Rick a Morty

89%

Komentáře a recenze 25

Bordoshut
1 647 bodů
8
7/10 – Rick a Morty je pro mě velmi těžko ohodnotitelný seriál kvůli propastným rozdílům mezi sériemi. Je mi jasné, že na tohle má každý vlastní názor (daný vkusem atp.), ale důvod, proč já jsem si seriál na začátku zamiloval a co mě na něm ihned oslovilo, byla rodina. A teď se vážně nesnažím o nějakou trapnou reinkarnaci starého memu s Vin Dieselem. Respektive klidně bych ho sem dal, kdyby mě nějaký napadl. Ale bohužel, studnice nápadů zeje prázdnou jako Rickův záchod po epizodě S04E02. Zpět ovšem k tématu. Chci říct, že mě nejvíce bavilo sledovat konfrontace jednotlivých členů rodinky Smithových a poslouchat dialogy z nich plynoucí. Zaháčkoval mě právě vývoj postav: geniálního dědy Ricka, průměrného puberťáka Mortyho, vymleté pipky Summer, notorického podpantofláka Jerryho a hlavy rodiny, jediné jakž takž normální Beth. Kouzlo seriálu Rick a Morty pro mě osobně nikdy nespočívalo ve švihnutých dobrodružstvích, fyzikálních hrátkách ani vesmírných paradoxech. To všechno tvořilo je pomyslnou omáčku k jádru seriálu, které pro mě představoval svérázný humor a obyčejná rodinka, které se dějí neobyčejné věci, jelikož děda bydlící v garáži není jen nějaký senilní všeználek na obtíž, ale skutečně nejchytřejší bytost v galaxii. Proto jsem si tak oblíbil první dvě řady. Protože se soustředily primárně na tuto obyčejnou rodinku a její postupnou konfrontaci s vesmírem. Jejich vzájemné vztahy přitom byly vždy hlavním hybatelem děje. I třetí sérii jsem si náramně užil, hlavní zlom přišel až se 4. řadou. Zde se tvůrci odtrhli od původního pojetí a více než na rodinku Smithových se soustředili na Rickova dobrodružství s Mortym ve snaze vytvořit co nejkomplikovanější scénář, co nejvíce překombinované epizody na hranici bizarnosti, ale také dopřát divákům obyčejné jednohubky z Rick and Morty světa. Nutno konstatovat, že kvalita a zábavnost takových dílů byla mírně řečeno kolísavá, ale našly se i velice zábavné jednohubky, jako třeba The Old Man and the Seat, která je prostě úžasná. Zdálo se však, že seriálu dochází dech a co velmi chybělo, byla nějaká linka v pozadí, která by epizody více spojovala a hlavně dávala jednotlivým dobrodružství hlubší smysl, aby si tak nějak ospravedlnily svoji existenci. Tehdy jsem z toho byl vcelku rozpačitý, to jsem ale ještě nevěděl, že to nejhorší má teprve přijít: 5th season. Děs běs. V mých očích ztělesňuje naprosté utrhnutí se od reality seriálu a hluboký pokles v kvalitě, extrémní nahodilost jednotlivých příběhů a nulové ukotvení v příběhu. Nemůžu sice tvrdit, že 5. série postrádala jakoukoliv linku na pozadí, pojítko mezi epizodami, jelikož v poslední epizodě se objevil Zlý Morty a jeho velký plán na pomstu, ale faktem zůstává, že drtivá většina epizod neměla se Zlým Mortym absolutně nic společného. Důraz na rodinná pouta a vývoj postav klesl na bod mrazu. Humor také nefungoval. 5. řadu jsem přetrpěl se zatnutými zuby a ještě týdny po zhlédnutí jsem hudroval, že už si Ricka a Mortyho nikdy nepustím, že s mým oblíbeným seriálem je konec, kdosi mu amputoval celé těle a nastrčil místo něj jakéhosi konzumního dvojníka s cílem zaujmout masovější publikum a také mladší skrz totálně přestřelenou barevnou animaci, která je k vidění v některých epizodách. Jenže čas plynul, a když přišla 6. řada, byl jsem skoro rozhodnutý jí dát šanci. Pro jistotu jsem ji nechal nejprve celou doběhnout, abych si kdyžtak nedávkoval frustraci každý týden, ale zmáknul ji takzvaně na jeden zátah. To se také stalo a já jsem znovu zůstal velmi rozpačitý. Byly tam totiž epizody, které se náramně povedly, dokonce i hlavní děj v pozadí (rozbitý portalgun) jakž takž fungoval jako lepidlo a když na scénu zavítal Rick Prime, dalo to seriálu i starou známou vůni. Na druhou stranu se seriál sám v 6. řadě často recykloval, některé epizody jako by se inspirovali někde v předchozích sériích (a to tak že celou premisou) a humor, leckdy značně otřepaný, také pokulhával a opakoval se. Zacílení na ústřední rodinku bylo jen v jediné epizodě, zato fungovalo přímo báječně. Osmý díl Analyze Piss, který řešil vztah Jerryho a Ricka a Rickovu "znuděnost" neustálým porážením slabých oponentů. Těžko říct, jestli byl seriál metaforicky sebeparodický, ale i kdyby nebyl, celý osmý díl šlapal jako hodinky. Vždyť Rick se tady dokonce stavil u psycholožky! Právě tuhle stránku seriálu jsem si zamiloval, rozpitvávání vývoje charakteristiky postav a jejich vztahů, zejm. pomocí svérázného humoru a podmanivých námětů, takže budu doufat, že 7. série půjde přesně v těchto šlépějích. Koneckonců, jak nám poslední díl 6. série naznačil, chystá se divoký hon na zloducha jménem Rick Prime, Rickův osobní nemesis – to zní samo o sobě velmi slibně a vůbec ne nahodile. Jsem zvědavý a těším se! Top hláška: "And that's the way the news go! Wubba lubba dub dub!"
Jto_rating
Jto_rating
1 408 bodů
8
Adult animovaný zábavný seriál.
  • zajímavé fylozoficke a sci-fi myšlenky
  • originální
  • hodně vtipů, gagů a narážek/parodií na popkulturu
  • některé epizody slabší
  • někdy to je až moc
Orsi
Orsi
906 bodů
10
Pokud jste si mysleli že pomyslná hranice černého humoru byla již dávno překročena například v South Parku, jste na omylu. Rick a Morty dokazují že je pořád z čeho těžit, a že jim nedělá problém zesměšnit naprosto cokoliv. Animace je skvělá, humor nadprůměrný, postavy si snadno oblíbíte. Stačí nastoupit a nechat se vézt na téhle šílené vlně intergalaktické zábavy.
Ethan Hunt
Ethan Hunt
620 bodů
8
Budu možná na někoho hodně kritizovat, ale Rick a Morty jsou nadhodnoceny, nejsou tak unikatní jak se seriál prezentuje, tím vůbec nechci říct, že to nemá žádnou kvalitu ba naopak hromada závaby kolem paradoxů a různých jiných scifi myšlenek. Je to takové spojení Family guy a Futuramy (ano toto spojení jsem viděl několikrát v komentářích, ale je dobré přirovnání) akorát v novém kabátku pro dnešní dobu, jenom se snažím napsat, že to není nic nového, co neznáme. Zábávné to je nápady to má a ještě zajímavé vypravování, ale potom se to stejně vrátí ke starým kolejím.
Vildolf
Vildolf
567 bodů
10
Ty bábo, nic lepšího jsem v poslední době neviděl. Musíš to dát.
wtemplar
wtemplar
462 bodů
10
Momentálně nejlepší animovaný seriál současnosti od tvůrce Community. Z původního "přiblblého animáče o šíleném vědci a jeho vnukovi" se postupně mění na psychologické drama, které vás donutí zamyslet se nad svým životem, existencí, vesmírem a vším. Rick and Morty forever.
TerkaCZ
TerkaCZ
354 bodů
9.5
Když jsem po měsících přemlouvání konečně podlehla a rozhodla jsem se rozkoukat tento seriál, nečekala jsem jak mě Rick and Morty pohltí. Seriál je podivnou kombinací Simsnů a Návratu do budoucnosti a obsahuje velké množství referencí na jiná kulturní media. Přestože se seriál tváří jako naprostá blbina, později se ukazuje, kolik úsilí a píle bylo vynaloženo při jeho tvorbě.
W0ltericek
W0ltericek
337 bodů
10
Jestli tohle ještě nikdo neviděl tak at se na to ted hned podívá. Za mě naprostá bomba. Jenom se bojím že další serie budou horší. 9.5/10
BaBuKirchner
250 bodů
9
Plný počet nedávám jen z jednoho důvodu a tím důvodem je,že jsem ve všech sériích našla pár průměrných dílů,které mne moc nebavily. Jinak se jedná o jeden z nejlepších animovaných seriálů,které jsem v poslední době viděla. Humor,animace no prostě vše je výborné.
Morra
235 bodů
9.5
Geniální seriál,který je s každým dílem lepší a lepší. Už samotná animace mne velmi baví a je pro mé oko velmi líbivá. Celý seriál je protkaný smrtícím humorem,který se rád trefuje i do současného dění ve světě. Výborný díl byl například o "planetě" Pluto.