58%

Komentáře a recenze 17

Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
8
Film, který působí, jako kdyby ho natočil sám ďábel s brkem trávy v puse. Mandy je jednoznačně jedna velká psycho jízda, která do sebe kombinuje prvky z filmů jako Evil Dead, Hellriser, Old Boy nebo jeden z Grindhousů. Rozhodně to není snímek pro každého. Je to divný, je to pomalý, je to nenápadně vtipný, plus v určitý moment dost krvavý. Ale nedá mi to. Bylo to zatraceně okouzlující. Ona vizuální stránka, která je přesycená samými filtry, plus tomu dopomáhá i velice slušná hudba, tvoří naprosto senzační temnou a pitoreskní atmosféru, jež sledování snímku mění v jeden velký bizár, zato ale podivně podmanivý. Ty dvě hoďky utekly jako voda, navíc je sakra fajn zase Nicolase Cage vidět v nějakým slušným snímku. I když poslední třetina je poněkud uspěchaná a ne příliš povedená, stejně musím říct, že Mandy je fakt povedená jízda. Jaké z filmu plyne ponaučení? LSD není jenom droga. Je to životní i úmrtní styl.
ob_ver
ob_ver
617 bodů
7.5
Pronásledováni výčitkou ze smrti své milované byste nechtěli být, a obvzláště ne v případě, že jste si ji zamilovali pro její přizračnou jinakost. Hranice soudnosti a příčetnosti tedy nejpozději tady odložme stranou. Velmi oceňuji promyšlenou dynamiku, s jakou se postupem času více a více vzpírá realitě. Pokud vás nefascinují pohledy do tváří smyslu zbavených mstitelů, není to film pro vás. Mandy je vymykající se lyrická podívaná po okraj naditá pozoruhodnými nápady. Jistou samoúčelnost a nekonzistentnost odpouštím, film mi učaroval, na tvůrci rozehranou hru jsem přistoupil, bavil se a žasnul.