Recenze filmu Brooklyn

72%

Komentáře a recenze 31

47 150 bodů
6.5
Pěkný romantický snímek se skvělou kamerou a výbornou dobovou atmosférou. Je to takový nenáročný film,který nám nabízí milostné dilema jedné mladé ženy. Solidně natočené a dobře zahrané,ale nominace na Oscara je v tomto případě na pováženou. Na to je Brooklyn až příliš obyčejný. PS: Ta irská hudba je dokonalé úžasná.
31 824 bodů
9
Brooklyn mě doslova pohltil. Příběh mladé ženy, která hledá své místo na zemi a rozhoduje se, kde má srdce. Asi nic nového, ale to by zde nesměla být Saoirse Ronan, která mi svým herectvím doslova vyrazila dech. Skvěle hrála, ale každý její pohled a gesto jsem jí věřil a opravdu mě dostala na kolena.. skvělý zážitek.
18 781 bodů
6
Sice taková naivní romantika o holce, která si musí vybrat mezi Novým světem a domovem, ale rozhodně koukatelná. Z Saoirse už je fain baba a mladý Gleeson má prozatím čuch na filmy jako málokdo.
15 311 bodů
6.5
Slaďárna jak od Rosamunde Pilcher s americkou zástavou na prdeli, která je přímo ukázkovým akademickým a citovým kalkulem. Tudíž je vše na vysoké řemeslné úrovni a se skvělými herci, kterým ty emoce zkrátka uvěříme, ale zároveň je příběh strašně patetický, předvídatelný a uměle lidský, ceděný skrze ženské slzy a milostná utrpení. Co zaslouží určitě největší pochvalu, je výkon Saoirse Ronan, zbytek zanedlouho zapadne v našlapané kinematografické paměti..
limeta
limeta
5 206 bodů
9.5
Padesátá léta v americkém filmu prostě miluju. Krásný film, uvěřitelné postavy a solidně vystavěný děj, obyčejný a lidský. Atmosféra je tak věrohodná, že budí dojem 5D projekce. Saoirse Ronan je přímo dokonalá. Celkově výborná filmová práce
blazma
blazma
4 928 bodů
8
Saoirse Ronan je herečka na top úrovni a nechápu že ještě nemá toho oscara :D.. prostě to tady výborně táhla, skvělý film, příběh, drama. Nijak to nenudí, je to napínavé, smutné, zábavné.. prostě jo, za mě to má všechno.
petra-satkova
4 740 bodů
8
Film, který Vás pravděpodobně neohromí svým dějem, zvraty, ani poselstvím, které se snaží říct, ale zaujmout Vás může hlavně cit, jakým je natočen. Pro mě je Brooklyn tím filmem, na který se zkrátka moc hezky dívá. Mám moc ráda tento typ filmů, pomalu a přirozeně plynoucí, který vznikl hlavně pro to, aby diváka pohladil po duši. Většina z nás si vyzkoušela, co to je odchod z domova a s hlavní hrdinkou tak není vůbec těžké se ztotožnit. Ze Saoirse Ronan podle očekávání vyrostla výborná mladá herečka a na oscarech ji letos určitě uvidíme. Velmi příjemný film.
Hebda
3 232 bodů
4
Citově vyděračná romanťárna, které chyběla o hodinu delší stopáž věnující se potápějící se lodi a vyrostl by z toho nový Titanic. Celé to "haló" kolem tohoto filmu je jen napěchovaná bublina plná růžového parfému. Nominace na Oscara za Nejlepší film je minimálně doklad nezdravého rozumu a dost možná i hluboké nouze po naplnění dostačujícího počtu nominovaných filmů za rok 2015. Nic jiného než do počtu totiž Brooklyn není. Původně jsem chtěl dát tři hvězdy aspoň za snahu a za nízký práh stupidity filmu, ale pak jsem si hlavně ke konci filmu uvědomil, že mě sralo se na to koukat už po půl hodině, takže se nenucenou hudbou ani měkkým světlem kamery ani hereckými výkony opít nenechám a normálně na rovinu říkám, že domácí puťky a blondýny z toho budou paf (aspoň pokud jim v hlavě nemrdá dost na to, aby předsudkově zatracovaly film s historickými reáliemi), takže kluci, kteří je na to vezmu do kina, si večer dost pravděpodobně zašukají. Takový film ale nepotřebuje žádnou výjimečnější pozornost ani nominace na Oscara. A koneckonců ani červená čísla na ČSFD.
stantheman
stantheman
2 399 bodů