62%

Komentáře a recenze 57

blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
6
Učitelé dějepisu. Abych se přiznal, vůbec se mi do toho nechtělo, ale kurva, dal bych si říct od rodáka z Trucnova, moje prdel by poznala středověk, jeho spíchlé oko musí mít sexy jizvu. Nesnáším filmy se středověkou tématikou, což zapříčinilo samotné Game of Bones, kdy mě ta přehypenost už otrkávala ne jeden ušní bubínek, a neskonalou nudou. Na dějepisu jsem při českých dějinách, dával asi stejně tolik pozoru jako při fotbalovém utkání, a jestli z několika neřestí Jana Lucemburka bylo šoustat na popravišti paní É Přemyslovnu, aby z toho byl maximálně potrat Zimkund, mi opravdu hlava nebere. A třeba se pletu, takovým cypovinám hovno rozumím. Stačí mi vědět, že ten kdo se tiskne na sto koruně je sám Carl IV. taktéž známý jako nejlepší středověký rapper široko daleko, Alchemist Dre nebo 50 šilinků mu nesahaj ani po kotníky. K filmu nemám asi co vytknout, samotnou historii Jana Žižky neznám, bo nejsem velký čtenář, a ani ten íqvéonanista. Jako česky blockbuster s typickým rysem hollywoodských klišé melodramat a rodinných či vztahových hovnot, celkem v pohodě. Při pročítání odpadních komentářů mě dostala pasáž, proč Žižku hraje amík. Hele, tak to máš celkem buřta, protože really, v Braveheart postava Mela Gibsona byla skot, přitom herec je z New Yorku, a můžeme být rádi, že Žižku zase nehraje černoch. Pro fanoušky Dana Vávry a Kingdom Come povinná četba. POV: 6.7.1415 v Kostnici; Jan Hus:
Hroty Algernona
Hroty Algernona
3 341 bodů
6
Jako původ Jana Žižky to funguje docela slušně, člověk spatří, jak se přímo před jeho očima tento vojevůdce zformuje. Má to pár silných momentů a scén. Čert klidně vem, že až na jedno střetnutí využívající taktiku a strategii to nenabizí moc zajímavé potičky, jelikož jsou zběsile natočeny a sestřííhány. Nemusí to být o bojích. Jenže ono to ničeho jiného zas tolik nenabízí. Většina postav je plochá a nezajímavá, je tu až příliš vedlejších postaviček a ani jedna se vám pořádně nezaryje pod kůži. Ikdyž chápeme motivace postav, tak se každou chvíli mění jejich cíle a nakonci se tu vytáhne, až moc zbytečných obratů v ději. Trošku to neví, jestli to chce být širší popsání situace u nás a nebo původ Žižky a kvůli tomu ani jedna linka nešlape na 100%. Avšak člověk opravdu chápe bídný stav země, který křičí z každého záběrů, člověk opravdu nemá rád ty dobře vybudované záporáky a člověk se tak nějak baví. Chtělo to víc utáhnout scénář, film se totiž táhne a tak některé postavy a momenty vystřihnout nebo sloučit do jedné scény nebo postavy by určitě zásadně pomohlo. První půlka dost zábavná a druhá je víceméně pobýhání po lese. To že nejlepší boj je v polovině a né nakonci také moc nepomáhá, zvlášť když to finále je proti tomu vyloženě nuda a ke konci i lehce cringe. Ale za toho Žižku a Kateřinu tomu dám myslím si, že velkorysých 6/10. Jsem určitě rád, že takové filmy tu vznikají a byl bych rád abych jich bylo více a tak film doporučuji vidět. Cením Jákla, že se snaží posouvat limity, ale jako filmař mi tolik nesedí. Avšak kde jinde uvidíte zahraniční herecké velikány vraždit naše české herce? Více ZDE!
sQelle
sQelle
2 814 bodů
6
Nejsem asi dostatečně velký fanoušek historie, abych dokázal uznat, že zubatý meč je blbost, že Benny Cristo je i na Kumána trošku moc, ale naštěstí mi jsou tyhle skutečnosti úplně jedno. Film nestaví si na tom nezakládá a chce zkrátka světu ukázat momenty největší slávy naší země a hlavně největší úpadek, který po vládě Karla IV. nastává. Nic převratného, ale většině Netflixovek to natrhává zadnici palcátem a to i přes to, že je to desetkrát lacinější, než rádoby bijáky z jejich produkce.
2 487 bodů
6
6/10
Krupe
Krupe
2 280 bodů
8
Petrovi Jáklovi se podařilo natočit film, kdy v kině panovalo divácké hrobové ticho, jaké jsem snad nezažil. Popcorn a cola se odnášeli po projekci domů a poďobaní nerdi dvě hodiny nešáhli na své founy. Také se mu povedlo vyvraždit současnou českou hereckou generaci, takže letos silvestr opět s Menšíkem. Ale také se mu podařil natočit na naše poměry film se skvělou středověkou ponurou atmosférou, výbornou hudbou a v nepslední řadě řezničinou. To, že se kritici drbou na hlavách a historici v noci přetáčejí na postelích mi vůbec nevadí. Posledních 20 vteřin filmu pecka. Za mě osobně spokojenost. Snad si to na sebe vydělá, přál bych mu to.
Temný Pán ze Sithu
Temný Pán ze Sithu
2 271 bodů
5
Začnu negativy.Historicky velmi nepřesné,a to mi celkem vadí,na to že Jakl měl k dispozici spousty historiků.pak jen 3 akční scény?čekal sem víc.Cristovao,totální idiot nehodící se do filmu.a určitě by stálo za to zmapovat jiné období života Žižky,a konečně nechápu co na tom stalo půl miliardy,asi vysoké platy zahraničním hercům. Jako pozitiva vidím, skvělé herecké výkony zahraničních herců,výborná kamera, krásná česká krajina se nezapře a největší pozitivum vidím,že když už se ukázal český herec do 2 minut ho zabili,což bylo fajn
Hare77
Hare77
2 051 bodů
5.5
Pokud máte rádi masakr, bitky, pak chvilku válčení a pak nějakou useknutou hlavu, hurá do kina, protože herci hrají dobře a umírají rychle. Každopádně to vypadá jako film o muži, co chce zabíjet a všichni pak zabíjejí pro svobodu. Paradox? Určitě.
Bordoshut
1 647 bodů
8
8/10 – "Na český film něco neuvěřitelného." Jan Žižka byl vedle Peeleho třetího režisérského blockbusteru Nope, a pochopitelně druhého Avatara, můj nejočekávanější snímek tohoto roku. Bohužel jsem se nedostal do kina jako jeden z prvních, jak jsem si několik měsíců živě představoval, nýbrž jsem ho zhlédl až 6 dnů po premiéře, když už k němu své řekly stovky recenzentů a každý tak nějak ví, jak na tom nejdražší český film v historii je. A jaké to bylo? No, do nejoblíbenějších filmů si ho pravděpodobně nezařadím, ale hlavní je, že nejde o žádnou tragédii, jak se nás týdny před premiérou snažili na základě několika záběrů přesvědčit mrduchtiví historikové svými rozsáhlými vášnivými disputacemi o zbraních, zbroji, hygieně a válečném umění na počátku 14. století. Statečné srdce jsem dosud neviděl, takže nemůžu porovnat, ale očividnou skutečností je, že Žižka není žádným českým Královstvím nebeským. I přes obstojnou výpravu, která si v ničem nezadá s průměrným americkým akčňákem, je příběh spíše komorní a ambicemi se drží při zemi. Nesledujeme tu spolu zápolit stovky, ba tisíce žoldnéřů, nýbrž jen desítky, což ale v rámci vyprávěného příběhu bohatě stačí. Epická podívaná to skutečně je. Jediné, co ji kazí, je všudypřítomná uspěchanost. Ta se projevuje jak v unáhlených střizích, které nenávratně zdeformovaly atmosféru ve většině potyček, tak v kvapných záběrech z kamery, které jsou často pompézní a mají potenciál být divákem procítěné, nicméně kamera vždycky po scéně jenom spěšně přejede a než to divák stačí procítit, následuje střih. Přijde mi, že Petru Jáklovi zatím chybí režisérský odstup a nadhled, pročež nemůže natočit film, který se jednou stane kultovní klasikou. A ačkoli mě to hluboce mrzí, musím konstatovat, že tenhle Jan Žižka se na rozdíl od toho Vávrova kultovní klasikou nikdy nestane. Bude se na něj vzpomínat spíše jako na prvního průkopníka americké kinematografie v Čechách a na něm budou možná jednou učitelé na FAMU ukazovat chyby, kterých se mají mladí studenti filmu vyvarovat. Za mě povedené, ovšem nikoli dokonalé. Přesto si Jan Žižka rozhodně zaslouží vaši pozornost. Zvlášť pokud jste fanoušek moderního filmu. Říká se, že voliči KSČM vždycky přijdou k volbám. Je to bohužel pravda. A stejně tak fanoušci Ordinace v růžové zahradě si ten kanál v TV vždycky naladí. Jestli chcete... pardon, jestli chceme změnu, musíme ukázat, že je o ni zájem. Proto musíme jít do kina. Nemístná poznámka: "Jak mně pije krev tohle video... Who asked?"
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
6
Inspirováno skutečnými událostmi. Učebnicí dějepisu film Petra Jákla jednoznačně není. Jan Žižka je českým velkofilmem se zahraničními herci a nutnou dávkou filmařské licence. Optikou zahraničního filmu se sice pořád jedná o nízkorozpočtovou záležitost, nicméně v naší malé zemičce jde doposud o nejdražší filmový rozpočet. Akce mohla být přehlednější, scénář lepší, stopáž lépe využitá, a tak dále a tak dále. To co zahraniční divák nemá šanci ocenit, si Čecháček náležitě vychutná. Konec konců jsem vděčný, že v českých kulisách vznikl film, který se alespoň vzdáleně přiblížil Hollywoodu.