88%

Komentáře a recenze 79

Temný Pán ze Sithu
Temný Pán ze Sithu
2 271 bodů
6
Ano fandy původního top gunu to musela být fantastická podívaná.Proe který původní top gunu opravdu nemusí (sponzoring armády USa je tu opravdu vidět,propagace vstupu do armády jalový scénář atd) i tak nemusím nového Mavericka,scénář skoro stejný jako v prvním díle,spousta srdceryvných odkazů na původní top gun,a už jen nápad že 30 let staré stroje,porazí nejmodernější stíhačky?!ale no tak,to je po všech stránkách absolutně nemožné.a za mě,málo záběru z kokpitu,stíhaček atd.na druhou stranu když už se do kokpitu podíváme je to pastva pro oči
Kuca25
2 132 bodů
8
Vzhledem k tomu, že jsem ještě nebyl ani na světě, když Top Gun vyšel, tak pro něho nemám takovou slabost, jako starší ročníky. Co se, však týče druhého dílu, tak ten byl pro mě o poznání lepší. Nejzásadnější změnou jsou asi bojové scény a záběry ze stíhaček, což je samozřejmě dané dobou. V prvním Top Gunu, jsem však ani pořádně nechápal zadání misí a celkově to bylo takové neucelené. Tady je jasně dané co je potřeba a kolem toho se točí celý příběh. Herci jsou dobře namíchaný a i přesto, že na mě nedýchne závan nostalgie, z dříve zmíněných důvodů, tak se stále dokážu perfektně bavit. Na 5 hvězdiček to není, ale filmu se nedá skoro nic vyčíst. Celou dobu tu vidím hlavně pozitiva, ale asi je to kvůli srovnání s první dílem. Kdyby žádný film předtím nebyl, kritiky by byli míň příznivé.
aquiver
aquiver
2 111 bodů
2
Stupidní klišé, patriotismus, propaganda, reklama na vstup do americké armády, kýčovitá plakátová romance, laciné proklamace a patos. Realističnost ve snímku je úplně mimo. Tupý šablonovitý film, říkající, že válka a armáda jsou jen cool zábava, zejména na území cizího státu, víceméně dokazující, v jak povrchní době žijeme. Není divu, scénáristé mají na svědomí poslední díly Transformers a Mission: Impossible, a chytré je to asi stejně... zkrátka jen další americký Den nezávislosti...
Dafson
Dafson
1 999 bodů
10
Cruise nezklamal, tohle je skvěle odvedena práce. První Top Gun můžeme označit za kultovní a Maverick tak zahraje i na nostalgickou notu.
65David21
65David21
1 909 bodů
9
Top gun: Maverick je mega akční nářez, který má skvělé zpracování a je neuvěřitelně dobře natočen. I samotný příběh a scénář je dobrý a nezaostává za již zmíněnou akcí. Maverick má vynikající tempo a tah na branku - velmi svižné, ale neuspěchané. Když do toho započítáte filmovou hereckou akční ikonu a legendu, tak z toho vzniká jedno z nejlepších děl za poslední roky a i vůbec. 90%
Bordoshut
1 647 bodů
10
9/10 – Doporučuji vidět v kině. Na plátně je to vskutku zážitek, nikdo by si to neměl nechat ujít. Všechny ty stíhačkové sekvence, záběry na kokpity, střelba, ... mají neuvěřitelnou energii a člověka úplně zarazí do sedačky, že pak jenom sedí s pusou dokořán a vyvalenýma očima zírá na tu parádu. Na druhou stranu jsem si tentokrát zachoval jistou míru střízlivé objektivity a své hodnocení nepřepálil. Je třeba se odprostit od velkolepého kinozážitku nasáklého nostalgií a přiznat si, že je to vlastně jenom nadprůměrný akčňák. Na rovinu přiznávám, že to místy bylo trochu natahované a předvídatelné. U této drobné výtky již ovšem moje objektivita končí, jinak jsem na tom zkrátka žádnou chybu nenašel a oslovilo mě to, proto i přes počáteční cavyky dávám plný počet hvězd. Všechny nedostatky bych nastokrát odpustil už jen kvůli úchvatným záběrům stíhaček za letu. Něco takového jsem teda jaktěživ neviděl. Respekt Claudiu Mirandovi. – Hele nepřijde vám, že na člověka, který o sobě tvrdí, že kameru obyčejně nevnímá, ji chválím nějak moc často? K hudbě: dokonale doplňovala akci, další důvod dát tomu plný počet hvězd. Celkově si z kina odnáším super zážitek. Stálo to za to. Ale že by to byl 12. nejlepší film? Kdo ví. Verdikt: "Normálně Cruise nemusím, ale tady mě fakt dostal. Je to srdcař!"
Duffman97
Duffman97
1 618 bodů
10
První Top Gun patřil ve své době ke špičce tehdejšího mainestreamu. Měli jsme tam nafoukaného floutka Mavericka, love story a nějaké ty akční sekvence. Totéž máme i zde jako přes kopírák.............je tady ovšem jedno velké ALE. Zatímco v prvním filmu je to tlačené na sílu, zde to působí mnohem uvěřitelněji a lépe. Mnohem lépe. Mezi postavami je dobrá chemie a věřím že každý si vybere nějakého favorita. Mě bavila postava Roostera, což je syn Goose z prvního Top Gunu. Jeho scény s Maverickem patří k nejlepším z filmu. Totéž platí i o akci, která je špičková. Musím pochválit i práci režiséra Josepha Kosinskiho, který má cit pro takový film. Přesně ví kdy diváka pobavit, kdy ho má napnout a kdy ho dojmout. Na což navážu s jedním opravdu silným cameem. V závěru chci říct že Tom Cruise je poslední akční hrdina.
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
8
V dnešní CGI nadužívané době je nádhera, jednou za čas, zajít do kina na poctivý americký blockbuster, který využívá osvědčených hollywoodských technik, ale využívá je s nesmírnou poctivostí. Dějová struktura kopírující první díl není na škodu, příběh je lehce vylepšen a aktualizován o současná témata. Téměř všechno je lepší (vůči prvnímu filmu). Letecké záběry jsou fenomenální, hudba výborná, kamera nadmíru přehledná a k tomu Kosinskiho režie vypiplaná do detailu. Když si k tomu člověk domyslí herce, nad jejichž výkony se tají dech, s Tomem Cruisem v čele, tak se jedná o dokonalé pateticky americké hovínko s patriotismem k tomu. Škoda toho až moc předvídatelného závěru... 8,5/10
lukas
lukas
1 523 bodů
7.5
Maverick je filmem nostalgickým, stoprocentně americkým, jdoucím naproti divákovi. Jako kdyby vás někdo zabalil do americké vlajky, položil vás na pláž, dal vám do ruky lahváče a pustil čtyřmi dekádami prověřenou populární hudbu. A vy si to budete užívat.
Pedro24
Pedro24
1 504 bodů
8
2. Top gun je skvělý sekvel v tom, že je o tolik lepší než 1. Díl a v tom jak naplno využívá existenci staré klasiky z osmdesátek, téměř všude je nostalgie. Pro tu generaci, která vyrůstala na starém Top gunu nebo ho zkrátka milují už od mladých let, je to jasných 5🎖, ale pro ty (já), co ho viděli den před zhlédnutím tohohle, je to skvělý film s dobrými herci a scénářem, ale prostě vás to nejspíš tak neskutečně neokouzlí, zavzpomínáte si na včerejšek:), samozřejmě to je myšleno tak, že i když nejste úplně ten největší fanoušek 1. Dílu, tak je možné že vám i tak nějaká ta slzička ukápne, protože to, jak to pracuje s těma vzpomínkama, je senzační a zaslouží si to obdiv.