Recenze Nit z přízraků

Host
  • 80%
    4
    0
    23. 3. 2018
    Brenan88 (45192 bodů)

Nit z přízraků je vynikající film a o tom nemůže být žádných pochyb. Jenže to co se zde musí chválit nejvíce je naprosto bezchybné herectví. Samozřejmě,že je nad všemi Daniel Day-Lewis,který opět předvedl neuvěřitelný výkon a má li být tohle jeho poslední role,tak se rozloučil se vší parádou. Ze začátku mne snímek sice moc neoslovil,ale postupem času jsem od vztahu Almy a Reynoldse nedokázal odtrhnout oči. To napětí a dusno mezi nimi se dalo přímo krájet. Navíc je snímek úžasně natočen a dobová atmosféra je nádherná.

• 70%
    0
    0
    16. 5. 2021
    Pete69 (20286 bodů)

Příběh módního návrháře s velmi komplikovanou povahou a jeho přítelkyně, později manželky, která se snaží prohloubit svůj vztah k němu za každou cenu... to vše doprovází vhodně zvolená muzika hraná na piano. Tempo pozvolné a nemění se, kamera skvělá, atmosféra poválečné Anglie velmi věrně zpracována.. na mě to bylo až moc chladné a monotónní. Film jsem s nadšením shlédnul, ale vím jistě, že bych si ho znovu už nepustil.

• 85%
    2
    0
    9. 2. 2018
    Sheldon (16015 bodů)

Nit z přízraků není mainstream, myslím, že ho ocení zhruba stejná skupina jako letní snímek Oklamaný a příznivci Andersonových filmů, ačkoli se přiznám, že nejsem ani zdaleka jeho nekritickým obdivovatelem. Filmy Inherent Vice nebo Master bych rozhodně nenazval majstrštykem. Na druhou stranu film Až na krev řadím mezi nejlepší americké filmy vůbec. Nit z přízraků je rozhodně dobrý film.

• 85%
    3
    0
    28. 1. 2019
    lamps (14844 bodů)

Vztah puntičkářského necitlivého stroje a romantické upřímné duše mohl být jen těžko znázorněn přesvědčivěji - Anderson nechává příběh zlehka plynout a do popředí staví Woodcockovu denní rutinu, do níž posléze s narůstající intenzitou zapouští konflikty, které otřásají s celým perfektně vysoustruženým světem hlavní postavy. Nastavené vyprávěcí schéma je dodrženo bez jediného klopýtnutí a díky úžasné hudbě a famózním hereckým výkonům je film více než jen chladným uměleckým dílem - ve svém chladu a soustředěnosti je natolik okázalý, až jsem mu skoro odpustil i to, že ne všechny scény udržely mou plnou pozornost a že závěr přišel ve chvíli, kdy jsem ho ještě nechtěl. Časem možná odpustím, zatím jen pokorně obdivuji chirurgicky přesnou režii a modlím se, aby podobné filmy nevznikaly už jen namátkou...

• 90%
    1
    0
    22. 3. 2018
    Jana Květoňová (6327 bodů)

Nejdříve jsem v kině málem usnula, jak byl běh filmu pomalý. Ale nakonec se mi to velmi líbilo, i když jsem kvůli zánětu na něj koukala jen jedním okem! Dokonalé herecké výkony obou hlavních představitelů, úchvatná kamera, zajímavý námět. Každý záběr jakoby jeden dokonalý steh na šatech Mistra Woodcocka.

• 75%
    0
    0
    18. 6. 2018
    rkotvald (3158 bodů)

Zpočátku mě to nebavilo a uvažoval jsem, zda z kina odejít. Nakonec jsem vydržel, protože jsem si říkal, že Paul Thomas Anderson přece nemohl natočit špatný film. A ono mě to do sebe skutečně nakonec vtáhlo - mj. díky bezchybnému obsazení a dokonalým hereckým výkonům - Daniel Day-Lewis a Vicky Krieps v hlavních rolích jsou oba neuvěřitelně skvělí (každý z nich jiným způsobem) a mimořádně přesvědčiví. Ocenil jsem i úchvatnou kameru, super soundtrack, pomalé tempo i samotný námět. Film delikátních filmařských kvalit, který mě zasáhnul podobnou silou, jako režisérovy předchozí snímky - i Nit přízraků pro mě byla velmi silný divácký zážitek. Pouze mi moc nesedl závěr snímku, který mi tam subjektivně prostě neseděl a přišel mi odchýlený od logiky zbytku filmu. 130 minutová stopáž naopak za mě nebyla problém.

• 60%
    0
    0
    30. 7. 2018
    VasaFlasa (2801 bodů)

Nedovedu si představit Nit z přízraků s nikým jiným než je Daniel Day-Lewis. Byl to výborný herecký výkon a bezesporu se jednalo o zaslouženou nominaci na Oskara. Film (na můj vkus) pomalu představuje geniální a zároveň nesociální stránku hlavní postavy a i změnu, za kterou stojí jeho nová známost. Určitě se jedná o kvalitní snímek, který má svoji atmosféru, kouzlo a dokáže diváka vtáhnout do děje.

• 80%
    0
    0
    13. 11. 2019
    salisbury (1100 bodů)

Nit byla utkána z přízraků a také díky herecké účasti Daniela Day-Lewise, který se tímto filmem rozloučil s hereckou kariérou i odchází na zasloužilý předdůchodovský odpočinek, což je pro obrázkový svět velká škoda. Paul Thomas Anderson stvořil film, který je co se týče kvalit na vyšším levelu, jen asi nezapadne do filmotéky s názvem "To musím vidět znova a zas". Melodramatická nitka nás provede nepokornou stopáží a divák se nejedním pohledem pokochne herectvím, které je hodné nějaké té zlaté sošky. Andersonovy filmy Magnolie či Až na krev nebyly tímto snímkem překonány, ale už jen kvůli hereckým projevům film za zkouknutí určitě stojí.

• 65%
    2
    0
    9. 3. 2018
    Lukreczia (781 bodů)

Z tohoto filmu mám velice rozporuplné, podivuhodné a spíše negativní pocity. Do půlky bych řekla celkem nuda a mě to přišlo jak film pro seniory, druhá půlka lehčí verze Války Roseových. Toto není láska, ani jeden z hlavních protagonistů jí totiž není schopen. ...." a pokud se nezabili, žili spolu ti dva psychouši, až do přirozené smrti".....

• 95%
    0
    0
    10. 4. 2018
    ob_ver (541 bodů)

Míním, že tohle je Andersonův zatím nejosobnější film. Komorní, soukromý, nenásilně budující důvěrný vztah s divákem, fanouškem jeho tvorby, upevňuje kult. Je to velmi soudržné vyprávění neponechávající nic náhodě, propracované s pozoruhodným citem. Výprava (samozřejmě kostýmy) a herecké výkony jsou naprosto precizní. Například triviální scéna, kdy Reynolds Almě vybírá barvu na její první šaty, mě chemií a atmosférou naprosto odzbrojila. Scénu v restauraci s přízračnými fanynkami v zrcadle chci zvěčněnou v obraze na zdi svého pokoje - není to nijak zvlášť objevná kompozice, ale zpracováním a zapracováním mě nejspíš nikdy nepřestane přivádět v oněmělý úžas.

Hodnocení a recenze Nit z přízraků

79 81 ?
jak hlasovat?