Komentáře a recenze 58

6
Hezky se na to dívá. Nejsem fanoušek Levitta, takže by se mohl klidně přerazit a se mnou by to nehlo. Vizuál moc pěkný. I příběh. Highlight je chození sem a tam na laně mezi Dvojčaty.
Krakonoš
Krakonoš
5 586 bodů
8
Francouz Philippe Petit se stal známých díky tomu, že v roce 1974 přešel po laně několikrát tam a zase zpátky mezi rozestavěnými věžemi World Trade Center v New Yorku. Film režíroval oblíbený a úspěšný Robert Zemeckis. Je to i můj oblíbenec a proto jsem byl zvědavý na jeho nový počin. Film je rozdělen do tři částí...první část je taková menší představovačka samotného Petita a později i jeho kompliců za cestou k jeho snu. Druhá část je shromažďování informací a plánů jak to vůbec celé provést. No a ta třetí a nejlepší, je samotný přelez mezi dvojčaty. Film jsem viděl na velkém plátně ve 3D a místy to bylo strhující až nezapomenutelné. Triky byly skvělé a ke konci nemám sebemenší výtku. Celý film působí až hravým dojmem a je velice zajímavým stylem natočen a proto to celé krásně ubíhá. Dostal jsem chuť kouknout i na oscarový dokument o tomto pánovi z roku 2008. Když to celé shrnu, jde zcela jistě o nadprůměrný snímek. 80%.
petra-satkova
4 740 bodů
8
Hodně intenzivní zážitek, přesně ten Zemeckis, kterého mám ráda. Obrovská dynamika každé scény dokáže diváka dokonale strhnout. Vizuálně úžasné, při jakémkoliv závanu větru mi doslova tuhla krev v žilách. Ne každému může vyhovovat způsob vyprávění, který hodně připomíná klasický dokumentární film, přesto věřím, že většina si film užije. Joseph Gordon-Levitt si střihl parádní roli. Muž na laně je film určený pro velké plátno, nechybí mu intenzita, hloubka, úchvatné momenty a ve výsledku také silné emoce. Schválně, koho z Vás u poslední věty a u posledního záběru nemrazilo?
sQelle
sQelle
2 814 bodů
6
Možná až moc natahované a časem ztrácí napětí. Jen těžko soudit jestli mluvím o filmu nebo o laně mezi dvojčaty.
Ombak_Penari
2 764 bodů
9
Svým způsobem opět malá revoluce v 3D, protože poprvé jsem měl dokonalý pocit akrofobie při sledování filmu. Polovinu stopáže jsem strávil nepříjemným škubáním při pohledu na střechy obchodního centra a obrovskou hlubinu všude okolo. A to prosím jen při scénách, kdy hrdinové teprve instalovali lana k přechodu, o samotném procházení se Phillipa Petita po laně sem a tam už vůbec nemluvím. Hodně zajímavá věc tohle zažít na sedačce v Imaxu. Jinak snímek samotný ani na vteřinu neztrácel na zajímavosti a všechny jeho části od líčení začátků v ulicích umělecké Paříže, přes plánování a přípravu akce až po samotné finále na laně, byly zajímavé a nenudili ani na vteřinu. Zvolený styl, kdy je hlavní hrdina sám sobě vypravěčem se mi také velmi zamlouval, herecké výkony rovněž bez vady. Joseph Gordon-Levitt je v hlavní roli skvělý, nicméně oscarová role to určitě není. Snímek možná není v některém směru vysloveně tak strhující, aby si ho kvůli tomu člověk pouštěl zas a znova, ale také na něm těžko hledat vady a to, jak Zemeckis dokázal naložit s v podstatě celkem strohým příběhem kluka, co se prošel po laně mezi mrakodrapy, je jednoznačně na pochvalu.
Edward
Edward
2 487 bodů
10
10/10
fido68
fido68
1 453 bodů
8
Se člověk dozví zase něco nového,dobře udělaný,spokojenost.
salisbury
salisbury
1 101 bodů
9.5
Philippe Petit a jeho životopisný příběh o přípravách a následném plnění snové vize, ohledně přechodu po nataženém lanoví mezi mrakodrapovými dvojčaty města New York, mě připoutal nedýchaje do sedačky. Zemeckis krásně rozvyprávěl příběh do vrcholící finální hloubkodrásající efektní podívané, kdy v Imaxu se tajil dech a já držeje madel doufal, že mě nesebere z vrcholu budovy poryv větru. Přes 400 metrů výšky je přeci jen dost na to, aby si člověk při pádu mohl přečíst i pár stránek své oblíbené knížky. Joseph Gordon-Levitt krásně vrazil francouzštinu do své rodné angličtiny a naplnil svou roli nervy drásající odhodlaností. Krásný film se závěrečnou scénou, která je naprosto famózní.
brcolka
brcolka
1 045 bodů
9
Musím říct že kdybych si kousal nehty tak je mám až na kost okousané. A kdybych uměl na dvě hodiny zadržet dech tak jsem nedýchal. Zejména pasáž kdy už byl Petit s kumpány na věžích je dech beroucí. Líbí se mi styl cirkusového vyprávění a vůbec vždy mě baví příběhy podle skutečnosti. A navíc člověk s jasnou vizí nakonec zvítězí ve svém snažení. Super
tedoun
tedoun
923 bodů