Tomb Raider

66%

Komentáře a recenze 49

Floridsky
4 376 bodů
8
Nejlepší filmové zpracování této videoherní klasiky. Myslel jsem si, že to bude další nepovedený snímek v řadě (jmenujme např; Assasins Creed nebo starou Laru Croft), ale zmílil jsem se. Výborná akce, šlape to, žádné nudné pasáže, skvělé obsazení (Alicia mnohem lepší jak Angelina) a herecké výkony jsou dobré. Překvapilo a už aby tu byl druhej díl.
Chimpanzee21
Chimpanzee21
3 873 bodů
4.5
Asi to jde přirovnat ke staré Laře s Angelinou... Příběhově se nejedná o nic strhujícího a naopak je to opravdu primitivní. Efekty ve filmu mě zklamaly, čekal jsem 2018 a efekty byly jak z 2010. Dále film postrádal logiku, ten padák by neudržel ani Arnold a Lara s tím neměla jediný problém, a to je jen jedno z mnoha možných míst, kde ta logika chyběla. Ale abych jen nepotápěl, tak herecké obsazení a výkon většiny herců byl poměrně kvalitní a Alicia je opravdu pěkná herečka.
kknk2
kknk2
2 979 bodů
8
Tomb Raider nepřekypuje genialitou, emocemi ani hlubokomyslností, ale to vůbec nevadí. Obdivuji ho hlavně jako fajnový akčňák, vizuální provedení taky boduje. Nová verze Lary Croft je sympatická, chytrá a splňuje nároky moderních diváků. Druhý díl je vítaný.
Blackhand47XD
Blackhand47XD
2 502 bodů
7
Tomb Raider rozhodně patří k těm lepším herním adaptacím, ale na čtyři hvězdičky to rozhodně není. Film si samozřejmě bere inspiraci z nového rebootu, ale až na pár scén a zasazení sledujeme něco úplně jiného. To samozřejmě není špatně, ale když už z něčeho čerpám, tak buď se to pokusím udělat co nejvěrněji nebo naopak vytvořím zcela nové dobrodružství. Co mě na filmu zklamalo jsou akční scény. Když film srovnám s bratříčkem Indym, tak tam se divák o svého hrdinu aspoň chvílemi strachuje, jelikož je vše přirozenější. Když to srovnám s herními filmy za posledních pár let, tak je snímek rozhodně lepší než Warcraft, Hitman nebo Angry Birds, ale zase zaostává za Assassins Creed nebo Ratchetem a Clankem. Snad Sleeping Dogs s Donnie Yenem dopadne lépe. 70%
Edward
Edward
2 487 bodů
2
2/10
Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
7
V prvé řadě je třeba říct, že bohužel ani Tomb Raider není žádným spasitelem, který by vyzdvihl pověst filmů podle herních předloh z hlubin temnot a posměchu. Ale snaha určitě byla. Jsem rád, že se tvůrci rozhodli vytvořit adaptaci podle hry z roku 2013, kde Lara nemá tělo jako nějaká dobře placená pornoherečka z kategorie "busty teen", jako tomu bylo v předchozích titulech, ale jako normální hezká holčina. A nutno říct, že se film herní předlohy drží vcelku věrohodně, ovšem bohužel selhal ve vytvoření určité jedinečné atmosféry a zasazení, díky čemuž nám film více méně nabídne pouze džungli, kde jsou mocichtiví padouši s bouchačkami. Což je něco, co člověk viděl už stokrát. Film sice postrádá napětí, ale zaujme hlavní dějovou linkou, stejně tak i vcelku slušnými vztahy mezi postavami, plus herní znalci ocení sekvence s letadlem, padákem a šípem (Au!) Vikanderová je ale jako Lara Croft skvělá. I když se na ní pěkně koukalo, hned po zhlédnutí jsem si řekl, že bych měl zase začít cvičit. Hlavně to břicho :(
TheSompeque
TheSompeque
1 554 bodů
8
Filmů na motivy videoher bylo dost. Super Mario Bros, jeden z nejhorších filmů vůbec, Assassin’s Creed, Warcraft a další. Některé se povedly, některé by měly svůj příběh nechat jen ve hrách, pro dobro hráčů i běžných diváků. A pak tu máme Tomb Raider... znova. Laru Croft si v minulosti zahrála Angelina Jolie. Po několika letech se archeoložka Lara Croft vrací, tentokrát díky herečce Alicii Vikander. A jak si vede nový, de facto reboot? Z filmu čiší jasná inspirace her, ze kterých film vychází. Objevují se podobné situace, co se staly ve hře. Zbraně, předměty,... Prvek nostalgie je patrný. Příběh se rozjíždí pomalu, ale brzy nabírá obrátky... až moc. Není nějak extra promyšlený, ale neurazí. Co také neurazí je nepochybně akce, která neustupuje, naopak graduje a vyvrcholí v epické scenérii, která byla celá ve tmě, takže tak ohromujíci nebyla. Škoda. Charaktery postav, v podstatě skupiny jednotlivců, které lze napočítat na jedné ruce, byly dobré. Až na hlavního záporáka, ze kterého nějak nešlo najevo, že jím je. Což je celkem problém. Jak vás má přesvědčit postava, která má být padouch, když je spíše zoufalcem. (Tím taky byla, ale i tak.) Závěr odkazuje na pokračování, které se rád dočkám.
padre
padre
1 288 bodů
8
Jak už tady můžete číst kolem mě, tak se asi opravdu jedná o nejlepší herní adaptaci vůbec. Nesnaží se to jít vlastní cestou jako AC, ani to není ambiciózní jako Warcraft. Alicia je skvělá, sympatická a uvěřitelná Lara v rámci nových rebootů od Crystal Dynamics. Z dvouhodinové stopaže si akce ukrajuje podstatnou část a nevypadá kupodivu vůbec špatně, jen se občas zapomene na fyziku a míru odolnosti lidského těla. Ale jedná se o adaptaci hry, a tyhle věci se jaksi očekávají. Kdo ne, tak šel na špatnej film. Jsem zvědavý co budou říkat kritici Alicie jako Lary, protože ve mně se všechny pochybnosti rozplynuly během prvni scény.
Pavliss
Pavliss
900 bodů
7
Před pár dny jsem hrál hru Tomb Raider z roku 2013. A když jsem zjistil že je i film tak jsem si to musel hned pustit. A je to dobrý a mrzí mě že jsem na tom nebyl v kině
ScarFace_V8
ScarFace_V8
880 bodů
8
Jako velký fanda herního Tomb Raidera jsem byl kolem filmu poměrně dost skeptický. Z trailerů mi hodně přišlo, že se snad budou snažit do filmu nacpat co nejvíc materiálu z prvních dvou her od rebootu. Ale z výsledku jsem byl hodně spokojený. Prokousání se přes poměrně nudných cca 20 minut kdy nám filmaři prostě museli ukázat, že Lara umí nějakou akci a řešit situace... jenže to si snad umíme samy domyslet a je to snad ten důvod proč ten film chceme vidět – je to přece Lara Croft. Co se, ale film už rozjel do situací nám známějších z her, jsem se začal opravdu bavit. Alicia též hodně překvapila. Hodně akce, hodně odkazů, Nick Frost… Podle mne další taková z těch mála povedených filmových adaptací her. Prostě sem už perte dvojku!