56%

Komentáře a recenze 38

voleman
voleman
927 bodů
5.5
Rudý kapitán je na naše poměry řemeslně zručně natočený snímek, který potěší kamerou, výpravou i špinavou dobovou atmosférou, která z filmu přímo čiší. To je ovšem tak všechno co se mi na rudém kapitánovi líbilo. Příběh byl pro mě celkem zmatečný a ve výsledku na téměř dvouhodinový film i zbytečně roztahovaný a nezajímavý. Herci sice hráli dobře, ale předabování Polských a Slovenských herců do češtiny se vyloženě nepovedlo a působí jako pěst na oko. Kaiser, který je na všech plakátech prezentován jako jedna z hlavních postav, se ve filmu mihne zhruba na deset minut, nicméně role mu sedla. Rudý kapitán se mi tedy zdá jako po technické stránce zručně udělaný film, jehož příběh by se ale podle mě lépe hodil jen do nějakého kratšího TV filmu. 55%
martin-kubista
martin-kubista
799 bodů
7.5
Na česko/slovensko/polské poměry si myslím dobře odvedená práce. Filmařsky si myslím dobře povedená. Rudého kapitána jsem nečetl, ale četl jsem jiné dvě detektivky D. Dána a postavy vyšetřovatelů celkem odpovídají mé představě (i když krase jsem si představoval ještě o něco mladšího, ani nevím proč). Není to uplně klasická detektivka jako Moucha a Mucholapka,ale spíš takové špionážní akční drama. O. Kaiser svoji roli zahrál myslím více než dobře, postava M. Suchánka byla taková "zvláštní" a její motivi nebyly uplně zřejmé. Ale i přes drobné zmatky ve scénáři jsem bavil a snímek bych doporučil fanouškům žánru i ostatním.
  • filmařské zpracování
  • věrnost postav vyšetřovatelů předloze
  • Rudý kapitán
  • komplikovaný děj
  • nejasná motivace některých postav
Pája DJ
Pája DJ
681 bodů
7.5
Velmi zajímavý filmový pokus s velmi těžkým tématem zatíženým svoji specifickou dobou. Skvělé herecké výkony, skvělá kamera. Je vidět, že si dal celý tým s filmem práci, aby ho vhodně dobově zasadil. Někdy je těžké ve filmu se zorientovat a pro dámy je někdy též lepší odvrátit oči od velkého plátna :o)
Judinka
Judinka
627 bodů
7
Přestože je film skvěle natočen a je na něm velmi jasné, že si s ním dal celý štáb velkou práci, samotné téma mě nijak více nezaujalo a špatně jsem se v něm orientovala. V každém případě skvělá filmová práce.
Kick077
Kick077
596 bodů
6.5
Rudý kapitán je opravdu zvláštní film, který se dá vnímat různě. Několik poměrně nechutných scén z něj dělá film spíš pro silnější povahy. Práce kamery a zvuk dohromady dost dobře doplňovali příběh a téma celého filmu. Film trochu postrádal nějakou větší systematičnost v příběhu, spoustu postav, rychlý střih, není nic lehkého se v tom všem vyznat. Minimálně na poprvé. Na konci vlastně ani nebylo zřejmé, jestli Krauz došel k nějakému přesnějšímu závěru, než že kolem smrti muže s hřebíkem v hlavě byly různé podivné okolnosti. Nevím, jestli to byl záměr, aby film vyjádřil bezmocnost nebo nezjistitelnost některých starších událostí porevolučními vyšetřovateli, nebo jestli to bylo prostě nedotažené. Jisté je, že něco tomu prostě chybělo. Také mě trochu překvapilo, jak malý prostor dostal O. Kaiser, který měl mít hlavní roli, ale ve výsledku se ve filmu objevil na pár minut až v konečné fázi. Celkově nemůžu říct, že by mi film přišel nějak špatný, ovšem ani se nedá říct, že by mě nějak výrazně uchvátil. Nesporné ale je, že minimálně kvůli rozšíření obzorů pro ty, co třeba nezažili dobu zachycenou i popisovanou ve filmu, je dobré se na film podívat.
Socna
471 bodů
6
Včera viděno v předpremiéře v premiere cinemas, ze začátku zmatky kdy jsme nebyli vpuštěni do sálu z důvodu absence guest listu od kinoboxu. Nakonec nás vpustili všechny i bez něj. Přesto kinoboxu děkuji za možnost film vidět. Není to uplně špatné, ale bohužel ve chvílích kdy dojde na akčnější schéma je vidět, že tohle ne uplně v našich končinách zvládáme. Držet se tvůrci čistě detektivní linie s rozplétáním spletitého bludiště konspirace a špionáže bylo by asi lépe. Tradiční problém trefit se hercům do úst s jiným hlasem, děj se odehrává v Bratislavě přesto všichni mluví česky až na jednu postavu. Neviděl bych problém v namíchání jazyků už jenom z toho důvodu v jaké době se film odehrává. Palec nahoru za úvodní titulky a palec dolů děvčeti v řadě za mnou, které místo aby sledovalo film se neustále svého chlapce ptalo kdo je kdo a co dělá.
Liki12
446 bodů
6
Výborné
sisisi
sisisi
441 bodů
5
Zajímavý děj, ale film mi přišel bez zakončení.
cirkusačka
cirkusačka
388 bodů
6.5
Od filmu jsem jistě vzhledem k jeho propagaci očekávala více, Oldřich Kaiser si střihl jen malou roli, volba hlavního hereckého představitele mi vůbec nesedla... a takzvaný konec nekonec také nepřispěl výrazně pozitivnímu ohodnocení tohoto filmu z mé strany
Ghost Dog
317 bodů
7