69%

Komentáře a recenze 63

leafroller
leafroller
3 023 bodů
7
Vynikající původní plán a myšlenka studia umělé inteligence v konfrontaci s lidskou povahou je zde bohužel rozmělněná v jakémsi pokusu o akční snímek, což je obrovská škoda, protože jinak by to nutilo diváka více přemýšlet. Takhle je ovšem tato myšlenka zcela zastíněná a ve chvíli, kdy si robot nasadí "snímač mozku" definitivně pohřbená v nánosu akčního odpadu. Celá dějová linka kolem pana Jackmana je podle mě zbytečná a jeho postava zcela jednoznačně trpí "syndromem Indiany Jonese", tzn. že pokud by ve filmu vůbec nebyl, výsledek by byl stejný. Jinak se mi hodně líbil soundtrack.
marie-kolarova
marie-kolarova
2 829 bodů
7
Blomkamp nekomplikuje příběh úvahami na téma možnosti vytvoření bytosti vědomé si sebe sama a odpovědnosti z toho vyplývající. Namísto toho se soustředí na to v čem je dobrý a tím, je schopnost dodat příběhu emoce a spád. Akci namíchá s úžasně roztomilými rodinnými výjevy, které baví a hladí po srdci. Chappie je svým způsobem pohádka pro dospělé, sice celkově drsnější, ale Blomkamp se nestydí ani něžné pasáže a dodává i příjemný humor.
VasaFlasa
VasaFlasa
2 827 bodů
5.5
Nic nového a nic překvapujícího, přesto film stojí za shlédnutí.
Ombak_Penari
2 764 bodů
6.5
O Neil Blomkamp ne že by neuměl, ale nechápu, na koho tu cílí. Začíná to jako Robocop, kriminálníci jsou porcováni policejním robotem, pak to ale přejde do remaku Číslo pět žije a celé je to prolnuté relativně nepopíkovým zamyšlením se nad lidskou zkažeností a bezcitností, protože snímek vlastně postrádá vyloženě kladnou postavu, které by člověk mohl fandit. Tedy, samozřejmě až na chudáka Chappieho. Milovník military scifi či akční podívané bude tedy značně zklamán, když se z Chappieho stane pacifistické dítě. Děti, které chtějí vidět roztomilého králičího robůtka zase budou šokované zkaženou apokalyptickou společností a drsnými akčními scénami a vzhledem k roztomilosti robota a důrazu na scifi vizuál a akci ostrouhají i zastánci dramatické stránky a jakýchsi sociálních aspektů snímku. V tom všem pak divák nemá ani náladu smát se vcelku povedeným vtípkům. Je to kočkopes, který ve výsledku nemůže úplně zaujmout ani jednu cílovku a to je velká škoda. Ono to jinak je natočené vcelku zručně, jako samostatné scény to funguje, ale celek prostě nějak nejde dohromady.
harry456
harry456
2 437 bodů
7
Neil Blomkamp nezklamal a opět nám ukazuje originální příběh a podstavy, které si jednoduše zamilujete. Nechybí napětí, akce, humor a pár hrubších slov.
Shluken
Shluken
1 453 bodů
8
Film mě mile překvapil.... Udělat z robota myslící bytost, je geniální nápad a k filmu se hodí pořekadlo: "co se v mládíš naučíš ve stáří jak když najdeš..."
davsuch
davsuch
1 057 bodů
6.5
Tento film určitě vyčuhuje z řady svým obsahem a dovádí některé sci-fi otázky okolo robotů dál než mnoha dalších děl o problematice umělé inteligence. Je škoda, že film není víc o umělé inteligenci než o akčních scénách a střílečkách, i když na druhou stranu bych bez akčních scén nemohly tvůrci ukázat jakými směry, jaké dilemata, je nutné při existenci umělé inteligence řešit. PS: Jedna věc byla ale trochu nevychytaná a což divákovi hned pane do oka a říká si, že "hm, to je blbost, tak by to nikdy fungovat nemohlo". Oceňuji tedy hlavně myšlenku o inteligenci než provedení.
RoCo
RoCo
866 bodů
6
Jako kdyby tvůrci vykradli čtyři jiné filmy a splácali to dohromady. Dobrá oddychovka, nic víc.
martin-kubista
martin-kubista
799 bodů
7.5
Od filmu jsem nic nečekal, ale nakonec jsem dostal solidní oddychovku. Je to popravdě takové Číslo pět žije upravené do stylu Neila Blomkampa. Akční scény provedené nadprůměrně, dějová linka lehce předvídatelná, ale neurazí. Pokud nečekáte kdoví jakou oduchovnělou zábavou, tak se vám to bude líbit.
  • řežisér
  • obsazení
  • lehce kopie Čísla pět žije