-
75%
Oproti hrůze jménem Humr představuje Zabití posvátného jelena pořádné zlepšení ve filmografii Yorgose Lanthimose. Přesto si zde drží svůj typický rukopis,který nemusí být každému po chuti. Celý snímek je vlastně jako hlavní postava kardiochirurga. Chladná,sterilní a odtažitá. Postavy se chovají velmi strojově a dialogy častokrát atakují zažité standardy ve společnosti. Častokrát jsem si říkal,zda je to velmi schválně,nebo se jen Lanthimos snaží za každou cenu šokovat a bourat konvence. Herci byli výborní a to i přes to,že do jednoho mluvili monotónním dojmem. Nicole Kidman byla správně chladná,Colin Farrell byl místy až slizký,ale všemu vévodil doslova odporný Barry Keoghan jenž je pro mne zjevením ve filmovém průmyslu. Hudba byla geniální. Místy depresivní,temná,ale vždy podmanivá a okouzlující. Jedinečná kamera,která se mi líbila i v Humrovi. Samotný námět mi v mnoha ohledech připomínal Sophiinu volbu,nebo frázi oko za oko,zub za zub. Je zde spousta věcí,které mi v ději neseděli a mohly být vysvětleny,ale v celkovém vyznění snímků je jsem schopný přejít. Těžko bych film mohl někomu doporučit,ale pokud se chcete podívat na samoúčelnou šílenost,tak Zabití jelena je jasná volba.
-
90%
Stav zoufalství a beznaděje zpracováno zase poněkud jinak. Colin Farrell a Nicole Kidman v rolích rodičů, kterým pomaloučku před očima umírají děti a nikdo neví proč a jak to zastavit. Má v tom prsty vzhledově obyčejný mladý kluk, který se dostal do přízně rodiny? Na povrch vyplouvá jistá skutečnost, která vysvětluje proč se tak děje, ale záhadou stále zůstává jak. Netradiční mysteriózní snímek natočený více v artovém stylu, takže hororoví fandové nechť okamžitě zapomenou na stále populární americké lekačky či japonskou atmosféru. Psychologický thriller obsahuje pro odlehčení mírné komediální prvky, jinak je plný metaforických forem a jistého napětí. Tajemství je hlavní devizou, ale v měřítku je i jistá absurdnost a hlavně povrchnost. Kamenná tvář Colina Farrella snad takto ještě k vidění nebyla. Snímek svým pojetím hodně těžkopádný, ale na druhou stranu se jedná zase o něco nového. Film jen pro filmové fajnšmekry.
-
80%
Nečekejte žádné uhlazené vyprávění. Je pravda, že se během sledování určitě několikrát divně zasmějete jako v případě Humra, garantuji vám, že na konci filmu už se nikdo smát nebude a při závěrečných scénách filmu se slabším povahám podle mě může udělat až fyzicky špatně. A to dokonce více, než u horroru matka! Zabití posvátného jelena není špatný film, není to dokonce ani zbytečný film, ale stále si nedovedu představit komu je vlastně určen. Znám několik lidí, kteří jej zřejmě ocení, ale jistý si tím určitě nejsem.
-
70%
Zajímavý film, o kterém by se asi dalo hodně přemýšlet. Ty dvě hodiny mi utekly jako nic a hodně mě to bavilo, byť mě až do konce iritovalo, že jsem se nedozvěděl, jak to ten kluk dělal - stále jsem bláhově čekal na nějaké racionální vysvětlení, které se nedostavilo. Vadilo mi to tak moc, až mi to skoro zkazilo výsledný dojem z celého filmu, který je jinak skvělý - obsazení, kamera, hudba a podobně, vše super, jenom ten závěr mi tam zůstal jako taková zlá pachuť, které se ne a ne zbavit a kterou v podstatě považuji za zločin na divákovi. Mimochodem přišlo mi trochu líto, že ve filmu rovněž není více objasněn Stevenův alkoholismus - kdyby se vědělo, proč pije (resp. pil), mohlo by to vrhnout nové světlo na události v ději.
-
55%
Yorgos Lantimos si hraje s divákem. Buduje hutnou atmosféru, udržuje atmosféru a přitom natočí samoúčelnou blbinu. Kidman je super jako totálně chladná racionální matka, která nejspíš děti nějakým způsobem má ráda, akorát jim to zapomněla říct. Pro mě ještě o něco lepší než ten mladý smrad na zabití. Hraje si s tou rodinou jako režisér s divákem, akorát pro diváka jsou ty následky méně dramatické. Tím, že je to tak švihle jeté, ztrácí nárok na vyšší vypovídací hodnotu.