Recenze filmu Ferrari

70%

Komentáře a recenze 22

Dle počtu bodů
Chrustyn
Chrustyn
44 025 bodů
8
Michael Mann a jeho pohled na kratičký úsek života legendárního Enza Ferrari. I přes nářky, že mistrovy došly síly a natočil nudný životopis, mi Mannův styl a pohled neskutečně sedl. Vizuálně a herecky mistrovské a přestože si burácení motorů užijeme pouze v závěrečné patnácti minutovce, je film jako celek strhující. Driver vynikající, vybraný životní úsek poutavý a vyjma pár pomalejších částí, mistrovské dílo, které divákovi nedá nic zadarmo a přes jeho chlad a odstup se málokdo dostane. Výborný film.
Pete69
Pete69
32 902 bodů
7
Ale jo, o životě Enza Ferrariho, jehož vozy zdobí silnice řadu let, jsem toho moc nevěděl. Divák si užije biografie, ale i spousty krásných starých závoďáků a klání na silnicích. Ferrari má prostě své kouzlo a snad každý se za ním otočí. Film za mě není až tak skvělý, ale to červené kouzlo mě donutilo jít na 70%.
hrumsrt
hrumsrt
10 777 bodů
8
Nebylo naivní doufat, že by se Michael Mann režisér v mých očí minimálně dvou geniálních filmů - Nelítostný souboj a Veřejní nepřátelé - dokázal po několika neuspokojivých tvůrčích letech zase jednou objevit s další peckou. Obzvlášť, když se v nedávném pilotu seriálu Tokyo Vice opět předvedl, jako režisér, který umí látku svým přístupem pozvednout. Ale na druhou stranu Mann se více než jednu dekádu hledal, mainstreamu se ztratil z očí a z profesního vrcholu padl do šedých průměrných vod. Proto jeho další projekt Ferrari možná původně vypadal jako vstřícný krok směrem k navrácení všeobecné přízně.. V očekávání dalších Rivalů, nebo Le Mans 66 diváci usedali před životní příběh s podtextem Ferrari, aniž by se možná připravili na více možností, co můžou vidět. Tak moc zafixované publikum na italské jméno jako automobilovou značku, než aby si ho spojili s živoucí osobou. Mannovo Ferrari tak o červených autech vypraví až v druhé vlně, primárně se právě soustředí na životopis jejich jmenovce Enza, zakladatele firmy jako takové. Ale ani v tomhle ohledu nejde o normální biografii slavné osobnosti, která by lehce zapadla do žánrového průměru.. Skutečně Ferrari přináší jeden z nejpřekvapivějších tvůrčích uchopení, jaké jsem po delší době viděl, když si bere všeobecné očekávání jako svoje rukojmí na cestě za úspěchem.. Příběh mapuje krátké období v životě majitele automobilky, v němž všechno vypadalo, jakože už nemůže být hůř. Enzovi zemřel syn, čímž to doma nebylo úplně nejpřívětivější prostředí, kam si po dni v práci jdete odpočinout. A kromě toho jeho automobilová firma nesoucí odkaz v podobě rodinného jména finančně bojovala za svoje další fungování.. Jméno Ferrari je tady vláčeno zkouškou, jak v osobní tak profesní rovině, o čemž přesně chtějí tvůrci vyprávět. A my tak sledujeme jednu životní etapu ve Ferrariho životě, v níž se to na něj sype ze všech stran, ale on než aby hledal další únik z reality, rozhodne se, že období překoná, ať to stojí, co to stojí a ukáže sílu svojí osoby.. Adam Driver jako hlavní postava Enzo Ferrari navazuje na svoje nejúspěšnější herecké roky (vrcholící dvojitou spoluprací s Ridley Scottem) a předvádí další herecký koncert, který ale tentokrát není žádnou emoční exhibicí, nýbrž jen skromným analytickým a odměřených ztělesněním stárnoucího automobilového vizionáře.. Kromě něj zaujmou jistě i jeho ženské objekty citů, především správně horkokrevná Penélope Cruz, jejíž konfrontace s Enzem a monetizující přístup k životu jsou v lecčem vrcholem celého vyprávění.. Nejde o příběh automobilky, jejíž název evokuje červenou barvu, skutečnou rychlost a vytříbenou eleganci, ale o náhled do duše rozděleného člověka, který je díky svému postavení glorifikován a pokládán za neomylného.. Ne, ve filmu symbolizující rychlost se moc závodit nebude a o auta tolik taky nepůjde, ale za to nabídne nekonvenční přístup do náhledu na život.. Jde o to, co symbolizuje být Ferrari, co to je ve skutečnosti, a jaká je za to cena.. Trošku jiná konverzačka o tématech, na které v podobných velkofilmech není prostor.. Nedá se tomu vytknout téměř nic, pakliže přistoupíte na autorovo pojetí dané látky a smíříte se s tím, že další závodní film to nebude. A paradoxně největším mínusem je závěrečný kompoziční kus, v němž Ferrari sklouzává k jen dalšímu závodnímu biopicu.. Diváky to nebude rozdělovat, jelikož kdo si na Ferrariho našel čas, bude asi v očekávání něčeho jiného znechucen a v takových výtkách se dá souhlasit, ale současně je musím odsoudit jako nepatřičné.. Nemůžete hanit autora za jeho vlastní vizi, která možná podkopává vaši výchozí představu, ale právě chybu hledejte v ní, nikoli v díle samotném.. Jsem okouzlen, ale Ferrari přes svoji popcornovou nedokonalost nabízí jeden z nejzajímavějších vypravěčských pokusů dnešní doby, který si nevypočítavě bere běžné publikum jako rukojmí.. Usmívám se a vlastně prosím za víc takových kousků.. 80%
CrazyMarty
CrazyMarty
3 318 bodů
6
Michael Mann je pod dlouhé době zase zpět a přichází s životopisným dramatem o Enzu Ferrarim. Za poslední dobu se podobně laděných závodních pecek ukázala hned celá řada (Rivalové, Le Mans '66, Gran Turismo) a ve správných rukách jde o kolikrát velkolepý úspěch, ale povedlo se to i tady? Příběh pojednává o letech 1957, kdy společnost Ferrari po 10 letech krachuje a jejich naděje na spásu je vítězství letošního italského automobilového závodu. Aby toho nebylo málo, Enzo Ferrari, naše hlavní postava, řeší také manželské problémy, smrt syna a zatajování mileneckého života. Mann i přes svůj pokročilý věk, momentálně 80, stále umí natočit poctivý film s dobrými hereckými výkony, místy moc hezkou kamerou a věrnými kostýmy či kulisami padesátých let. Jen je škoda, že samotná hlavní postava Enzo Ferrari, kterého ztvárnil Adam Driver, na rozdíl od svého jména řidičem není a je to trochu škoda. Vím, že film je dle předlohy a snaží se být věrný, ale ostatní závodní bijáky mají právě tu výhodu, že za volantem našim hrdinům v závodě skutečně fandíme. Kdyby se film tedy více zaměřil na závodníky, asi bych byl šťastnější. Zde jsou postavy totiž téměř vždy naprosto stejné a moc nevystupují ze své šablony. Ferrari je postarší businessman, který řeší problémy své firmy a zároveň se snaží starat o své dvě ženy, které se navzájem ale neznají. Driver je skvělý herec, jeho italský přízvuk mi ve snímku dost seděl a chopil se role truchlícího otce a bývalého závodníka dost dobře, jen to není tak dobře napsaná postava, se kterou bych soucítil. Jeho manželka je sice stále krásná Penélope Cruz, ale věčně zamračená a máte z ní pocit, že se snad snaží svému muži zkazit každičký den. Ostatní postavy jsou pak poměrně neprokreslené a u závodníka, kterému bychom měli co nejvíce držet prsty, víme asi jen to, že jeho přítelkyně je hezká a on je asi dobrý závodník. Bohužel si mě snad žádná postava pořádně nezískala. Nejedná se však o žádnou katastrofu, jen jsem asi čekal trochu více. Filmu uděluji 6/10.
JaraSlama
JaraSlama
2 932 bodů
6
Michael Mann, i přes své režijní úspěchy, s novým snímkem o zakladateli Ferrariho nezaujal. Příběh je banální a předvídatelný, ačkoli závěrečný závod je vizuálně působivý. Adam Driver ve své roli nesplňuje očekávání a příběh vedlejších postav je jen povrchně naznačen. Film zůstává nedotčen potenciálně atraktivnějšími postavami a jejich příběhy jsou opomíjeny ve prospěch nudného portrétu hlavní postavy. Novinka Mannova filmografie překvapivě sklouzává k vypravěčským nedostatkům, ačkoliv vizuální stránka a italské kulisy zůstávají pozoruhodné. Celkově je však film zklamáním, neboť i přes své estetické kvality nedisponuje silným vyprávěním.
Flyer.Nick
2 520 bodů
6
Moc žen a málo aut, tak by se dal tenhle film shrnout do jedné věty. Chyběla tomu nějaká gradace, vše se motalo jen kolem Ferrariho vztahu s ženami a jeho továrna byla jen okrajové téma. Celkově dost nudný film pro někoho, koho zajímá historie slavné značky, ale až moc skvělý film pro toho, kdo má rád bulvární články. Pokud odhlédnu od toho, že jsem dostal jiný film než jsem čekal, tak to mělo dva mínusy, Adama Drivera, který se tvářil stejně při sexu i na hřbitově, a kameramana, který to tentokrát totálně nedal a líbivé záběry technicky shodil. ty jeho přeostřovačky mne budou strašit ve snech ještě dlouho.
FilmySMartinem
FilmySMartinem
1 420 bodů
8
Adam Driver je pro ty italské role (Ferrari, The House of Gucci) úplně jako dělaný a v roli Enza Ferrariho září a dokazuje svoje nadání, jelikož jeho charakter jasně vystihl. Stopáž se vzhledem k žánru snímku pohybuje v rozumném rozmezí, nýbrž první polovina se zbytečně táhne a určitě by se některé situace daly urychlit nebo vyjádřit efektivnějším způsobem. To je ovšem poměrně subjektivní a nemá to vliv na kvalitu příběhu a postav. Penélope Cruz si každou scénu ve které je, krade pro sebe a panovačnou a na můj pocit dosti "sekýrnickou" manželku ztvárňuje úchvatně! Film jako takový je po scénaristické, střihové, hudební i kamerové stránce na vysoké úrovni, a především hand-heldové záběry při scénách s auty fungují skvěle a zvyšují napětí do naprostého maxima. S tím i úzce souvisí zvukové a střihové kontrasty při různých nárazech nebo důležitých momentech v Enzově životě. Kolem a kolem povedený biopic, kterému škodí tempo a chybí větší risky. Ale milovníci aut budou v sedmém nebi :)
Filip Šafránek
Filip Šafránek
1 098 bodů
6
Ferrari je dalším z filmů o osobnostech moderních dějin. Avšak je tentokrát film nevyrovnaný, protože se věnuje dvěma linkám a pořádně vlastně neví, které lince se chce věnovat více. Ocenil bych větší důraz na konstrukci aut, místo řešení nemanželského dítěte. Adam Driver předvádí průměrný výkon, dokázal u zahrát lepší role. Enzo je plytký a nezajímavý, za celou dobu jsem se s ním pořádně nesžil. Závodnící, kteří jedou Mille Miglia dostávají málo prostoru a vlastně, pokud nevíte, co se stalo, tak jim výhru nad Maserati ani nepřejete. Když dojde na CGI, tak lidské postavy vypadají jako hadrové panenky a vůbec nehody působí nerealisticky. A i když jsou závody poutavě natočeny, nemění to nic na tom, že žádná z postav nedostává zásadní prostor a v zásadě se nic důležitého za dvě hodiny filmu nedozvíte. Michael Mann už předvedl, že dokáže natočit fajn filmy, bohužel Ferrari je ale jedním z těch podprůměrných. Raději si pustím například Ford vs. Ferrari.
Ahsoka
Ahsoka
1 018 bodů
6
Evidentne tu nastal nejaký omyl v žánre filmu, keďže sa to tvárí ako životopisný film muža, ktorý žil na tomto svete 90 rokov a ono celých 130 minút beží rok 1957 aj to zďaleka nie celý. Odvážim si povedať, že až celá prvá 3/4 je romantická manželsko-nemanželská dráma a zvyšná 1/4 je už akčný a športový film. A presne tá záverečná 30 minútovka je to, o čom som dúfala, že bude celý film v rozmedzí niekoľkých rokov, vrátane okruhových pretekov F1, čo by kráľovnej motoršportu a hlavnej pýchy Ferrari. Strašná škoda, keď už sme mali možnosť vidieť tie krásne historické autá, tak prečo len na tak krátku dobu? Hold, asi drahý prenájom. Čo ma teší je presvedčivý herecký výkon Adama Drivera, ktorý sa napriek mladšiemu veku (myslím oproti Enzovi v roku 57) úplne uveriteľne premenil na staršieho pána, krásna výprava filmu a keď už nie taliančina, tak aspoň talianska angličtina, ktorú ešte zožeriem. Nevyužitý potenciál. 50%
ZaS
ZaS
687 bodů
8
Na dnešní dobu rozhodně nadprůměrný film (což není pochvala, ale povzdechnutí). Řemeslně perfektní zpracování. Herecké výkony spíše průměrné. Výrazná je pouze Penelope Cruz, naopak Adam Driver opět slabý.