Nit z přízraků

74%

Komentáře a recenze 30

8
Nit z přízraků je vynikající film a o tom nemůže být žádných pochyb. Jenže to co se zde musí chválit nejvíce je naprosto bezchybné herectví. Samozřejmě,že je nad všemi Daniel Day-Lewis,který opět předvedl neuvěřitelný výkon a má li být tohle jeho poslední role,tak se rozloučil se vší parádou. Ze začátku mne snímek sice moc neoslovil,ale postupem času jsem od vztahu Almy a Reynoldse nedokázal odtrhnout oči. To napětí a dusno mezi nimi se dalo přímo krájet. Navíc je snímek úžasně natočen a dobová atmosféra je nádherná.
30 148 bodů
7
Příběh módního návrháře s velmi komplikovanou povahou a jeho přítelkyně, později manželky, která se snaží prohloubit svůj vztah k němu za každou cenu... to vše doprovází vhodně zvolená muzika hraná na piano. Tempo pozvolné a nemění se, kamera skvělá, atmosféra poválečné Anglie velmi věrně zpracována.. na mě to bylo až moc chladné a monotónní. Film jsem s nadšením shlédnul, ale vím jistě, že bych si ho znovu už nepustil.
22 291 bodů
10
Vynikající film, který je v některých ohledech výrazně anekdotický, aby mohl být v jiných komplexní. Zábavná, nevypočitatelná a přitom nezastřená hra. Zajímavé je i, jak PTA vůbec nepodléhá estetice módy, která není sofistikovaně krásným únikem a nádherné šaty, interiéry a make-upy jsou nahlíženy jako neutrální zabírané předměty. Zdůrazňovány jsou textury - ať lichotí, nebo ne. Chybí měkké světlo, které by zahlazovalo vrásky a nevhodné záhyby - nic v tom filmu není tak krásné, jak se snaží být. Což platí doslova o všem v něm.
4
Klasicky jsem se s PTA zase minul. Herecky parádní, ale tak nějak od filmů čekám víc než jen masturbaci nad technickou složkou filmu. Příběhově blbost až na půdu prostě, a to to u mě ještě dost zachraňuje ta zvrácenost obou hlavních postav.
8.5
Nit z přízraků není mainstream, myslím, že ho ocení zhruba stejná skupina jako letní snímek Oklamaný a příznivci Andersonových filmů, ačkoli se přiznám, že nejsem ani zdaleka jeho nekritickým obdivovatelem. Filmy Inherent Vice nebo Master bych rozhodně nenazval majstrštykem. Na druhou stranu film Až na krev řadím mezi nejlepší americké filmy vůbec. Nit z přízraků je rozhodně dobrý film.
8.5
Vztah puntičkářského necitlivého stroje a romantické upřímné duše mohl být jen těžko znázorněn přesvědčivěji - Anderson nechává příběh zlehka plynout a do popředí staví Woodcockovu denní rutinu, do níž posléze s narůstající intenzitou zapouští konflikty, které otřásají s celým perfektně vysoustruženým světem hlavní postavy. Nastavené vyprávěcí schéma je dodrženo bez jediného klopýtnutí a díky úžasné hudbě a famózním hereckým výkonům je film více než jen chladným uměleckým dílem - ve svém chladu a soustředěnosti je natolik okázalý, až jsem mu skoro odpustil i to, že ne všechny scény udržely mou plnou pozornost a že závěr přišel ve chvíli, kdy jsem ho ještě nechtěl. Časem možná odpustím, zatím jen pokorně obdivuji chirurgicky přesnou režii a modlím se, aby podobné filmy nevznikaly už jen namátkou...
8
Daniel Day- Lewis končí respektive odchází do hereckého důchodu. A jako poslední projekt si vybral druhou spolupráci s režisérem Paulem Thomasem Andersonem se kterým dříve pracoval již na filmu Až na krev. A jak to tak většinou bývá u jeho filmů tak Daniel Day-Lewis táhne celý film. Do role se opět totálně vžil, žije s ní, trpí s ní a člověk by mu i přál toho čtvrtého Oscara (kterého nedostal ale Day-Lewis už si stejně nic dokazovat nemusel). Zaslouženým Oscar byl ten za kostýmy a vzhledem k filmu, který se točí kolem módního návrháře museli být kostýmy tak nějak automaticky dokonalé, jsou ale ještě dokonalejší než by se dalo čekat. Ty kostýmy jsou prostě pastvou pro oči a například bych nikdy neřekl, že si někdy užiji scény kdy se vyrábějí či zkouší. PTA to dokázal. Na Oscara mohla dosáhnout i hudba Jonnyho Greenwooda (člen Radiohead) který je překvapivě klidná s výborným využitím klavíru. Greenwood bohužel ostrouhal, na druhou stranu je ale pravda, že byl ten rok plný výrazně pamětihodnějších soundtracků. Super jsou i dámy ve vedlejších rolích-Lesley Manville a Vicky Krieps. Především o té druhé jsem nikdy předtím neslyšel a vyrazila mi dech. A cynická sestra v podání Manville je prostě výtečná. Všechno to diriguje perfektní režie Paula Thomase Andersona který dokáže udělat film zajímavým. Většinou je výhodou, že režíruje člověk který i napsal scénář a Anderson to u svého zatím posledního filmu dokázal znova. Začátek je perfektní a perfektně plyne a utíká. Uprostřed jako by ale někdo zmáčkl brzdu a neskutečně se drhne a v podstatě zklamává po výborném začátku. Všechno však napraví konec který sice není na úrovni začátku ale rozhodně není tak zbrzděný jako prostředek. Celý ten film ale nevypadá jako film které vznikají dnes. A je to dobře. Líbila se mi menší kamera, retro atmosféra i občasné pocity jako bych se díval na něco z dob Francise Forda Coppoly či Stanleyho Kubricka, jejichž příznaky Paul Thomas Anderson v sobě rozhodně má, pořád jsem v něm ale toho vrcholného filmaře rozhodně neobjevil. Překvapivě perfektně plynoucí film který perfektně funguje většinu svého času a především velmi důstojně zakončuje hereckou dráhu jednoho hereckého velikána. Day-Lewis možná není v Niti z přízraků ve své životní roli, přesto ale dostál své pověsti hereckého profíka a rozloučil se v nejlepší formě a zároveň s filmem, který rozhodně stojí za to vidět......
Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 015 bodů
9
Nejdříve jsem v kině málem usnula, jak byl běh filmu pomalý. Ale nakonec se mi to velmi líbilo, i když jsem kvůli zánětu na něj koukala jen jedním okem! Dokonalé herecké výkony obou hlavních představitelů, úchvatná kamera, zajímavý námět. Každý záběr jakoby jeden dokonalý steh na šatech Mistra Woodcocka.
rkotvald
rkotvald
3 162 bodů
7.5
Zpočátku mě to nebavilo a uvažoval jsem, zda z kina odejít. Nakonec jsem vydržel, protože jsem si říkal, že Paul Thomas Anderson přece nemohl natočit špatný film. A ono mě to do sebe skutečně nakonec vtáhlo - mj. díky bezchybnému obsazení a dokonalým hereckým výkonům - Daniel Day-Lewis a Vicky Krieps v hlavních rolích jsou oba neuvěřitelně skvělí (každý z nich jiným způsobem) a mimořádně přesvědčiví. Ocenil jsem i úchvatnou kameru, super soundtrack, pomalé tempo i samotný námět. Film delikátních filmařských kvalit, který mě zasáhnul podobnou silou, jako režisérovy předchozí snímky - i Nit přízraků pro mě byla velmi silný divácký zážitek. Pouze mi moc nesedl závěr snímku, který mi tam subjektivně prostě neseděl a přišel mi odchýlený od logiky zbytku filmu. 130 minutová stopáž naopak za mě nebyla problém.
VasaFlasa
VasaFlasa
2 827 bodů
6
Nedovedu si představit Nit z přízraků s nikým jiným než je Daniel Day-Lewis. Byl to výborný herecký výkon a bezesporu se jednalo o zaslouženou nominaci na Oskara. Film (na můj vkus) pomalu představuje geniální a zároveň nesociální stránku hlavní postavy a i změnu, za kterou stojí jeho nová známost. Určitě se jedná o kvalitní snímek, který má svoji atmosféru, kouzlo a dokáže diváka vtáhnout do děje.