíleně přitažené za vlasy a díky tomu jsem se ne a ne ponořit do centra dění. Obsazení je moc fajn, je to celé dost feel-good (což já rád) a má to pár pěkně natočených scén (mimo závěr u ruského kola - to bylo mega cringe), ale po celou dobu snímku jsem si říkal, že se tu dělá z komára velbloud - což i závěrečná katarze vlastně potvrdila. Nevím no.
evismaior
evismaior
4 254 bodů
7.5
Další z početné řady teenagerských filmů z americké střední, který se od ostatních odlišuje tím, že jeho protagonistou tentokrát není nesmělý chlapec prahnoucí po odezvě od krásky ročníku nebo naopak dívka s jemnou duší toužící nalézt svou první opravdovou lásku, nýbrž celkem obyčejný kluk z pohodové rodiny, který žije stejný život jako všichni ostatní s tím rozdílem, že on je gay a ještě nedospěl do období, kdy by byl ochotný spáchat coming out. Špatné není ani to, že chlapce, do něhož se zamiloval skrz online vyměňované vzkazy, vlastně nezná a jen hádá, kdo ze školy to asi je. Realistická je i záletka s vydíráním, která ho přiměje drobet podrazit své přátele, za což je náležitě potrestán. Jo, bylo to fajn koukatelné, ale na druhou stranu to asi nebude film, ke kterému bych se často vracela.
Zlobert
Zlobert
3 155 bodů