Tři billboardy kousek za Ebbingem

84%

Komentáře a recenze 65

Dle počtu bodů
Brenan88
Brenan88
47 089 bodů
9
Spolu s The Disaster Artist byl pro mne Three Billboards Outside Ebbing, Missouri nejočekávanějším filmem roku 2017. Konečně jsem ho shlédl a jsem prostě nadšený! Geniální film s výborně napsanýma postava a příběhem,který v sobě mísí lidskou tragédií s černým humorem. Některé scény jsou tak zvrácené,že jsem vlastně ani nevěděl jestli se mám smát,nebo mám být pohoršený. Martin McDonagh má dost drsný smysl pro humor a pokud vám náhodou nesedí,tak zde se nejspíš nepobavíte. Rasismus,sexismus,vulgarity,násilí a trpaslík. To vše v tomto velmi zvláštním městečku najdete. Herci jsou do jednoho excelentní a opět zde zavání Oscarová nominace. Především pro Frances McDormand,která nemá absolutně žádnou chybu a když ze sebe začne vypouštět ty sprosťárny,tak jí věřím každé slovo. Hned v závěsu je Sam Rockwell jenž si zde možná střihl svou nejlepší roli ever. Jeho postava rasistického buranského policajta je tím nejzábavnějším na celém filmu. No a Woody Harrelson? Klasicky sympaťák. Hodně se mi zde líbila práce s kamerou a hudební doprovod některých scén. No zkrátka luxusní černočerná komedie,která v sobě skrývá poctivé drama. Závěrem snad jen - je Three Billboards Outside Ebbing, Missouri nejlepším filmem roku 2017? Nejspíš NE. Přesto bych ho zařadil mezi ty nejlepší,které jsem v daném roce viděl a nebál bych se zde mluvit o Oscarech. Snímek nejlépe vystihuje věta,která ve filmu zazní. Zlost plodí jen další zlost.
Pete69
Pete69
29 898 bodů
9
Tento film mě doslova dostal. Připadalo mi, že všichni, kromě zesnulého šerifa snad byli opravdu jižanští burani. Atmosféra a herecké výkony perfektní . Frances McDormand, kterou jsem zase až tolik neznal zahrála tak, že jsem jí věřil každé slovo. Příběh je maličko přitažený za vlasy v tom smyslu, co vše ji prošlo před policií, ale to je snad jediný mínus. Jinak lze film jen chválit. Perfektní drama s černým humorem typu - to nevymyslíš. 90%.
xxmartinxx
xxmartinxx
22 285 bodů
8
Jsem rád, že si McDonagh uvědomil, že nemusí stupňovat divnost. Sice tahle jižanská epopej není tak vybroušená jako to nejlepší od Coenů (a to stylisticky, viz. občas nevhodná hudba, ani scenáristicky, kdy některé věci jsou až moc "on the nose", třeba příchod nového dokonalého šerifa), přesto má hodně co to sebe. Uvědomuju si, že tohle je svým způsobem paralela k českým hořkosladkým komediím, kde se střídá bizarní humor s rychlými návaly emocí - a je vidět, že jakýkoliv formát jde dělat dobře.
hanys_
hanys_
18 771 bodů
10
McDonagh valí. Parádní lidské drama, říznuté až Coenovsky laděným černohumorným thrillerem. Navíc to herecky patří asi fakt k tomu nejlepšímu, na co jsem v posledních měsících natrefil. Tady přeju těch oscarů co nejvíc.
Sheldon
Sheldon
16 059 bodů
3
Pro mě nejpřeceňovanější film uplynulého roku, který okatě vykrádá legendární oskarovou klasiku V žáru noci a myslí si, že když přidá trochu politické angažovanosti poplatné novinovým titulkům, brutálního násilí a bezbřehých vulgarit, zapomene se nato, že je to velmi řídká historka útočící na první signální. V žádném případě se nejedná o komedii a sledování filmu je ryzí utrpení. Hodnocení pouze za herce. Zbytečný film.
lamps
lamps
15 156 bodů
9
McDonagh natočil film, kde zdánlivě otevřený závěr přímo skvostně uzavírá proplétající se mozaiku lidských činů a nechává diváka přemýšlet o tom, co právě prožil a co za tím vším má hledat. Neváhejte a běžte na to do kina, něco tak kvalitního už celý následující rok možná neuvidíte. Více na blogu: http://www.subsvet.cz/
filmfanouch6
filmfanouch6
12 644 bodů
10
Divák je každý rok tak zasycen blockbustery za několik desítek milionů, že si pořádně ani nevšímá menších filmů. A je to celkem škoda, protože i malý film může být dobrý. Důkazem jsou právě Tři billboardy kousek za Ebbingem pod režijní a scenáristickou taktovkou Martina McDonagha. Tři billboary ale rozhodně nejsou kriminálním thrillerem jak tvrdí trailery ale dokáže diváka šokovat. McDonagh se ani tolik nesnáží točit kriminálku ale spíše satyru o americkém zapadákově a jejím lidu. Celé se to točí kolem tří hrdinů: Haynesové, Willoughbyho a Dixona. Každá ta postava má duši, každá postava má zajímavý vývoj, každá postava je perfektně ztvárněná. Frances McDormand je perfektní, Woody Harrelson skvělý ale Sam Rockwell to je úplně jiná liga a snad jeho nejlepší výkon v celé kariéře. Několik scén se záměrně zvrtne cestou, kterou by divák nečekal a mají geniální pointu. Mezi postavami funguje perfektní ping-pongový dialog kde každá postava ihned nečekaně zareaguje: Ví vaše matka, že mučíte negry? Nemučím... a dnes se musí říkat mučit afroameričany. Nebo hádka matky a dcery která se zvrtne v tom, že jí matka popřeje aby jí znásilnili. A nejlepší na tom je, že ta v těch scénách funguje atmosféra a do těch postav se někdo dokáže vcítit. Do půlky jsem si říkal, že jde o perfektní film, výbornou satyru s chytrým pracováním a postavami. Po půlce filmu ale nastane zvrat, následují 2-4 scény a následně když se ve městě začíná svítat k většímu pořádku ten film už v podstatě neví co dál a ztrácí oproti té první výborné polovině i přesto, že ta komornost stále skvěle funguje a v závěru dokonce dojde k něčemu, co by divák nečekal a zůstane napjatý i krátce po začátku titulků. Jedná se prostě o fajn práci s výborným přesahem a vším možným ale druhá půlka je slabší než první. Rockwell ale na Oscara!
hrumsrt
hrumsrt
9 335 bodů
7
Příběh, který otřásl světem.. Ale ne proto, že by prozíravě říkal nějaké téma, které rezonuje světem, anebo že předává nějakou událost, nýbrž že ukazuje sílu médií a různé pohledy lidí na ně. Napadlo vás to?... Poměrně tuhé zpracování, kde divák je od začátku ponořený do deprese a beznaději, jaká přistála na hlavních postavách. Od Martina McDonagha jsem zatím viděl jen skromného Šestiraňáka, který je více než originální kraťas spíše pocta velkým filmovým ikonám.. A nevím co si myslet. Vize převést tak hutné téma způsobem, kdy depresi vybalancuje humorem, je malinko kontraproduktivní.. Herecké obsazení tomuhle ambivalentnímu pojetí vyloženě nadbíhá.. Divák soucítí s fantastickou Frances McDormand, které se vlivem vnějších vlivů převrátil svět. A současně si užívá tradičně vtipnějšího Woodyho Harrelsona a Sama Rockwella.. Pomalý doutnající emoce, které díky zadostiučiňujícímu závěru zanechávají nakonec spíše uspokojující pocity. Bizarní postavičky, osobitý humor, který mě sice tolik nesedl a téma bych chtěl vidět jinak, ale pořád dost dobré... Je vidět, ke komu McDonagh vzhlíží a využívání až takových Tarantinovských dialogů je jen špičkou ledovce.. Asi bych ty ceny nedával, ale zrovna tenhle rok byl od AA tak trapný a politický, že tyhle ocenění mě serou nejméně. 75%
JosefTomas
JosefTomas
9 035 bodů
9
Je to až skoro s údivem, že takto malý film má tak velký příběh. Nemohu soudit McDonagha práci s jinými, protože toto je mé první setkání s ním a rozhodně ne poslední. A děj se posouvá kupředu opravdu razantním způsobem, nechybí mu zvraty ani jednotlivé vykreslení charakterů a jejich výsledné činy. Celkově jde o velmi dobrý film a momentální adept na nejlepší film roku. PS: McDormand a Rockwell si Oscara opravdu zasloužili.
Klajnik
Klajnik
8 615 bodů
9
Černohumorná komedie takového toho tvrdého rázu, který jsem si zamiloval v Killer Joe. Martin McDonagh říkal v nějakém rozhovoru, že jednou projížděl městem a viděl na billboardech něco podobného. Příběh se psal prakticky sám a já jen smekám. V kině nebylo moc lidí, ale tohle je druh filmu, který v kině vidět chci víckrát než jednou za rok.