Rick a Morty

89%

Komentáře a recenze 25

10
Ani nevím proč jsem se tomuto seriálu vyhýbal tak dlouho. Nedávno jsem se do něj pustil a musím konstatovat,že je to opravdu velmi dobré,ba dokonce geniální. Tolik šílených a originálních nápadu jsem dlouho v žádném animáku neviděl. Navíc je těch 22 minut provázaných odzbrojujícím humorem a obrovským množstvím gagu. Co jiného bych také mohl čekat,když se na scénáři podílí Dan Harmon - duchovní otec Zpátky do školy.
10
Mix vděčného humoru, žánrové odvážnosti a existenciální brutality. Neumím si představit, jak by to šlo udělat líp. Tam, kde se Futurama zastavila a vzpomněla si, že je komedie, je Rick a Morty dotažený do puntíku. Na konci některých epizod (1/6 a její vygradovaný konec bez úniku! 1/10, která po je po odhalení pointy v důsledku absolutně zvrácená! 2/4 jako útok na cokoliv, čemu věříte! 2/6 jako nejznepokojivější satiru jakéhokoliv systému!) mrazí v zádech i přes nálož povedených vtipů. Vesmír nebyl nikdy větší, člověk menší a přitom není nic, co by to v téhle komedii zlehčovalo - humor je cynický, hořký, nedopřává únik. A ten kousek sentimentu, který se občas objeví, je nakonec velmi uvěřitelný. Skvělé.
10
Jestli se někdy objeví zábavnější televizní seroš než Rick a Morty, bude to znamení konce světa. Má to pár slabších epizod, ale vynalézavost zápletek a vývoje fikčního světa nezná mezí a doslova žasnu nad tím, jak promyšleně na sebe jednotlivé motivy navazují napříč jednotlivými díly i sezónami. A nejenže mě Rick Sanchez zabíjí každou druhou hláškou nebo životními postoji, ale i všechny ostatní postavy jsou nehorázně dobré a tvůrci se nemusí bát rozdělit epizody na více paralelních dějových linek. Správně nepřístupný charakter humoru nasazuje korunu, stejně jako odkazování k popkultuře a geniálně zakódovaná vyjádření k současné politice a společnosti. Tvůrcům za tohle postavit pomník ve všech dimenzích...
9 335 bodů
8
Už samotná úvodní znělka Vás navnadí, že to bude super crazy! Famózně kreativní, šílená show, která nechodí pro vulgarismy daleko. P.S. Děda Rick Sanchéz je mistrovská postava! Hlavně tenhle seriál má emoční hloubku a řadu silných momentů, které u výborného seriálu nutně potřebuji. Jediné, co mi vadí, je poněkud kolísavá kvalita epizod... (EDIT: Je neuvěřitelná náhoda, že seriál pravidelně přechází mezi hodnocením). Liché série táhnou! 1. série - 80% . 2. série - 75%. 3. série - 80%. 4. série - 75%. 5. série - 80%. 6. série - 75%. 7. série - 70%.
9 025 bodů
9
V dnešní době není zřejmě seriál, který by dokázal s takovou kadencí dávkovat velmi netradiční a nečekané situace a nestihnul se opakovat. Je to možná dané i tím, že tvůrci chytře zvolili počet epizod jedné série menší, než je u podobných stylizovaných typů zvykem. Dokonalé to samozřejmě není a některé díly vyloženě působí trochu průměrněji, než jiné. Je to dáno ale vysokou laťkou, kterou tvůrci na sebe uvalili a neustále se překonávat také není úplně jednoduché. Zajímá mě, co za rok předvede pátá série, protože s příchodem čtvrté už některé díly byly spíše úmorné a neustálé vymýšlení nového může co chvíli sklouznout k parodii sebe sama. Situace se snaží být mnohdy až moc vyhrocené, postavy jednají mimo svůj charakter a občasná tvůrčí snaha tlačit na emoce prostě a jednoduše nefunguje (když se navíc postavy do 3. série vážně neberou, kdo by je pak vážně brát začal?). I tak se ale seriál může pyšnit svým originálním pojetím a prakticky ve své kategorii nemá konkurenci. Jen musíme doufat, že ta 2 roční pauza tvůrcům prospěje. Byla by škoda, aby takto hravý seriál nakonec skončil v poli průměrnosti.
8 590 bodů
6
Za první 3 série bych dal 4/5. Dlouho jsem neviděl nic tak nápaditého a zábavného. Jednotlivé díly mají často skvělé sci-fi zápletky a postavičky jsou funkční - vtipné i jsou do vtipných situací vrhány. Od 4 sérky to však považuji za odpad. Nápaditost odezněla a celé to působí jako vyčpělá slátanina. Nyní se mi to zdá odfláklé, samoúčelné, prvoplánové a nevtipné. Teď koukám na S05E08 a říkám si, že jsem se u toho už strašně dlouho nezasmál. Naopak mi to začíná připadat otravné.
Floridsky
4 376 bodů
4
První série mě navnadila, ale pak už šla kvalita rapidně z kopce. Na celou série tak 2 epizody zajímavé, zábavné a vtipné. Zbytek nuda. Nechápu zdejších 91%. Jsou mnohem lepší animovaný seriály, například Futurama.
Jamie76
Jamie76
4 275 bodů
4
Tohle je pitomý až hanba! Proč jako ty postavy pořád koktaj? Všichni tam jsou snad retardovaný… Rick je fakt na zabití, a navíc trpí demencí a Morty je hlupák a ten fotr je někdy dobrej a někdy úplný blbec, ta matka je ze všech postav asi ta nejnormalnější. Děj je většinou trapný, nechápu proč má režisér potřebu se v každém díle navážet do Boha. Taky nechápu proč musí postavy furt řvát. Většina dílů člověka fakt nebaví.
Atchyroz
3 399 bodů
10
90% - Tuhle pecku jsem hodně dlouho odkládal a dost toho lituji. Animovaná show Ricka a Mortyho se stala novodobým kultem a momentálně je to velký fenomén. Nedivím se, je to ohromná zábava s dokonalým chytrým scénářem a originálními nápady. Seriál prakticky každým dílem a každou scénou dokazuje jak moc jedinečný je a rozhodně nesundává nohu z plynu. Z dosavadních čtyř sérií jsem opravdu nadšený a doufám, že ta další přijde co nejdříve. Tvůrci si se svým mistrovským dílem dávají hodně záležet do detailu a je to vyšperkováno k dokonalosti. Opravdu WOW. Celé to stojí na postavách a ty jsou díky scénáři perfektní. Nemá to hluchá místa a všechno a všichni mají svůj smysl, a to buď nyní a nebo až později. Dabing všech postav je epický a ani jakékoliv dialogy nepřestávají bavit. Dějí se tu i opravdové šílenosti a absurdity a zároveň vám to nedává vůbec šanci se začít nudit. Problém jsem možná měl jen s tím, že v pár epizodách je těch šílených situací až přes příliš a celkově si myslím, že seriál nemusí sednout úplně každému. Je to hodně svý a to se v dnešní době hodně cení.
Miller
Miller
2 220 bodů