Slídil

76%

Zajímavosti 57

  • Žádný ředitel zpravodajství, zvláště na velké stanici, jako je Los Angeles, by nebyl ve tři hodiny ráno na stanici, aby osobně řídil ranní zprávy, jak je zobrazeno v tomto filmu.
  • Záchranáři by nikdy nepřeváželi znehybněnou oběť na zádech s krví vytékající z úst, protože by to ohrozilo její dýchací cesty a dýchání.
  • Při vloupání do domu a vraždě těsně před odchodem otiskne ruku na schodiště a zeď......tento důkaz by ho mohl usvědčit z vražd.
  • Když Lou a Rick jedou k požáru, míjejí řadu budov (nejviditelněji IHOP se zhasnutými světly). Poté, co náhle odbočí doleva, míjejí stejnou řadu budov znovu (tentokrát je IHOP osvětlen).
  • Na záběrech z policejní přestřelky je uprostřed chodníku na zemi lampa. Promítá světlo na zelené keře.
  • Když na Loua křičí Nina v televizní stanici, v okně na pravé straně obrazovky za Louem jsou vidět dva mikrofony a několik členů štábu s kamerou.
  • Když se Lou poprvé přiblíží k "domu hrůzy" v detailním záběru, je v pozadí vidět člen štábu, který se skrývá mimo záběr za zadní částí domu.
  • Během filmu, když Lou stříhá na svém počítači, můžete vidět zvukové pruhy ve střihovém softwaru, který používá. Zvukové pruhy náhodně kolísají a nechovají se tak, jak by se chovaly skutečné úrovně zvuku, přestože ve střihovém programu je odpovídající video. Pruhy se dokonce pohybují nezávisle na sobě, a to i v případě, že v editačním zobrazení není video.
  • V čase 1 hodina 21 minut filmu, kdy hlavní hrdina upravuje záběry z domu hrůzy, se časový vodoznak v levém dolním rohu videa nemění.
  • Poté, co Louis zavolá podezřelé v restauraci, je slyšet policejní skener, který situaci označí jako "kód 3". Na základě kódů, které Louis zkoumal na začátku filmu a které jsou uvedeny na obrazovce jeho počítače, je kód 3 "tísňové volání, světla a siréna". Když policisté dorazí na místo, jsou bez světel a sirény, což by na základě Louisova průzkumu znamenalo kód 2/VYSOKÝ, který byl uveden jako "prioritní volání, bez světel a sirény".Je však možné, že tým byl vyslán se sirénami (aby se zkrátila časová prodleva), ale před příjezdem na místo je vypnul (aby nevzbudil podezření).
  • Když Lou vypátrá pachatele vloupání do domu, zjistí si na webu jejich poznávací značky. Informace o poznávacích značkách sice nejsou legálně dostupné široké veřejnosti, ale jméno majitele (nikoliv však adresa) je přesto k dispozici soukromým vyšetřovatelům - např. z webu www.docusearch.com/california-license-plate-search.html. Lou by musel lhát o svém důvodu, zaplatit 39 dolarů a ještě by musel dohledat adresu majitele.
  • Všechny televizní stanice (zejména přes den) jsou zcela uzavřeny, protože uplatňují přísná bezpečnostní opatření. Ještě přísnější bezpečnostní opatření se uplatňují v noci, kdy stanice používají ještě přísnější bezpečnostní opatření, například velmi vysoké řetězové ploty s ostny a drátem, vstupní brány a dveře chráněné heslem. Je naprosto nepředstavitelné, že by "Lou Bloom" (Jake Gyllenhaal) mohl jen tak z ulice vejít do stanice bez těchto závažných překážek a jen tak projít a projít zpravodajskou místností, aniž by ho někdo napadl.
  • Většina vrakovišť šrot z řetězových plotů rovnou odmítne. Znehodnocuje stroje, které používají k lisování a svazkování šrotu. Vzhledem k tomu, že vzhledem ke své velikosti nemá velkou hmotnost a jeho materiál má nízkou hodnotu, většina (všechna) šrotišť ho výslovně zakazuje. (Kradené nebo nekradené). Také poklopy šachet je téměř nemožné prodat, jinak by všechny chyběly. Stačí jeden přešlap a vrakoviště může přijít o licenci a to kvůli 20 kg šrotu riskovat nebude.
  • Když Lou přijde k domovní prohlídce, v ulici nejsou žádná zaparkovaná auta, ale když odejde, je ulice plná aut. Není zde ani dostatek místa, aby zasahující policejní auto mohlo Loua předjet, aniž by jedno z nich ustoupilo.
  • (asi ve 26. minutě) Během rozhovoru v kavárně množství ledu ve sklenici neustále narůstá a klesá.
  • Když Lou přijde k domovní prohlídce, v ulici nejsou žádná zaparkovaná auta, ale když odejde, je ulice plná aut.
  • Na konci závěrečné scény honičky vidíme Loua, jak otáčí auto směrem k převráceným autům, a když vystupuje z auta na straně řidiče, vidíme, že boční zrcátko je nepoškozené. Po změně záběru, kdy vidíme Loua jít směrem k havárii, však vidíme, že boční zrcátko visí v pozadí.
  • Než detektivové dorazí do Louova bytu, objeví se pohled na ulici. Všimněte si, že jeho červené auto je otočeno jedním směrem. Po odjezdu detektivů se Lou podívá z okna. Jeho auto je nyní v opačném směru.
  • Hláška "Musíš vydělat peníze, aby sis mohl koupit lístek" se ve filmu objeví jen jednou, ale Jake Gyllenhaal trval na tom, že ji nahraje na všech různých scénách v různých stylech, protože věděl, že bude v traileru dobře fungovat.
  • Paparazzi zachytili fotku Jakea Gyllenhaala s pánským drdolem a ta se objevila v časopise People spolu s průzkumem veřejného mínění, který ukázal, že většina Američanů s ní nesouhlasí.
  • V Louově rozhovoru s detektivem po policejní honičce zůstal Jake Gyllenhaal u své postavy a vyzval detektiva Frontieriho v podání Michaela Hyatta. "Při natáčení této scény bylo rozhodně cítit napětí, protože on byl velmi věrný své postavě, jakože do toho, zkus to ze mě dostat."
  • Reklamní poutač na brýle, kolem kterého Lou prochází, připomíná oči doktora T. J. Eckleburga ve Velkém Gatsbym F. Scotta Fitzgeralda; oba příběhy se zabývají myšlenkou amerického snu a jeho vadami.
  • Záběr Loua na monitoru kamery ve studiu, jak sedí u moderátorského pultu, byl návrhem kameramana Roberta Elswita.
  • Postava Jakea Gyllenhaala se detektivům představí jako Lou. Na začátku filmu opraví svého asistenta za to, že mu říká Lou, a řekne: "Je to Louis". S detektivy používá Lou, aby působil uvolněně a přístupně, a Louis se svým asistentem, aby působil autoritativně.
  • Tvůrci se radili s losangeleskou organizací "Stringer" s názvem RMG News, kterou vlastní a provozují Howard Raishbrook, Austin Raishbrook a Marc Raishbrook, kteří se objevili i v původním seriálu společnosti Netflix Shot in the Dark (2017). Dva z bratrů se ve filmu objeví velmi krátce jako kompars poté, co Lou přijede pozdě k požáru.
  • Film, na který se Jake Gyllenhaal dívá v televizi, když rytíři spadne helma, je "Dvorní šašek"(1955) s Danny Kayem.
  • "Spálená částka" je částka, kterou za den utratíte nad rámec rozpočtu, a tu noc, kdy natáčeli scénu v mexické restauraci mezi Louem a Ninou, měli spálenou částku 40 tisíc dolarů, protože dvojice odváděla tak skvělou práci, že prostě pokračovali.
  • První scény ze zpravodajství se natáčely v losangeleských studiích KTLA. "Chtěli nás vyhodit, kdyby se objevila nějaká velká zpráva."
  • Během natáčení Riz Ahmed a Jake Gyllenhaal nespali a přejídali se nezdravým jídlem, aby se lépe vžili do své postavy. Během jedné z těchto celonočních pauz Riz Ahmend představil Jakeovi Angel Delight, klasický britský dezert. Jakeovi tak chutnal, že si ho vyžádal přidat do nabídky cateringu.
  • Kameraman Robert Elswit je kmotrem Jakea Gyllenhaala.
  • Scénárista a režisér Dan Gilroy přišel s nápadem na film poté, co se doslechl o kriminálním reportérovi z 30. let 20. století, který jako první umístil do svého auta "policejní skener", pořizoval fotografie z míst zločinů a nehod a prodával je novinám. "Přišlo mi to jako velmi zajímavý průsečík mezi obchodem a zločinem. Než jsem s tím stačil něco udělat, Joe Pesci natočil film The Public Eye", který tuto konkrétní myšlenku fakticky zabil. Poté se přestěhoval do Los Angeles a dozvěděl se o současných "nočních zlodějích", kteří se stali základem příběhu. Dan věděl, že chce film režírovat, už když ho napsal, a protože to měl být jeho režijní debut, obrátil se s prosbou o pomoc na svého bratra Tonyho. Poslal scénář Tonymu, který si myslel, že Dan chce, aby režíroval on, a Tony se začal zdráhat ho o tom přesvědčovat, protože měl zrovna od natáčení filmu pauzu, ale telefonát Danovi vyjasnil nejasnosti a Tony s radostí podpořil bratrův krok k režii.
  • Vyvrcholení filmu se natáčelo na bulváru Laurel Canyon v údolí San Fernando, jen několik bloků od místa nechvalně proslulé přestřelky mezi dvěma těžce ozbrojenými bankovními lupiči a losangeleskou policií, při níž byli oba lupiči v roce 1997 zabiti.
  • Tony Gilroy navrhl, aby Rick při pronásledování vrahů v SUV upozornil, že Louovo auto je červené, a proto se nehodí k tak těsnému sledování.
  • Po scéně, v níž Lou ukazuje redakci své záběry z Domu hrůzy, režisér vysílání přeruší vysílání reklamou na jídlo Bird's Eye, v níž vystupují vlci. Film navazuje na toto téma dravých zvířat v Louově podání a reklama končí sloganem "Večeře je kompletní", protože příběh o Domě hrůzy je Louovým velkým průlomem do světa štvavé žurnalistiky.
  • Když se Rick setká s Louem na pracovním pohovoru, sedí u stánku v bistru. Stejná restaurace je použita ve filmu "Drive" (2011) jako restaurace, ve které pracuje hrdinova láska.
  • Na několik nocí uzavřeli deset bloků Laurel Blvd, aby zachytili policejní honičku.
  • Rostlina, kterou Lou zalévá ve svém bytě, byla ve scénáři původně pes. Obě měly sloužit pouze k tomu, aby Lou nebyl příliš nesympatický, ale vyměnili je, protože pes stále překážel.
  • Střihač John Gilroy upozorňuje, že postava Louise Blooma (Gyllenhaal) je hlavní postavou bez jakéhokoli příběhu. "Nikdy jsem se nepodílel na ničem, kde by postava přišla odnikud."
  • Při prvním setkání Dana Gilroye s Jakem Gyllenhaalem se herec spisovatele zeptal, jak si tuto postavu představuje. "Vidím ji jako úspěšnou," řekl Dan a Gyllenhaal vyprskl smíchy, protože stoprocentně souhlasil. Oběma se líbil nápad "eliminovat jakoukoli klasickou morální nálepku", která by postavu obvykle definovala.
  • Poznámka Dana Gilroye pro Jakea Gyllenhaala ke scéně, v níž Lou prozradí Nině svůj velký kariérní plán, zněla, že ji má požádat o ruku.
  • Hudební podněty ve filmu představují hudební podněty v Louově hlavě.
  • Ve scéně v restauraci, kde oba střelci jedí, se objevily protichůdné názory technických policejních poradců filmu. Jeden z nich tvrdil, že policisté počkají na posily a pak vstoupí do řady s připravenými brokovnicemi, ale jiný vzpomínal, že když byl pouličním policistou, vstupoval se svým parťákem do podniku a objednával si u pultu, aby si ověřil pravdivost telefonátu. Zvolili druhou možnost, protože to lépe napomáhalo napětí.
  • Režijní debut Dana Gilroye.
  • Riz Ahmed, který hraje Ricka, zřejmě neznal slovo Bed Bath & Beyond a na červené světelné křižovatce ho vyslovuje podivně (39:54). "Někdo ho opravil a každý záběr, který udělal správně, nebyl zdaleka tak dobrý," takže zůstali u prvního záběru.
  • Přestože byl Jake Gyllenhaal nominován na Zlaté glóby, ceny BAFTA, SAG, Critics Choice Awards, Independent Spirit Awards a dokonce i na Saturn Awards, nominaci na Oscara nezískal. Kritici, diváci, významné filmové skupiny a publikace to považovali za velké opomenutí. Je pouze jedním z osmi herců, kterým se to stalo.
  • Motiv kojota se stal natolik silným, že byl zvažován jako alternativní název.
  • Bratři Raishbrookovi (skuteční "smyčcaři", s nimiž Gyllenhaal a Ahmed trénovali při přípravě na film) si zahrají malé cameo, když Louis přijíždí k požáru stavby příliš pozdě na začátku filmu. Jsou to dva poslední, kteří opouštějí scénu. Později natočili a hráli v seriálu společnosti Netflix Shot in the Dark (2017).
  • Částečně vychází z kariéry Arthura "Weegeeho" Felliga, prvního fotoreportéra, který se proslavil tím, že se rychle dostal na místo činu, když naladil policejní rozhlasové vysílání.
  • Film se natáčel 28 nocí.
  • Režisér Dan Gilroy o podnětu k natočení filmu: "Myslím, že do jisté míry jde určitě o obžalobu místních televizních zpráv, ale rád bych to vztáhl na širší okruh v tom smyslu, že tyto záběry sledujeme opravdu všichni. Doufal bych, že to divák třeba posune dál a třeba si řekne: 'Proč se na tyhle obrazy dívám a kolik z nich chci vtělit do svého ducha?'"
  • Dan Gilroy uvažoval o příběhu, který by pomohl vysvětlit, jak se z Lou Blooma stal amorální a poškozený "trosečník", jakým byl ve filmu. Nakonec však celou myšlenku ze scénáře vyškrtl, protože nechtěl Louovu původu věnovat ani mnoho času, ani ho učinit příliš sympatickým.
  • Na roli Ricka se přihlásilo několik herců, ale zatímco většina z nich ho hrála jako pohodového surfaře, který kouří trávu, Danovi se líbilo, že Ahmedův konkurz ho zahrál mnohem smutněji.
  • Aby Jake Gyllenhaal vytvořil Louův vyzáblý vzhled, cvičil až 8 hodin denně a každý den na natáčení běhal nebo jezdil na kole.
  • Jake Gyllenhaal se naučil celý film nazpaměť jako divadelní hru.
  • Jake Gyllenhaal a Riz Ahmed se v Los Angeles připravovali na své role společně se skutečnými "nočními tuláky".
  • Během scény, kdy na sebe Jake Gyllenhaal křičí do zrcadla, se Gyllenhaal do této improvizované scény tak vžil, že se zrcadlo rozbilo a pořezalo mu ruku. Po devatenáctihodinovém pracovním dni ho režisér odvezl do nemocnice, kde mu během čtyřhodinové operace zašili šestačtyřicet stehů, a na plac se vrátil šest hodin po propuštění. To je důvod, proč měl Gyllenhaal ve scéně, kdy říká majiteli vrakoviště své motto, ruku za zády.
  • Jake Gyllenhaal kvůli roli zhubl 20 kilo. Byl to Gyllenhaalův vlastní nápad, protože si Loua představoval jako hladového kojota.