The Ritual

68%

Komentáře a recenze 15

47 088 bodů
6.5
Tímto snímkem považuji hororovou sezónu roku 2018 za zahájenou. The Ritual je komorní a atmosférický divácký zážitek, který naštěstí nevsází na laciné lekačky, ale postupně buduje napětí ze strachu z neznáma. Místy jsem byl napnutý jako guma od tepláků a několikrát jsem se zařekl, že do místních lesů už nikdy nevkročím. Škoda, že si snímek neudržel stejnou kvalitu po celých 90 minut. Zatímco první polovina filmu výborně pracuje se záběry lesů, hudbou a představivostí hlavních hrdinů, tak druhá půlka na všechno rezignuje a postaví diváka před hotovou věc. Osobně bych byl raději kdyby nebyl onen levoboček Lokiho vůbec ukázán, nebo kdyby snímek místy nepůsobil jako variace na Vesnici. Hlavní hrdinové jsou fajn a i přes lehce načrtnuté charaktery dokáží získat divákovi sympatie. Samotný závěr byl pro mne velmi neuspokojivý a i proto dávám 65%.
8
Je skvělé, že po desítkách, možná stovkách filmů jde pořád najít způsob, jak udělat les strašidelným místem. Film, který jen pomalu odkrývá karty a končí úplně jinde, než by divák tušil. Hodně příjemné, hodně svěží.
6
Trochu Blair Witch, trochu Vesnice.Celkově docela fain počin, hlavně díky za normální obsazení (vřískající omladiny už bylo dost) a fakt parádní atmosféru. Dolů to zase zhazuje haprující logika v jednání chlapů a vlastně celkově ten "hmm tak jo" závěr..
7
Nedočkáme se sice kdovíjak objevného závěru a postavy působí odflákle, ale při sledování nás pročistí pořádně hutná atmosféra, koncept vyprávění je zmáknutý takřka na jedničku a z pohledu stylu se jen těžko hledají nějaká slabší místa. The Ritual je jak hororově efektivní a umí diváka vynervovat, tak i uvěřitelný v rapidně se měnící náladě ohrožované skupinky lidí, díky čemuž si v prvních dvou třetinách ponechává autenticitu a je v podstatě funkční i jako částečný lesní survival. Rozhodně mě po jeho zhlédnutí nikdy ani nenapadne odjet na túru do švédských lesů - to už raději na doživotí k Chocholouškovi.
Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 011 bodů
6
Vypadalo to velmi nadějně, ale ten brutální závěr, no, nevím. Kdo to neviděl, pravděpodobně o nic nepřišel. Vždycky čtu, že filmy s Cagem jsou blbiny. Myslela jsem si, že tento bude výjimkou, ale bohužel není. Scénář bych tipovala na nějakou feministku. To mě překvapilo, že ho napsal muž. A navíc jde o remake, jak se dočítám! Tak to vůbec netuším, proč zrovna tento námět potřeboval další zpracování!
Pas
Pas
6 225 bodů
0
Odrostlí puberťáci na výletě za dobrodružstvím které si v Albionu neužijí.Zpracování přesně pro tuhle věkovovou kategorii od 11 do 31 let pro maminčiny mazánky.Instruktážní cvičení pro amatéry u kamery i režie, jak kvalitní biják nesmí vypadat.
Chimpanzee21
Chimpanzee21
3 873 bodů
7
Horor, který se opravdu povedl. Film postupně buduje ošklivou a zvrácenou atmosféru, která není vybudována nějakými lekačkami. Naneštěstí si film atmosféru zničí poslední půl hodinou, kdy se dostanou do té vesničky a hlavní hrdina si bude hrát na nebojácného člověka.
kery-
kery-
3 671 bodů
6
První půlka je skvělá - výborné lokace v kombinaci se skvělou kamerou a hudbou dokonale vykreslují sychravou atmosféru. Dále co je třeba vyzdvihnout je to, že divák je ušetřen o spoustu hororových klišé a všechny vcelku sympatické postavy jednají celkem realisticky a normálně. Bohužel veškeré mé nadšení šlo do hajzlu s příchodem "sekty" a "pradávného boha"- film se překlopí do téměř úplně jiného filmu - následuje spoustu klišé, nelogičností, nesmyslného jednání ze strany všech zúčastněných (včetně snad i samotného "boha") veškeré nadšení z onoho záhadného rituálu je úplně v hajzlu a všechny stránky filmu vypadají, jako by došel rozpočet a chuť ten skvost dodělat. Kdybych hodnotil prvním 50 minut, tak dám plný počet, protože takhle se má dělat horor. Druhá půlka filmu je bohužel zase důkaz toho, jak by to vypadat nemělo.
Marty McFly
Marty McFly
3 554 bodů