68%

Komentáře a recenze 21

Psisko59
Psisko59
32 829 bodů
7
První nápad - s pravidelným "vymazáváním" paměti za pomoci podvrženého kouzelného Nápoje zapomnění, který pravému korunnímu princi Janovi (Patrik Děrgel) podstrčí jeho závistivý bratr (oplácaný Matěj Hádek) s podlým a úlisným sluhou (Pavel Kříž) - byl nosný a nabízel řadu situací, kterých scénárista dokázal využít (Zapovězený les, setkání s chalupníkem Cecilem u rybníka, souboj s drakem a následný výmaz paměti v lese u studánky). Ale pak se ukáže, že Jan je naprosto vymazaný i bez dopomoci (ani když se Cecil před jeho očima napije z jeho čutory a vyprázdní se mu hlava, Jana nic nenapadne) a situaci si dokáže lépe než jeho bratr zkomplikovat sám. Ale milující princezna (Eva Josefíková) je odhodlaná dosáhnout (toho) svého ... Josef Abrhám jako starý nesnášenlivý kouzelník je půvab sám a Kohák coby lupič taky parádní :-) Naštěstí chvílemi nechybí ani humor ("Konec vycházky, Výsosti!").
29 851 bodů
5.5
Pohádku jsem nikdy neviděl a moc mě tedy nenadchla, nejvíce mi nesedl výkon a projev Patrika Děrgela. Nic proti němu, ale do pohádek se moc nehodí.. možná do jiné role. Pohádka přes snahu vypadá moc moderně.. nepomohly ani perfektní dobové kostýmy. Kvalitě pohádky pomohly hlavně "staré herecké páky", kteří drželi celý příběh nad vodou.
28 434 bodů
5
Pohádka je vcelku přijatelná, ale řekl bych, že musí krapet dozrát. Následník trůnu Jan (Patrik Děrgel) vypadá jako bohapustý naiva a mladší princ Karel (Kryštof Hádek) působí spíše jako pošuk zralý na léčení. Režisér Karel Janák natočil pohádku zcela ve stejném stylu, jako svůj předchozí seriál ´Ať žijí rytíři!´. Takže současná živost, současný styl humoru, který mnohdy ani nevyzní a atmosféra všelijaká, jen ne pohádková. Karel Janák má prostě svůj nezaměnitelný styl a je na diskusi, jestli pro pohádku přijatelný a nebo ne. Jen tak na okraj, za pozornost jistojistě stojí herecké výkony Pavla Kříže a Ladislava Mrkvičky. Jediné postavy, které tu doslova vynikají. A dále, když pominu fousy a barvu kostýmu, proč mě čaroděj v podání Josefa Abrháma tak strašně připomíná Mrakomora z pohádky ´Princ a Večernice´, kterého ztvárnil Radek Brzobohatý?
4
Tohle ne. Jako když pejsek s kočičkou vařili dort. Nezasmál jsem se, herci namaskovaní ála Hollywood a triky šílený. K tomu ten mix s Příběhem rytíře, který už sám o sobě nebyl žádná sláva. Docela na h.vno pohádka a to mám tenhle žánr rád.
9 335 bodů
8
Nejlepší pohádkový Karel Janák, a když odmyslím i kultovně nostalgický status režisérova celovečerního debutu Snowboarďáků, jde i obecně o režisérovu nejzdařilejší práci.. Korunní princ je tradiční příběh sváru dvou bratrů, v němž Karel dobře chápe, že pro svůj nástup na trůn se musí urychleně a navěky zbavit staršího bratra Jana.. A proto ho pod vlivem kouzelného lektvaru zbaví paměti a pošle úplně vygumovaného do čarovného lesa vstříc zlému čarodějovi.. Ovšem komu je k obavám někdo, kdo sám neví, kým vlastně je.. A tak vzpomínek zbavený Jan vyráží na cestu v níž zachrání princeznu a sám vyhraje rytířský turnaj, aniž by věděl, jak důležitou osobou pro říši je.. Vtipná netradiční pohádka, která pracuje s originálním námětem, jenž ani při opakovaném použití neztrácí na svém vtipu a šarmu. A v čele s výtečným obsazením, v němž exceluje jak neokoukaný Patrik Děrgel, krásná Eva Podzimková, tak pohádková stálice Karel Abrhám.. Jedna z nejlepších pohádek posledních let, na kterou nedám dopustit. Dobrý den! 75%
avenis
avenis
8 145 bodů
6
Myslím, že pohádky panu Janákovi moc nejdou. Kostýmově vynikající, scénáristicky takové ploché, málo nápadité. Začátek vypadal slibně, ale pak to nějak drhlo. Scéna s drakem je na dnešní poměry úplně trapná. Vybavila jsem si Bajaju s Vašáryovou a tamta dračí scéna ač hodně loutková, byla mnohem strašidelnější a lepší než ta dnešní. Eva Josefíková je velmi hezká a sympatická, ale do Šafránkové jí chybí to jiskření. Kdo si dnes počkal na Popelku, mohl porovnat. Líbilo se mi středověké pojetí výpravy a potěšila mě zavinutá střela na brnění prince Jana. (24.12.2015)
limeta
limeta
5 179 bodů
8
Důstojná štědrovečerní pohádka
roque
roque
2 923 bodů
10
Super nová česká pohádka. Musím tedy vyzdvyhnout práci těch, kteří navrhli a vytvořili kostými. Hlavně pro kréle a královny, ty jsou opravdu krásné. I Abrhám jako čaroděj má hezký kostým, tak trochu jako Gandalf z Pána prstenů. :) Ten pohled, vždy když se napil toho nápoje zapomění, ten byl fakt hustej.
  • plynulý děj
  • princ Jan super
  • šermířský turnaj
nikol125
nikol125
2 781 bodů
9.5
Nádherná česká pohádka. :)
Ombak_Penari
2 764 bodů
6
Ono to sice nevybředne úplně z českého pohádkového průměru, ale stojí to za pozornost, protože je to vtipné, pěkně nasnímané a celkově prostě docela povedené. Jedna z těch lepších věcí, co jsem z české produkce za poslední léta viděl. Palec nahoru.