68%

Komentáře a recenze 16

Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
7
Argh, taková škoda! The Ritual mi v podstatě připomíná většinu zhlédnutých anime seriálů - ze začátku naprosto výborné, pak někde v půlce se něco zkurví, přičemž od té doby to pak půjde jen z kopce. První polovina filmu je totiž naprosto vynikající. Děsivá atmosféra, jenž je okořeněná dech beroucími panoramaty, dále naprosto úchvatná práce s kamerou, plus hudba se do ucha zařízne taktéž. Celkově jsem měl pocit, že znovu poprvé sleduji Záhadu Blair Witch, tentokrát však nikoliv ve fan footage formátu. Během většiny první poloviny jsem měl opravdu sevřené srdce napětím a strachem. Fakt síla. Ale pak se to bohužel posere. Snímek následně opustí od neviděné mysteriózní hrůzy a rovnou se vrhne na nadpřirozeno s krvavou řezničinou. V rámci toho mě veškeré napětí a strach opustily, na křesle jsem se zcela uvolnil, což se u hororu prostě stát nesmí. Strašná škoda, protože ta první polovina byla opravdu vynikající, celou dobu jsem si při ní ťukal na čelo a podivoval se nad tím, proč to má na čsfd tak málo. Pak jsem bohužel pochopil. I tak se ale jedná slušný horor. I přestože svou největší sílu později rozšlape a hodí do koše.
Duffman97
Duffman97
1 618 bodů
10
Skvělý horor,který nesází na lekačky ale na atmosféru.Je sice komorní ale lepší než nějaká Annabelle a podobné kokotiny
Enon
Enon
1 096 bodů
10
Je málo věcí co mě dokážou vyděsit. A to jest Klauni, zpívající Pavel Trávníček a Temný les s neznámým obyvatelem v něm. To kde většina hororů dnes selhává, je naprostá vymaštěnost hlavních postav, nudný strašidlo nebo záporák a debilní scénář jak od školkového dítěte. To se tady neděje, a je to velmi osvěžující. Hlavní mužská skupinka je skvělá a věřil sem jim každou jejich historku co spolu maj a co si navzájem říkaj. Vzájemná chemie mezi nimi je fakt dobrá. Každý tu má své místo a kdyby tu nebyli obsazení tihle herci tak je ten film něco ve stylu Slendermana. Pak celá atmosféra toho záhadného lesa a obecně studeného a liduprázdného Švédska je fascinující a myslel sem, že jediný kdo by dokázal vybudovat takovou atmosféru je Robert Eggers ale mýlil sem se a dokáže to i režisér tohohle díla. Atmosféře také dost napomáhá kamera s zvukové efekty. Tyto aspekty jsou opravdu velmi důležité (alespoň pro mě) pro dobrý horor a tady fungují opravdu skvěle. Neustále sledujete jednotlivé kmeny stromů a jestli za nimi něco není, nebo jestli na stromech nezašustila větev nebo nespadl někde nějaký kámen. Prostě sem měl husinu až na prdeli. Mohl bych mít pár výtek ke konci kde to lehce zaostává v tempu a strašidelnosti, ale to je i kvůli tomu, že v závěrečných 20 minutách už tak nějak víme s čím máme ti čest a proto se toho tolik nebojíme. Takle to je vždycky a já to chápu, že to někdy nejde moc udělat jinak ale v tomhle typu příběhu a prostředí by to možná i šlo. To mě trochu mrzelo ale tak co už. Je to fakt výborný horor, který ně v dnešní době dokáže jako jeden z mála opravdu vyděsit (a děšením nemyslím 20 jumpscarů za sebou) a to se cení. 80%
Bublaga
Bublaga
252 bodů
7
Tohle je Horor! Plastické postavy. Uvěřitelné dialogy. Břitký anglický humor. A pak se to celé zvrtne… A nastupuje les, respektive zkratka, ze které může uniknout jen vyvolený. Vnitřní děsy vypuštěny. Okultismus. Primitivní náboženství. Něco. Někde. Blízko. Škoda poslední zhruba čtvrtiny. Za mě by mohlo být ukázáno méně. Přesto atmosféra působivá. Do lesa teď nějakou dobu nepůjdu a trip po Švédsku odkládám na neurčito. Tohle krmit nebudu!