Captain America: Občanská válka

82%

Komentáře a recenze 114

8 634 bodů
4
Winter Soldier pro mě bylo docelá příjemné překvapení. Né že by ten film byl výjimečný, ale působil vážněji. Byl chladnější než Avengers a zkrátka na něj bavilo koukat. Cival War je tomu dost podobný (aby ne když to točili stejní režiséři). Líbilo se mi, že každá akční scéna byla jiná. Vždy v ní byl nějaký element který ji odlišoval od jiné, to však není tak znatelné pokud nad těmi scénami nepřemýšlíte. V Cival War mi ale něco chybělo. Něco nového. Ano je tu Spiderman, který je perfektní. Taky je tu prvně Black Panthe, který není natolik sympatický jako Spidey, ale i tak se na něj dobře kouká. Bezesporu je to kvalitně odvedená práce a logiku všech postav divák chápe. Bohužel pro mě konečný feeling nebyl silný, jak jsem čekal. Chyběla tu nějaká jedna pořádná akční scéna. Scéna která by mě "postavila ze židle", scéna u které bych si řekl "tak tohle bylo hustý". Tvůrci taky promarnili potenciál Velkého Antmana. To mohla být pořádná scéna, ale zde se to.. prostě stane. Je to dobrý film, ale v mých očích nejde o nic dostatečně zajímavého. Postavy se mezi sebou nějak bojují, ale konečnou ránu si vlastně ani zasadit nechtějí. Pouze souboje mezi Ironmanem a Buckym působili zhruba tak nějak správně. Možná by filmu prospělo takových 40 minut navíc. 40 minut, kde by postavy vůči sobě projevily opravdovou zášť. Kdyby ve filmu nějaká postava umřela, taky by to pomohlo. Ukázalo by to divákovi, že teď už opravdu o něco jde. Takhle to na mě působilo směšně. Kromě Ironmana a Buckyho si tam nikdo nechce ublížit. Působí to divně. Vnuceně skoro až. Přesto je na film zábava koukat, i když je to pocitově stejný jako Batman vs Superman - jenže od toho lidi nejspíš čekali víc, proto to má 68%
Tom Hardy
Tom Hardy
8 349 bodů
8
Jako celek by to rozhodně sneslo ještě "větší pád na držku", na druhou stranu je třeba ocenit to, že motivace obou stran dává smysl a twist s minulostí je hodně silné kafe, kdy divák u plátna zatrne, protože ví, že v tuhle chvíli jde vážně do tuhého. Je fajn, že má záporák chytrý plán a potěší nový Spider-Man, kde se povedla úžasná věc - jeho profilace je na hony vzdálená tomu, co jsme v předchozích filmových verzích viděli a přesto neztrácí nic z toho, co dělá Spider-Mana Spider-Manem. A finále konečně někam směruje, nastavuje nové zítřky a není to ubíjející návrat do bodu nula, jako v případě obou dílů Avengers. Asi bych to neoznačil za nejlepší marvelovku (ale přiznám se, že ani nevím, kterému filmu ze série bych tuhle nálepku dal), určitě je ale nejzásadnější a ukazuje, že to může jít i trochu temnějším směrem. Přístě by to snad chtělo jen nějaký osobitější soundtrack.
Matli
Matli
8 300 bodů
8
Marvel je Marvel, o tom žádná, ale ten pravej šmrnc mi tam chyběl. Uvítal bych více akce a méně keců, snad mi to Avengers vynahradí. Připadá mi to jako takový mezidíl mezi velkýma filmama, takovej hodně dobrej pilot k seriálu. Každopádně pro fanoušky je to povinnost, která nezklame. 74%
avenis
avenis
8 220 bodů
8
Takové malé oživení v sále... Když sehraný tým, kde každý umí krýt záda každému, rozdělí názorová bipolarta. A pak, že rozdělená společnost je něco nenormálního. Už neplatí "jeden za všechny, všichni za jednoho", ale "my proti nim". Abych si v tom udělala pořádek. Tým Stark (jsou pro vládní dohled): Iron man, Black Widov, War machine, Vision, Black Panther a Spider-man. Tým Rogers (nejsou pro dohled): Captain America, Winter Soldier, Falcon, Hawkey, Scarlet Witch a Ant-man A když se do sebe pustí, je to mazec s fatálními následky. Já jsem se bavila. :) (25.10.2021)
Riverdon
Riverdon
7 394 bodů
6
Příliš dlouhé, příliš Avengers.
blazma
blazma
4 928 bodů
6
Pro mnoho lidi byl Batman vs. Superman hodně rozporuplný. Pro mě to platí u Captain America. Bohužel, mě tento film nebavil a neposadil na zadek jako Winter Soldier. Da se pochválit, ze vám to rychle uteče. Nic méně mě vůbec nebavil celkově konverzace, které byli nesmírně nudné. Dopředu jste věděli co kdo v tu chvíli asi řekne, jak se kdo zachová. Zkratka, jsem vždycky jen cekal na to až se tam začnou mezi sebou prát a aspoň na chvilku přestanou mluvit. Nevětší nesmysl, byli velké nápisy přes celou obrazovku s názvy mest kam se všude vydali. To jako vážně? Záporák, sice mel dobrou myšlenku, nic méně to byla jen mala muška, která jen přeletěla před kamerou. Velké zklamaní v podobě Vision. Paul Bettany je pro mě opravdu skvělý herec a cekal jsem ze dostane daleko vice prostoru. Bohužel, to už u filmu s mnoha hlavními rolemi bývá. Pokud tedy nejste zvědaví co představí Black panther nebo novy Spider-man budete zklamaní, jelikož ostatní Superhrdinové, dostávají prostor jen při rvačkách. Na druhou stranu výše zmíněni novy hrdinové se ukázali s velkou polní. Bohužel, rvačky ve kterých se sice mlátí, ale nikdo nikomu ve skutečnosti nechce ublížit je až moc klišé. Moc emoci až do posledních 15 minut filmu jsem tam neviděl, což mě trosku zklamalo. Sice dokážete pochopit, proč se který hrdina postaví na jednu či druhou stranu. I presto mi důvody některých charakteru moc neseděli a byli rozděleni do těchto dvou tymu, jen aby to ve filmu nakonec vypadalo dobře. Za mě tedy nejlepší herecké představeni předvedl Paul Rudd, který mě dostal už i při své solovce v podobě Ant-mana a samozřejmě Chadwick Boseman jako Black Panther naprosto top, Spider-man v roli Toma Hollanda nakonec takový propadák jak jsem si myslel po ukázáni spidyho v trailerech, naopak, byl opravdu dobrý. Humor a vtípky byli opravdu super a trefné. Sečteno podtrženo si pro mě velice rozporuplný film, vydobyl aspoň tři hvězdy, kde ale té čtvrté hodně slape na paty. Možná po dalším shlédnutí nakonec i k té čtvrté hvězdě svolím, nic méně po prvním dojmu pouze tři.
Floridsky
4 376 bodů
4
AVENGERS: OBČANSKÁ VÁLKA. Tenhle film bych rozdělil na dvě poloviny. První část je výborný thriller se skvělou akcí v Bournově stylu, kdy se dozvíme pár zajímavých informací o životě WS i Tonyho Starka. Kdyby se v takovém duchu nesl celý film, vysloužil by si minimálně 70%, protože začátek v Lagosu mě moc nenadchl a sem tam se objevila nudnější chvilka. Jenže pak přijde ta horší část, kdy se jen všichni nudně, nezajímavě a především zbytečně melou dohromady a nejzajímavější scéna pak je ta, kdy Daniel Brühl coby Baron Zemo (jeden z nejlepších záporáků MCu) vysvětlí své činy. Celkově je to takovej rádoby mix předešlých MCU filmů a Spider-Mana. K tomu tu máme navíc ještě Black Panthera a Ant-Mana. Nejpodivnější je, že všichni jsou stejně silní. Nezapomínejme na chatrný scénář a podivné chování hlavních hrdinů. Humor je jen další z věcí, která film kazí, protože dost snižuje tu vážnější notu příběhu, o kterou se tu pokouší. Tady plavu proti proudu a nechápu, jak mohou ostatní tento film tak vychvalovat.
Petrson
Petrson
4 166 bodů
6
Tak já už jsem z toho osobně unaven, i kdyby tam přidali dědu Simpsona. Vše stejné, dokola se opakující. Navíc Ant Man jako Giant Man, to už nedává smysl, ale třeba je to jeho komiksová vlastnost. A docela dobře si pamatuji reklamu na poštovní službu:). Ty procenta dávám vyšší jen kvůli tomu, že to paradoxně patří mezi lepší Avangers, neboť se ukazují alespoň stinné stránky hrdinů, i když všichni jsou neporazitelní a všechny souboje tím pádem nesmyslné. Šašek Sipder Man má být Deadpool? (Neviděl jsem kromě traileru, ale přijde mi to tak).
  • jakýsi scénář
  • dokola, doblba
leafroller
leafroller
3 023 bodů
8.5
Připadal jsem si jak v nějaké Lego počítačové hře, kde si odemykáte postavy a nakonec tam jsou opravdu všechny. Vtip je v tom, že nedokážu říct, jestli je to dobře nebo špatně. Co se týká děje, tak motivace postav a zápletka sama o sobě je dosti pochybná a vychází z pro mě amerického pohledu na věc. Zachránili jste svět a miliardy lidí, ale nám stejně vadí že umřel nějaký negr a tak to budeme donekonečna řešit. Navíc si myslím, že kdybych neznal předchozí díly, tak bych půlku filmu hodně plaval, což dělá z filmu nějaký další díl seriálu a já opět nevím, jestli je to dobře nebo špatně. Jinak ano, je to úchvatná podívaná, při které jsem ani na sekundu nepomyslel na ovladač, což je u tak dlouhého filmu jistě polehčující okolnost. Navíc se mi líbilo, že Spiderman byl fakt teenager a nebyl to ufňukánek, jako v "jeho" filmech. Celkové hodnocení tedy bude samozřejmě příznivé, ale o ždímání značky do sucha tu jednoznačně jde a já opět nevím, jestli je to dobře nebo špatně.
jarv
jarv
2 949 bodů
8.5
V tomto snímku je tolik hrdinů, že jej prostě nelze označit jako samostatný film. Název nese Captainovu přezdívku a dává mu právě kvůli tomu nejvíce prostoru, ale čistě jeho příběh to není. Dá se říci, že skrz něho se děj z největší části odvypráví. Jinak dostávají největší úlohu (kromě Captaina) Iron Man a Winter Soldier. Zbytek postav je vedlejších, přesto jsou tací, kterým se věnuje více - Black Widow, Falcon, Black Panther, Baron Zemo, Scarlet Witch a dejme tomu Vision. Spider-Man se nachází těsně na pomezí, kdy sice má několik osobnějších scének, ale figuruje pouze v pár částech. Ostatní postavy (War Machine, Hawkeye, Ant-Man, Sharon Carter, Thaddeus Ross, Crossbones či Everett Ross) jsou spíše doplňky, z nichž někteří mají to štěstí, že je jejich role alespoň klíčovější. Co se však musí nechat, každý dostane možnost něco pěkného provést. Akce opět hodně fyzická stejně jako minule, ale díky velkému počtu figur mnohem využitelnější, nápaditější a komičtější. Děj možná nejsilnější ze všech dílů, přilepšovalo to tvrdé finále.
  • přítomnost téměř všech členů Avengers
  • každá postava dostává nějaký prostor
  • komická a nápaditá občanská válka