61%

Komentáře a recenze 38

rkotvald
rkotvald
3 162 bodů
3.5
I když je film studenej jak psí čumák, tak to nemusí být problém, pokud se v něm něco děje a má alespoň nějaký dějový "oblouk". No v Jackie děj vývoj prakticky není, nebo se mi nepodařilo jej odhalit (možná záměr?). Většinový dojem z Portmanky je, že se Jackie chovala jako kráva.. i když chápu proč třeba.. ale zase to je třeba jen můj chybný dojem. Takže z tohoto pohledu dost záleží jak Vám její chování přijde, pokud jí pochopíte, tak to bude hltat.. pokud ne, tak se Vám to bude "líbit" asi jako mně. Prvky typu: "podoba" Sarsgaarda s Bobbym, podivný přízvuk Portmanky, atd. mi zas tolik nevadí. Problém je, že to je nuda.. dejte mi film o klanu Kennedyů a ne o vdově chystající průvod, která hodinu a půl akorát tak zadržuje hysterii.
Zlobert
Zlobert
3 155 bodů
8
Je neuvěřitelné jak rozporuplné reakce nový snímek Pablo Larraína působí. Současný stav, při psaní této recenze je následující. Na česko-slovenské filmové databázi 69%. Na té mezinárodní imdb 73%. Do toho naše vlastní Mirka S. přichvátala s hodnocením 55% a web moviezone.cz dokonce pouze se 30%. Jackie je snímek jež mapuje události těsně následující po atentátu na J.F. Kennedyho očima jeho manželky. Tu zde ztvárnila excelentní Natalie Portman která skvěle nastudovala způsob jakým Jackie O. mluvila, jak se pohybovala či dokonce jak se usmívala. A to ve třech polohách. Jackie před atentátem aka. veselá Stepfordská panička, Jackie bezprostředně po atentátu aka. zdrcená a nas... a nakonec týden po tragédii aka. autentická hulička cigaret. Všechny tyhle polohy jsou zvládnuté naprosto precizně a přesto že si někteří lidé stěžují na až roboticky přesné ztvárnění slavné ženy, je třeba si uvědomit že paní Kennedyová je ve spojených státech pojem, jehož devalvování skrze hereckou akci by přineslo jen zlou krev. Oscarová nominace je zde právem zasloužená. Co snímku v mnoha očích, v četně těch vašich, sráží či může srážet body je i jeho snobskost. Vše je zde naprosto perfektní a luxusní. Šaty, účesy, místnosti a dokonce i všichni lidé kolem. Mínus pro jedny a vítěztví pro ty kteří přijmou tuto stylizaci, jež k atmosféře a měkkému osvětlení všech scén naprosto sedí. Stejně tak jako ke charakteru ústředních postav. Jednou z nejpůsobivějších scén celého filmu je celá situace ve které přijde atentát a vše bezprostředně po něm. Celé je to natolik silné, skvěle zahrané a nasnímané že každému kdo se alespoň trochu otřel o umění tvorby snímků, musí vytrysknout slzy do očí. Sama o sobě si pak zaslouží zmínit scéna ve které Jackie prochází Bílým domem. Vším tím luxusem a falešným pozlátkem, přičemž jí na šatech stále zasychají krvavé skvrny z hlavy jejího manžela. Zde je třeba mluvit o až téměř geniální filmařině, která vzbuzuje přesně ty emoce které chcete v danou chvíli cítit. Proč tedy všechny ty rozporuplné reakce, 50 procentní hodnocení, hejty a tak dále? Ono je to vlastně brutálně prosté. Záleží na tom jak moc vás zajímá osobnost samotné Jackie Kennedyové. Jak moc jste ochotní přijmout fakt že snímkem není životopisem v pravém slova smyslu ale že se doslova babrá v emocích jedné ženy která je, nebo spíše chce být, natolik dokonalá až to může být divákovi nepříjemné. Samozřejmě pár chyb by se tu našlo. Třeba jedna scéna jež se komrcá na hraně přijatelného klišé, nebo předposlední třetina, která je i přes krátkou stopáž snímku 99 minut, opravdu zdlouhavá. Přesto nemůžu jinak než počin režiséra Larraína velebit. Dobrá práce.
Teresie
Teresie
1 187 bodů
4.5
Studné, odtažité, sterilní .... vlastně dost nezajímavé ....
tedoun
tedoun
923 bodů
4.5
O vztahu nebylo vice méně řečeno nic ve filmu a řešil se jen pohřeb. Proč tenhle film vůbec vzniknul a proč se v něm přes hodinu a půl řeší jenom to, jestli bude anebo nebude smuteční průvod? Totální nuda. Celou hodinu a půl se vlastně nic neděje až na to, že ten popcorn v kině byl výborný
Lukreczia
Lukreczia
784 bodů
5
Jak jsem se těšila, tak jsem celkem dost zklamána. Z takového tématu, historického materiálu se dalo vytěžit mnohem více. Nevím, kde udělali "inženýři z USA" chybu, že by scénář? režie? A to ani nemluvím o fakt děsné hudbě. Pár světlých momentů tam samozřejmě je, ale jako celek působí nevěrohodně. Doporučuji spíše nějaký dokument o JFK a Jackie. Půlka filmu mě vůbec nebavila a pojmout celý film jako tryznu opravdu není zajímavé. Dle mého těžce promarněná příležitost....
Milena107
729 bodů
8
Výborná herečka Natalie Portman opět v nové roli, kde překvapuje svým vyzrálým herectvím a přístupem, jak ztvárnila Jackie Kennedyovou lidsky a přirozeně. Možná trochu jiný pohled na tuto americkou tragédii, která poznamenala nejen rodinu Kennedyových, ale i řadu dalších lidí.
Memento
175 bodů
8
Nebudu souhlasit s většinovým názorem, že snímek za moc nestál (minulý rok jsem měla „Jackie“ období). Natalii jsem věřila každičký nádech, poloúsměv i rozkošně zahraný přízvuk. Že se ve filmu nic nedělo? Tak si pusťte dokument se stejným „tématem“. :)
Chalupa
Chalupa
170 bodů
9
Film Jackie musí nutně rozdělit diváckou obec na dva nesmiřitelné tábory. Já patřím k jeho favoritům. Někomu může vadit absence dějové linie a milovníky akčního žánru, komedie nebo romantiky musí nudit. Ne tak diváka prahnoucího po autenticitě prostředí a analýze postav. Bravurně zahraná hlavní role je tady klenotem. Neposoudím pravdivost scénáře, ale drama, které se ve filmu odehrává kolem Jackie a v ní samotné je strhující a dojemné k pláči. Nečekej náznak vtipu, kterým podobné filmy hýří! Nechtěj od filmu nic než šokující pravdu!
Sajrajt
119 bodů
5.5
Film, jehož kvalitu možná nechápu. Nevýrazně zahraná nevýrazná americká žena (odvozenina svého muže), nucená hudba, snaha o vizuální styl. Formát rozhovoru evokuje Salieriho v Amadeovi, možná tvůrci chtěli promluvit k současnému dění v USA, ale za mě velké rozpaky.
mevik
mevik
86 bodů
8
Životopisný film o Jackie Kennedyové Onassisové. Portrét první dámy během dnů bezprostředně následujících po vraždě jejího manžela, prezidenta USA. Jackie bojuje o znovuzískání víry, útěchu pro své dětí i formulování historického odkazu svého manžela.